Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itse olen vanha sika ja käynyt about 30 kertaa GB:n box-jumpissa. Vetäjä on todella hyvä ja asiallinen. Myös sakki on hyvää, ei ole kertaakaan tullut vastaan sikailijaa, vaikka taso- ja painoerot ovat valtavia.

Simba, sulla on ollut todella huono munkki tai sit käynyt joku muu källi. Tuu vaan uudestaan, kun nenu on kunnossa.

Ensi ma taas alkaa, jos vaan vetäjä ei rankaise mua 2 kk tauon johdosta! ;-)

Olen nyt reilu 6kk käyny kuntonyrkkeilyssä ja alkais toi kevyt sparrailu kiinnostamaan. Mitä toi GB:n nyrkkeily kustantaa? Pitääkö ilmottautua jonnekkin vai riittääkö että hinaa itsensä paikan päälle?
Minkälainen on normaali treeni?

Olen nyt reilu 6kk käyny kuntonyrkkeilyssä ja alkais toi kevyt sparrailu kiinnostamaan. Mitä toi GB:n nyrkkeily kustantaa? Pitääkö ilmottautua jonnekkin vai riittääkö että hinaa itsensä paikan päälle?
Minkälainen on normaali treeni?

Alkulämmöt, jotain tekniikkaa parin kanssa, x erää sparria + loppujumpat. Kestoa about 1,5 h. Taso - ja painoerot valtavia, mutta silti 99% menee ilman ongelmia. Vetäjä aina painottaa, ettei "hakata" heikompaa ja että meno on juuri sopivaa.

http://www.gbgym.com/ Tuolta muut tiedot.

Miten tulisi ajoittaa ja mitoittaa syöminen ennen kamppailulajitreenejä? Lähden usein potkunyrkkeilytreeneihin aivan suoraan (toimisto)töistä ja siksi tässä on nyt hienoisesti vaikeuksia. Syön päivällisellä joko liikaa tai liian vähän, eli silloin harjoittelu tuntuu tehottomalta. Olisi myös hienoa saada vinkkejä siihen, mitä kannattaisi syödä.

Nyt syön noin puolen päivän aikaan (+/- 1h) normilounaan: lämmin ruoka, salaattia ja leipää. Aamiainen mallia litra vettä, hedelmä, kahvia, ruisleipää. Harjoitukset alkaa välillä 17.00-20.00 ja olisi hyvä olla optimaalisesti ravittuna niihin mentäessä... Nämä on niin perusjuttuja, jotka pitäisi tietää, mutta mutta...

Miten tulisi ajoittaa ja mitoittaa syöminen ennen kamppailulajitreenejä? Lähden usein potkunyrkkeilytreeneihin aivan suoraan (toimisto)töistä ja siksi tässä on nyt hienoisesti vaikeuksia. Syön päivällisellä joko liikaa tai liian vähän, eli silloin harjoittelu tuntuu tehottomalta. Olisi myös hienoa saada vinkkejä siihen, mitä kannattaisi syödä.

Nyt syön noin puolen päivän aikaan (+/- 1h) normilounaan: lämmin ruoka, salaattia ja leipää. Aamiainen mallia litra vettä, hedelmä, kahvia, ruisleipää. Harjoitukset alkaa välillä 17.00-20.00 ja olisi hyvä olla optimaalisesti ravittuna niihin mentäessä... Nämä on niin perusjuttuja, jotka pitäisi tietää, mutta mutta...

niin siis onko tuossa ainoat ateriat mitä syöt päivässä?muttamutta..siis itse ainakin syön suht tukevan päivällisen 4-5välillä ja sitten seiskalta on reenit..hyvin olen ainakin omasta mielestäni jaksanu ravinnon suhteen..ja vettä kannattaa kyllä lipittää päivänmittaan reilusti..mutta ei tosiaan kannata vetästä mitään puolenkilon pihviä kermaperunoilla ettei rupee pyrkimään ylös

Tuli tässä mieleen, kun jokaisesta suuresta eventistä ainakin 1, joskus enemmänkin ottelijoita joutuu perumaan ottelunsa loukkaantumisen takia. Tai sitten jotkut ottelevat vielä hieman loukkaantuneenakin. Niin onkohan missään minkäänlaista tietoa kuinka monta kuukautta nämä huippu ottelijat joutuvat olemaan sivussa reeneistä vuoden sisällä? Tietenkin riippuu paljon henkilösta, mutta kiinnostaisi tietää kuinkahan pitkiä aikoja joutuvat olemaan "reenaamatta".

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vapaaottelussa piilolinssien käyttö on ilmeisesti kielletty tai ainakaan ottelijat eivät niitä käytä, tämä on tullut monesti ilmi. Mikähän on syy tähän?

Jos syy on se että silmä voi turvota umpeen eikä linssiä saa pois niin eihän sekään suuri ongelma ole, turvotus kuitenkin laskee suht nopeasti. Eikä silmätulehdus niin paha edes olisi että sen takia kannattaisi ottaa sokeana turpaansa.

Ja se legenda että linssi tippuu iskusta on ihan tuubaa ainakin itselläni, päivittäin n. 14 vuoden ajan olen pehmeitä piilolinssejä käyttänyt eikä kertaakaan ole iskusta linssi mihinkään lentänyt, ja hyvin se on pysynyt vaparitreeneissä sparratessakin.

Miten olette yhdistelleet punttitreenin lajitreeneihin? Vähän on tuottanut ongelmia potkunyrkkeilyn alkeiskurssin aloittaminen. Itselläni on pääpaino puntissa, mutta potkunyrkkeilystä olen suht innoissani näin harrastuksena ja kunnonkohotusmielessä.

Treenit ovat 3x viikossa: ma, ke, to. Ennen tuota alkeiskurssin aloittamista tuli käytyä puntilla ma, ti, to ja pe kaksijakoisella ohjelmalla. Muut lihasryhmät nyt palautuvat riittävästi seuraavaksi päiväksi, mutta koivet vaativat enemmän aikaa. Tuntuu jokseenkin ajanhukalta lähteä potkunyrkkeilytreeneihin, kun jalka nousee kauhean vapinan saattelemina juuri navan korkeudelle:jahas:

Treenien jälkeen jaksaisi muuten vielä puntille, mutta niiden myöhäisen ajankohdan takia en käytännössä ikinä jaksa lähteä, kun aamulla pitää puoli kuudelta herätä. Potentiaalisia treenipäiviä olisi siis ti, pe, la, su. Tuntuu menevän aivan käsittämättömän vaikeaksi saada hommaa toimimaan ilman älytöntä takapakkia jompaan kumpaan harrastukseen.

No miltä kuulostaisi 3 jakoinen? ti to yläkropan lihoja sitten lauantaina jalat jää 1 päivä lepiä ennen seuraavaa boxailua.

Edit: Esim. 1) Selkä, hauis 2) Rinta, ojentajat, olkapäät 3) jalat tai 1) Selkä, rinta 2) Ojentajat, hauis, olkapäät 3) jalat

Ja se legenda että linssi tippuu iskusta on ihan tuubaa ainakin itselläni, päivittäin n. 14 vuoden ajan olen pehmeitä piilolinssejä käyttänyt eikä kertaakaan ole iskusta linssi mihinkään lentänyt, ja hyvin se on pysynyt vaparitreeneissä sparratessakin.

Ei se ihan tuubaa ole. Minulta lähtee potkismatseissa linssi irti ehkä joka toinen kerta, joskus molemmat. Putkinäön ja matsin karkeamotorisen luonteen takia tästä ei ole kovinkaan suurta haittaa.

Sparreissakin linssejä lähti aiemmin viikottain, mutta siirryttyäni käyttämään AirOptix-linssejä, tämä ongelma on vähentynyt reippaasti.

Mitään vaaraa pehmeistä piilolinsseistä ei tietenkään ole.

On kyllä tuubaa ainoastaan itsesi kohdalla ja yksityisestä ei kannata yleistää. Mulla jos tulee pusu oikeaan silmään piilari putoaa melkeen joka toinen kerta. Sillä on kai jotain tekemistä silmän pinnan pienten erojen kanssa, koska vasurista linssi taas ei ole kertaakaan pudonnut.

Painiessa ei ole vielä piilari tippunut, mutta pystysparrissa kylläkin. Sopivasti kun pyyhkäisee, niin varmasti tippuu.

Ok, pitää sitten uskoa että tositoimissa piilarit lentelee. Tämän jälkeen todennäköisesti olisinkin sitten ainakin pystyssä -6 likinäköisyydellä pelkästään ottavana osapuolena.

Minulla on melkein tuota luokkaa näkökyky ja olen voittanut useita otteluita siitä huolimatta, että piilolinssi on lähtenyt kesken matsin. Kuten sanoin, putkinäkö ja adrenaliinit ovat matsissa sitä luokkaa, ettei haitta ole läheskään niin iso kuin normielämässä.

Linssin irrottaa yleensä se, että hanska raapaisee silmää, ei niinkään puhdas isku. Sparrissa näitä tapauksia tulee kaikkein eniten aloittelijoiden kanssa, kun naaman edessä heiluvaa kättä ei ole tarpeellista blokata, mutta se koskettaa silti kasvoja. Eräs huono tapa, mikä suojaa piilarien lähtemiseltä on tietenkin silmen räpsyminen lyönneistä, mutta siihen ei kanata opetella.

Vapaapainista

Missä pääkaupunkiseudulla lähinnä Helsinki-Vantaa akselilla voisi harrastaa vapaapainia ja onko mahdollista mennä jollekin kurssille "näin myöhään" keväällä? Vai voisiko nyt alkaa joku alkeiskurssi kenties?

Olen 22-vuotias kilpailla en halua, mutta sparrata ja treenata KOVAA muuten vaan.

Missä pääkaupunkiseudulla lähinnä Helsinki-Vantaa akselilla voisi harrastaa vapaapainia ja onko mahdollista mennä jollekin kurssille "näin myöhään" keväällä? Vai voisiko nyt alkaa joku alkeiskurssi kenties?

Olen 22-vuotias kilpailla en halua, mutta sparrata ja treenata KOVAA muuten vaan.

Ainakin Helsingin Painimiehillä on ennen ollut kuntopainia tarjolla..
http://hpm.pp.fi/

Nyt tulee varmaa offtopic viesti jopa tänne mutta antaa mennä..

Elikkäs, kaveri puhui jostain The cage -nimisestä leffasta/(dokumentista?). Koitin etsiä imdb:sta mutten löytänyt. Tiedättekö mitähän se mahtoi tarkoittaa ja oisikohan jo suomalaisissa leffavuokraamoissa semmosta?

Edit: Voiskohan olla Cage Rage ?

Latest posts

Back
Ylös Bottom