Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
onko vastakkaisen sukupuolen kanssa rollailun aikana koskaan tapahtunu miehellä/pojalla pientä tai isoa kovetusta siellä alhaalla? mietin että kuinkahan yleistä se voi olla, kun joku kissa vaikkapa mounttaa sut ja muutenkin saattaa vähän olla kosketuksissa alapää vastapuolen kanssa ja ajatus pääsee harhailemaan. :D tertutkaan ei varmaan auta tähän asiaan ku pahentaa vaan ku pistävät seisomaan kokoajan..

^ Rehellisesti voin myöntää, että yhden kerran on ollut lähellä "heijaria" treeneissä. en tarkalleen muista, että miten tarkkaan ottaen meni, mutta lukkopaini treeneissä jotain alkulämpöä otettiin parin kanssa joka siis oli nainen ja tiukat trikoot tms jalassa . Siinä kuitenkin tehtiin jotain joka muistutti "koipihommia" taivutettiin jotenkin toisen jalkoja pään taakse yms en ihan tarkkaan ottaen muista. Muuten ei ole ollut edes lähellä :)

onko vastakkaisen sukupuolen kanssa rollailun aikana koskaan tapahtunu miehellä/pojalla pientä tai isoa kovetusta siellä alhaalla? mietin että kuinkahan yleistä se voi olla, kun joku kissa vaikkapa mounttaa sut ja muutenkin saattaa vähän olla kosketuksissa alapää vastapuolen kanssa ja ajatus pääsee harhailemaan. :D tertutkaan ei varmaan auta tähän asiaan ku pahentaa vaan ku pistävät seisomaan kokoajan..

En usko että aikuisella naista edes ajoittain saaneella miehellä ongelmaa. Itse olen kerran tai kaksi naisen kanssa paininut, eikä hämmentänyt millään tapaa. Treeni kärsi siitä, että voiman käyttöä piti rajoittaa huomattavasti.
Tavallinen jätkä minäkin olen, mutta jonkinlainen treeniparin kunnioittaminen on olemassa. Miehisessä lajissa varmaan muutenkin melko orpo olo, niin vielä kun ois tilannetta kaikenmaailman runkkarit hyödyntämässä :D

Miks otit yksityistunteja? Miks et mennyt suoraan johonkin nyrkkeily seuraan treenaileen? Ja yleensä kun pistareita lyödään niin on hanskat kädessä, käsisiteiden tarkoitushan on tukea rannetta ja toki niitä rystysiä mutta yleensä hanskat menee siihen päälle vielä.

Joo mä tiijän. 12 oz hanskat on siinä päällä myös. Nivelkapselit on tarkemman analyysin jälkeen paskana. Otan yksityistunteja tuommoiselta yli 200 ottelun nyrkkeilijältä kun siihen on mahdollisuus. Kehitys on tuommoset 10 kertaa nopeampaa kun seurassa kum pystyy henkkoht kattomaan kaikki osa-alueet kuntoon. Edelleen kiinnostaisi tietää niistä geelisiteistä suojaako ne rystystä paremmin ??

No onhan sitä välillä vähän vaikeuksia keskittyä kun nuo niiden painitrikoot näkyy läpi välillä melko mukavasti. Pari viikkoa sitten rinnakkaampi nainen tuli mounttiin drillissä ja painoi kannunsa mun naamaan kiinni.. en muuten yrittänyt edes tulla pois :D mutta ei se kyllä mitäön heijaria saa aikaan. Kyllä naisten kanssa pääosin pystyy painimaan ihan normaalisti.

No onhan sitä välillä vähän vaikeuksia keskittyä kun nuo niiden painitrikoot näkyy läpi välillä melko mukavasti. Pari viikkoa sitten rinnakkaampi nainen tuli mounttiin drillissä ja painoi kannunsa mun naamaan kiinni..en muuten yrittänyt edes tulla pois :D mutta ei se kyllä mitäön heijaria saa aikaan. Kyllä naisten kanssa pääosin pystyy painimaan ihan normaalisti.

Vitun pervo!

Mä oon muuten tehny saman... :jahas:

Perustelin sen sillä että en viittiny tulla voimalla pois koska olin isompi ja kehuin että mountti oli tosi hyvä. Molemmat oli tyytyväisiä.

Itse oisin kyllä työntäny pään tissien väliin ja tehny näin niinkuin kohdassa 1:47:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyrkkeilyhanskojen pilalle meneminen

Hei! Osaisiko joku sanoa, mistä voi tietää onko tavalliset sparriin käytettävät nyrkkeilyhanskat menneet käytössä pilalle (esim. säkkiä tai muuta kovaa pintaa vasten hakattaessa)? Voiko tämän saada selville hanskoista, ja miten? Kuinka herkästi hanskat yleensäkin menevät sparrikunnottomiksi kyseisessä käytössä?

Säkkiä hakkaamalla ne menevät pilalle nopeasti ja siihen kannattaa olla ihan erilliset hanskat, jotta ei tarvitse koko ajan ostella uusia hanskoja.

Kannattaa laittaa hanska käteen ja käsi nyrkkiin ja toisen käden peukalolla voimakkaasti painellen tunnustella tuntuvatko rystyset läpi pehmusteesta. Vertailu pakasta vedettyyn hanskaan samalla metodilla kertoo usein myös paljon.

Okei, no tosi hyvä tietää. Pitääpä kokeilla noilla konsteilla tarvittaessa. Kiitos vastauksesta, ja jos muitakin vinkkejä / kokemuksia joltain aiheesta löytyy niin mielenkiinnolla kuuntelen!

Treenailen bjj:tä ja nyrkkeilyä. Ajatuksena ois pudottaa painoa n.10kiloa. Kannattaako teidän mielestä tänä aikana käydä puntilla, vai ihanvaan painimassa ja hutkimassa. Punttitreeni kun aikataulusyistä ois pois lajitreeneistä. Ts. Riittääkö voimaharjoitteluksi salin kuntopiirit, omat leuanvedot,dipit yms...

Treenailen bjj:tä ja nyrkkeilyä. Ajatuksena ois pudottaa painoa n.10kiloa. Kannattaako teidän mielestä tänä aikana käydä puntilla, vai ihanvaan painimassa ja hutkimassa. Punttitreeni kun aikataulusyistä ois pois lajitreeneistä. Ts. Riittääkö voimaharjoitteluksi salin kuntopiirit, omat leuanvedot,dipit yms...

En nyt ymmärrä miksi haluat tai edes kannattaisi käydä salilla, jos tavoitteena on painon pudottaminen. Nyrkkeily ja BJJ kuluttavat enemmän kaloreita kuin punttaus.
Lisäksi tulet paremmaksi BJJ:ssä painimalla ja nyrkkeilyssä nyrkkeilemällä.

MAVE tuloksella tuskin on ratkaisevaa merkitystä BJJ peliisi.

Tuolla lajitreenillä se putoaa kun itsestään. Riittää hyvin nuo leuat ja dipit voimaharjoitteluksi. Bjj pitää kuitenkin itsessään jo voimatasoja yllä aika hyvin.

En nyt ymmärrä miksi haluat tai edes kannattaisi käydä salilla, jos tavoitteena on painon pudottaminen. Nyrkkeily ja BJJ kuluttavat enemmän kaloreita kuin punttaus.
Lisäksi tulet paremmaksi BJJ:ssä painimalla ja nyrkkeilyssä nyrkkeilemällä.

MAVE tuloksella tuskin on ratkaisevaa merkitystä BJJ peliisi.

Et ehkä ymmärrä miksi, mutta ei sit tullut mieleen että ehkä nämä asiat eivät ole kaikille täysin selviöitä?

Ja salilla voi tehdä paljon muutakin kuin mave-tuloksia, joista on paljonkin hyötyä BJJ-pelissä.

Cortolle: Painonpudotuksessa painiminen ja nyrkkeily ovat huomattavasti tehokkaampia kuten tullut jo mainittua, mutta yleisesti ottaen harjoittelu kannattaa pitää mahdollisimman monipuolisena. Jos olet vasta aloittanut niin puntilla yleislihaskuntotason nostaminen on hyvä idea. Kaikesta huolimatta ruokavalio on se millä on eniten vaikutusta painon putoamiseen.

Ei kannata käydä nostamassa punttia, jos tavoite on nimenomaan tuo painonpudotus. Tunti BJJ- tai nyrkkeilytreeneissä pudottaa painoa selvästi paremmin kuin tunti punttisalilla. Kilpaurheilijoiden fysiikkatreenaus on oma lukunsa, mutta lähtökohtaisesti harrastetreenaaja ei tarvitse voimaharjoittelua vaan kehittyy myös lajisuorituksessa parhaiten panostamalla nimenomaan lajitreeniin mahdollisimman paljon.

kiitos vastauksista! Juu, bjj:n olen just aloittanut, nyrkkeillyt oon joskus aiemminkin. Idea on se että kisaaminen bjj:ssä kiinnostais, mutta tähän varteen n. kymppi ylimäärästä niin ajattelin ensin pudotella ne veks. Urheilutaustaa nyt kuitenkin jonkinverran joten jos oikeen innostuu,ni pitäs onnistuakin. Ajattelin vaan kun kaikki pitempään reenanneet tuntuu olevan aika vantteria, että käykö ne puntillakin. Toisaalta jos johonkin 70-75 kg pääsee, ni tokkopa ne enää mitään mörököllejä on. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom