Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miksei MMA:ssa lyoda palleaan useammin? Kerran oon nahny UFC:ssa kun heppua losautettiin oikein kunnolla keskelle palleaa ja sehan kieriskeli heti maassa tuskasta ja se oli siina.

Vartalolyönnit ovat vaarallisia tekniikoita jos saa potkaista, koska ne tuovat pään normaalia alemmas. Lisäksi lyövä käsi jättää oman pään auki vastaiskuille ja päähän lyöminen on yleensä vartalolyömistä tehokkaampaa.

Voisin lisäksi kuvitella että siinä on riski joutua jonkin inhottavan painiotteen uhriksi, mutta tätä puolta en varsinaisesti hallitse.

Vaparissa jos meinaa kroppaan lyödä, niin se kannattaa Andyn mainitsemista syistä pedata tosi hyvin. Tai käy niin kuin Liddelille Rampagea vastaan toisessa matsissa.

Eli klops, koukku leukaan ja treffeille nukkumatin kanssa.

Vaparissa jos meinaa kroppaan lyödä, niin se kannattaa Andyn mainitsemista syistä pedata tosi hyvin. Tai käy niin kuin Liddelille Rampagea vastaan toisessa matsissa.

Eli klops, koukku leukaan ja treffeille nukkumatin kanssa.

Mikä ois sopivan kokoinen nyrkkeilysäkki tämmöselle 170/70 aloittelijalle?

Ite ostaisin aika painavan ettei heti lähe säkki heilumaan...

Jos tilaa on kovin vähän, niin tuo Janpan neuvo on ainoa oikea. Mutta mikäli ei ole tilan puutetta, en näe pahasta, että se säkki elää reilustikin. Oppiipahan liikkumaan samalla siinä lyödessä.

Kyllähän meillä on nuoria kilpailijoita porukassa, mutta yli kolmikymppisiä "ikämiehiäkin" löytyy. Sparreissa otetaan aina kaverin osaaminen huomioon, eikä muutenkaan kiskota täysillä. Harjoittelu pyritään pitämään nimenomaan harjoitteluna, eikä taisteluna elämästä ja kuolemasta.

en päässyt maanantaina niin nyt sitten rohkaisin mieleni ja tulin sinne tänään kokeilemaan. Saldona vino nenä ja yli varttitunti reipasta verenvuotoa. Täytyy kyllä sen puoleen tunnustaa että ensimmäiset 7 (?) sparrierää kaikilla tuntui kyllä olevan homma hanskassa, mutta ilmeisesti tasan mun tuuria että ensimmäisellä kerralla uudella salilla sattuu sitten tämmöistä. Muutama imho fakta:

1. Jos nenästä kuuluu vitunmoinen paukahdus, se menee vinoon ja verta tulee vartti en oikein osta selitystä että "mä en lyönyt kovaa"...

2. Toisekseen, jos osaamistasossa on vitunmoinen ero niin eikö silloin pitäisi oikeasti olla varovainen, kun ei varsinaisesti ole mitään todistettavaa?

3. Kolmanneksi, jos 30 sekunttia ennen on sanottu "tuu vaan ihan rennosti ja rohkeesti päälle, en mä lyö kovaa" on jotenkin kornia olla viisi minuuttia sen jälkeen vessassa hakemassa viidettätoista talouspaperirullaa.

pointti on ehkä tämä - jos jopa minä näillä rajallisilla taidoilla tiedän tasan tarkkaan kuinka kovaa lyön, niin jos vetää semmosen koukun että nenä on vinossa on ihan turhaa vedota a)vahinkoon tai b)sanoa että ei oikeasti lyönyt kovaa tai c) siihen että vastapallon takia vain.

no joo, tämä nekkuni telonut herra oli kyllä selvästi ihan vilpittömästi tosi pahoillaan ja romuna tapahtuneestä että propsit siitä. ei tullut ollenkaan semmoinen olo että olisit kusipää vain päinvastoin että ihan mukava mies. Ehkä mä oon vaan oikeasti ihan liian vanha näihin geimeihin ja yritän epätoivoisesti todistella "nuorekkkuuttani". Taidan mennä seuraavaksi Pilatekseen ;)

Pojilla saattaa olla vaan hiottu lyöntitekniikka, niin kyllä sieltä rentonakin tulee vahva lyönti. Tai sit sun suojaus levisi väärään aikaan :) Kevyen sparrinkin määrittäminen on vähän makuasia :)

Mut tuollaista sattuu, varsinkin jos on ollut taukoa treenistä. Uudet sparrikaverit ja niitten metkujen oppiminen ja oman tekniikan verestäminen kestää aina hetken. Käytithän kypärää...

Pahoittelut vielä kerran, kun nenään sattui. Pahempia tällejä tulee äärimmäisen harvoin, mutta ei niiltä valitettavasti voi välttyäkään, kun lajin päällimmäinen tarkoitus on kuitenkin lyödä sitä kaveria päähän.

Mutta ei tuollaisesta kannata masentua, "oppirahoja" ovat maksaneet ja maksavat harjoittelu-uransa aikana kaikki. Oma tuulenhalkoja, kylkiluut ja ego ovat keränneet pusuja tämän tästä, mutta aina niistä on pienellä hampaiden puremisella selvitty. Sattuuhan se kun lyödään.

Toivottavasti et kuitenkaan lopeta sparrailua tykkänään vaan tulet toistekin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse olen vanha sika ja käynyt about 30 kertaa GB:n box-jumpissa. Vetäjä on todella hyvä ja asiallinen. Myös sakki on hyvää, ei ole kertaakaan tullut vastaan sikailijaa, vaikka taso- ja painoerot ovat valtavia.

Simba, sulla on ollut todella huono munkki tai sit käynyt joku muu källi. Tuu vaan uudestaan, kun nenu on kunnossa.

Ensi ma taas alkaa, jos vaan vetäjä ei rankaise mua 2 kk tauon johdosta! ;-)

Itse olen vanha sika ja käynyt about 30 kertaa GB:n box-jumpissa. Vetäjä on todella hyvä ja asiallinen.

jep, samaa mieltä. oli hauska huomata kuinka eri tavalla noita tunteja voidaan vetää. Tekniikkaosuudessa tuli itseasiassa uusia juttuja ja Antti myös oli kärppänä neuvomassa jos väärin teki. Alkulämmittely "hippoineen" oli myös yksinkertaisuudessaan todella nerokas. Ainakin mulla pulssi nousi paljon korkeemmalle kuin "nyt vedätte kakskyt vatsaa, punnerrusta, selkää ja perusliikettä" tyylillä millä Savateclubilla otetaan lämpöä.

mikä ihme on tuo tuossa ylempänäkin mainittu perusliike? nyt törmäillut termiin jatkuvasti, jos on joku ihan perusliike kerran niin varmaan on tuttukin,muttei tuolla nimityksellä ainakaan

Sellasta kyselisin että tietääkö kukaan onko jotain sivustoa missä näkis savaten kilpailu sääntöjä ja vaikkapa jotain pisteytystä?
kiitän

mikä ihme on tuo tuossa ylempänäkin mainittu perusliike? nyt törmäillut termiin jatkuvasti, jos on joku ihan perusliike kerran niin varmaan on tuttukin,muttei tuolla nimityksellä ainakaan

1. lähtöasento niin että kämmenet ja jalkaterät on maassa mutta polvet ei ota maahan.

2. Jalat heitetään taakse suoraksi niin että jalat jää vähän auki ja siitä heti takas koukkuun rinnan alle

3. Sitten noustaan ylös joko ilmaan hypäten tai vaan ylösnousten.

4. kyykistytään ja aloitetaan sama uudestaan.

Miten olette yhdistelleet punttitreenin lajitreeneihin? Vähän on tuottanut ongelmia potkunyrkkeilyn alkeiskurssin aloittaminen. Itselläni on pääpaino puntissa, mutta potkunyrkkeilystä olen suht innoissani näin harrastuksena ja kunnonkohotusmielessä.

Treenit ovat 3x viikossa: ma, ke, to. Ennen tuota alkeiskurssin aloittamista tuli käytyä puntilla ma, ti, to ja pe kaksijakoisella ohjelmalla. Muut lihasryhmät nyt palautuvat riittävästi seuraavaksi päiväksi, mutta koivet vaativat enemmän aikaa. Tuntuu jokseenkin ajanhukalta lähteä potkunyrkkeilytreeneihin, kun jalka nousee kauhean vapinan saattelemina juuri navan korkeudelle:jahas:

Treenien jälkeen jaksaisi muuten vielä puntille, mutta niiden myöhäisen ajankohdan takia en käytännössä ikinä jaksa lähteä, kun aamulla pitää puoli kuudelta herätä. Potentiaalisia treenipäiviä olisi siis ti, pe, la, su. Tuntuu menevän aivan käsittämättömän vaikeaksi saada hommaa toimimaan ilman älytöntä takapakkia jompaan kumpaan harrastukseen.

Back
Ylös Bottom