Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
En nyt vapaaottelua treenaa, mutta lukkopainia ja bjj:tä. Salilla treenailen 3x viikossa ja koko kehon treenailen läpi. Raskaita liikkeitä, penkki, kyykky, maastaveto + siihen päälle apuliikkeet ja sitten leukoja eri otteilla ja lisäpainoilla, paljon erilaisia vatsaliikkeitä ja sitten giryalla leikin silloin tällöin.

edit. Aika puhtaasti voimaa haen salilta. Satunnaiset lenkit ja itse paini saa toistaiseksi riittää aerobiseksi.
Oukkei!

Itse olen kans suosinut näitä raskaita perusliikkeitä ja jättäny nää apuliikkeet ja ihme kikkailut vähän vähemmälle. Vatsoja en ole juuri reenannut ja leukoja kans tosi vähän. Pitääkin ottaa ne mukaan harjoitteluun. Kahvakuulaa olen halunnut kokeilla jo pitkän aikaa...

Oukkei!

Itse olen kans suosinut näitä raskaita perusliikkeitä ja jättäny nää apuliikkeet ja ihme kikkailut vähän vähemmälle. Vatsoja en ole juuri reenannut ja leukoja kans tosi vähän. Pitääkin ottaa ne mukaan harjoitteluun. Kahvakuulaa olen halunnut kokeilla jo pitkän aikaa...

Vapaaottelussakin sitä painia tietenkin on, joten keskivartaloa kannattaisi kurittaa jo ihan sen takia. Pystyhommista en tiedä, mutta mattomokeltamiseen noilla kuulilla tehdyt kikkailut toimii ainakin itsellä. Niistä vaan lisää tietoa. Ja liikkuvuutta suosittelen parantamaan ihan venyttelyllä. Kehonhallintaa voi sitten parantaa kaikenlaisilla omalla painolla tehdyillä treeneillä. Itse esim tällä hetkellä kikkailen käsilläkävelyn parissa. Tai ainakin yritän.

Kaverille meen tänään kokeilemaan noita kahvakuulia. Pitääkin alkaa vähän lenkkeilemään ja venyttelemään, että sais tätä liikkuvuutta parannettua. 173cm varteen alkaa olemaan tää 100kg jo aika paljon vaikka ei läskiä kaikki olekkaan. Hyvä ettei ala hengästyttämään tää kirjottelu saatikka sitten kun pitäs oikeesti jossain matossa vääntää...:rolleyes:

Paljonko olis cooperin hyvä olla ennen kuin kannattaisi edes mennä koittamaan amatööreihin kevyessä keskisarjassa? Jotain suuntaa antavaa, tiedän että on tyhmä kysymys, mutta silti.

Paljonko olis cooperin hyvä olla ennen kuin kannattaisi edes mennä koittamaan amatööreihin kevyessä keskisarjassa? Jotain suuntaa antavaa, tiedän että on tyhmä kysymys, mutta silti.

Runners run, Fighters fight. Elikkä turha cooperin tulosta on katsella koska sillä ei ole tekemistä kehäkunnon kanssa. Esim. voit juosta vaikka 3500 ja väsähtää parissa minuutissa kehässä ja tämä pätee myös toiseen suuntaan, eli voit jaksaa vetää 3 erää täysiä kehässä mutta juosta cooperissa 2000m.

No kyllä sillä Cooperilla nyt on aika paljonkin tekemistä ottelukunnon kanssa. Otteleminen kysyy paljolti juuri samoja kunto-ominaisuuksia kuin Cooperin testikin. Toki esim. 4x3min juoksu minuutin tauoilla olisi vielä parempi.

Jos taitotaso on suunnilleen sama ja kunto on hankittu kamppailutreenillä, niin onhan se nyt aivan varma, että se joka juoksee 1500m pidemmälle cooperissa, jaksaa myös kehässä paremmin. Ainakin jos laji on nyrkkeily, potkunyrkkeily, thainyrkkeily tms. On tietenkin olemassa näitä vanhoja guruja, jotka polttavat tupakkaa ja ovat läskejä ja silti hyydyttävät huippukuntoiset atleetit sparrissa, mutta se johtuu ylivoimaisesta silmästä ja taktisesta kokemuksesta.

No kyllä sillä Cooperilla nyt on aika paljonkin tekemistä ottelukunnon kanssa. Otteleminen kysyy paljolti juuri samoja kunto-ominaisuuksia kuin Cooperin testikin. Toki esim. 4x3min juoksu minuutin tauoilla olisi vielä parempi.

Jos taitotaso on suunnilleen sama ja kunto on hankittu kamppailutreenillä, niin onhan se nyt aivan varma, että se joka juoksee 1500m pidemmälle cooperissa, jaksaa myös kehässä paremmin. Ainakin jos laji on nyrkkeily, potkunyrkkeily, thainyrkkeily tms. On tietenkin olemassa näitä vanhoja guruja, jotka polttavat tupakkaa ja ovat läskejä ja silti hyydyttävät huippukuntoiset atleetit sparrissa, mutta se johtuu ylivoimaisesta silmästä ja taktisesta kokemuksesta.

Samaa mieltä mutta näkisin, että vastaukseni vastasi alkuperäiseen kysymykseen paremmin, sillä sain kysymyksestä sellaisen kuvan, että kysyjä ajatteli olevansa kilpailukunnossa kun juoksee tietyn pituuden cooperissa.

ylhäällä sanottin jo erittäin hyvin.. ei coopperilla ole merkitystä niin paljon tai ainakaan se ei takaa mitään.. koska samalla kun juokset coopperia niin jos joku ei vedä sua levyyn 10 sekunnin välein niin ei anna hyvää tulosta :D okei, tosissaan.. energiaa kuluu eri lailla kehässä.. ja huonokuntonenkin voimalla ja tekniikalla selviää kuluttamatta pusseja kuiviin. Tietysti en sitä sano, varmasti hyvällä kunnolla on merkitystä eli jos 3000+ juokset coopperin niin hyvä on

Tietenkään pelkkä cooper-tulos ei kerro, onko matsikunnossa. Tekniikkakin pitäisi olla tietyllä tasolla. Ja loppupeleissähän on niin, että jokainen voi otella, kunhan löydetään tarpeeksi huono vastustaja. Kovin kaunista katsottavaa se ei kyllä ole, kun kaksi aloittelijaa muksii toisiaan ja köhii keuhkojaan ulos.

Periaatteessa olen sitä mieltä, että 3000m pitäisi mennä kisakaudella jokaiselta ottelijalta, jolla on mitään vakavia tavoitteita. Jos ei mene, niin kuntopohjaa on parannettava. Enemmänkin on hyvä juosta. Alle 2500m tuloksella on vakavia ongelmia tiedossa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Runners run, Fighters fight. Elikkä turha cooperin tulosta on katsella koska sillä ei ole tekemistä kehäkunnon kanssa. Esim. voit juosta vaikka 3500 ja väsähtää parissa minuutissa kehässä ja tämä pätee myös toiseen suuntaan, eli voit jaksaa vetää 3 erää täysiä kehässä mutta juosta cooperissa 2000m.

Ei se nyt ihan noin mene, koska cooper ei mittaa juoksukuntoa vaan maksimikestävyyttä. Ilman kestävyyttä ei kehässäkään pärjää, mutta siinä ole oikeassa ettei cooper-tulos suoraan kerro kestävyyttä siellä kehässä.

Periaatteessa olen sitä mieltä, että 3000m pitäisi mennä kisakaudella jokaiselta ottelijalta, jolla on mitään vakavia tavoitteita. Jos ei mene, niin kuntopohjaa on parannettava. Enemmänkin on hyvä juosta. Alle 2500m tuloksella on vakavia ongelmia tiedossa.

Olette oikeassa, 3000 pitäisi mennä vähintään, että voisi sanoa olevansa edes jossain kunnossa.

Viittiskö joku linkittää vaikka 3 Fedorin tiukinta matsia

Kiinnostas nähä kun se setä pistetään lujille jos semmosta on ees tapahtunu

Viittiskö joku linkittää vaikka 3 Fedorin tiukinta matsia

Kiinnostas nähä kun se setä pistetään lujille jos semmosta on ees tapahtunu

Katoppas Randlemania vastaan, siinä Randleman heittää ihan kivan heiton. Ei Fedor ehkäpä varsinaisesti vaarassa ole, mutta kyllä aina tuollaisella pommilla on vaaransa.

Sitten toinen on Fujitaa vastaan Pride 26:sessa. Fujita antaa Fedjalle moukarin suoraan leukaperiin, näkee kyllä että joku on harjoitellut noita tilanteita varten.

EDIT: Laitan nyt linkitkin matseihin.

Emelianenko vs. Randleman

Emelianenko vs. Fujita

Muistaakseni Fedor sanoi jossain haastattelussa että Semmyä vastaan on ollut uran kovin matsi. Itse en kyllä ole sitä matsia kokonaan nähnyt, joten en tiedä näyttääkö se tiukalta

Muistaakseni Fedor sanoi jossain haastattelussa että Semmyä vastaan on ollut uran kovin matsi. Itse en kyllä ole sitä matsia kokonaan nähnyt, joten en tiedä näyttääkö se tiukalta

Itse olen taas lukenut Fedorin sanoneen että Crocoppia vastaan on käynyt uransa kovimman matsin. M-1:sen sivuilla taitaa olla tuo haastattelu myös. Olihan tosin Schilt Fedorin ensimmäinen Pride-matsi, joten voinut olla hänen kovin testinsä tj. Mutta kyllä tosin riippuu aina mitä haastattelua lukee, milloin kenestäkin ottelijasta kun kertovat kovimmista matseistaan.

Edit: Etsiskelin niin kyllä ainakin Sherdogilla mainittu että Fedja sanonut Schiltin olevan kovin matsi. :)

Aloha,

Kamppailulajia hetken harrastaneena vasen lonkka paukkuu jos tekee kiertoliikettä vasemmalla jalalla. Ja sehän ärsyttää. Sitä kysyn, että kun paikat tästä vetristyy ja oikiintuu niin loppuuko toi lonkan paukkuminen? Vai onko vaan paska lonkka. Eli ei oo perinteisesti jumissa vaan pamahtaa kun kiertää jalkaa.

Back
Ylös Bottom