Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ammattilaiset oikeastikkin vetää kovaa - harva amätööri varsinkin alhaisella tasolla vetää hirveitä moukkuja ja kyllä ammattilaisilla voi olla kovemmat pelko tilat, kun on tosi kyseessä eikä homma ole enään pelkkää "leikkiä".

Voisitko esittää tämän tueksi tutkimuksen ammattilaisten ja amatöörien iskuvoiman eroista? Nouseeko amatöörin iskuvoima heti kun hän siirtyy ammattilaiseksi?

Ei, vaan poimitko sanan alhaisella tasolla. Yleensä ammattilaiset ovat harjoitelleet pidempään parempi ajoitus jne... Omaa järkeä saa käyttää ei tietenkään nouse. Isompaa tyrmäys prosenttia puoltaa myös vähäisemmät suojat ja joissakin tapauksissa pidemmät otteluajat

Onko kellään vaikeuksia lähteä treeneihin?
Oli kyseessä sitten salibandy aikoinaan tai nykyään nyrkkeily, niin aina jotenkin aikataulullinen treenaaminen, että pitää olla jossain paikassa johonkin aikaan, tuntuu niin hankalalta. Enkä tarkoita sillä etteikö aikaa olisi treenata.
Sitten kun on päättänyt, että "tänään meen harkkoihin", niin joka kerta vaan alkaa ahdistamaan ja jännittämään ja kattelee kelloa, koska sinne pitää mennä, vaikka päästyäni paikanpäälle aina on oikein mukavaa ja nauraa itselleen, miksi piti tehdä asiasta taas näin vaikeeta.
Mutta, vaikka jälkeenpäin on hyvä fiilis, että tuli käytyä, niin se ei poissulje sitä, että se koko päivä ennen harkkoja meni siihen bostailuun ja jännittämiseen.

Kaverin kanssa sitä on ihan helppoa päättää lähteä sparrailemaan tai mitä tahansa treenailemaan, voi päättää lähteä milloin vain. Mutta, kun on joku lukujärjestys yleisistä harkoista, niin mielenkiinto lopahtaa täysin ja tuntuu, että vapaus puuttuu. VAIKKA, aina paikanpäälle päästessä on niin hauskaa, eikä vituta eikä mitään.
Tämän tähden maksan aina lyhyen jakson harjoitusmaksuja enkä suinkaan vuosimaksua, koska homma on vähän tälläistä.
Ikinä ei kyllä myöskään vituta, kun harkkoja jättää väliin, koska on niin ahdistava fiilis harkkoihin lähtemisestä.
Treenaan nyrkkeilyä siksi, että se on hauskaa, varsinaisia tavoitteita ei ole muuta kuin antaa joka treenissä (missä tahansa liikuntaharjoituksessa) kaikkensa.

Töiden tai koulun suhteen aikataulut ei ole ongelma ikinä ollut.

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kiva huomata että on muitakin samassa veneessä. Mulla on sama juttu, tällä hetkellä treenejä on ma-pe joka ilta joko vaparia tai lukkopainia. Joka kerta on turhaan semmonen ahdistus reeneihin menemisestä, vaikka tiedän että se ahdistus lähtee samantien pois kun reenit alkaa. Reenien jälkeen aina olo mitä parhain. Välillä on tullut jopa skipattua reenit ja jäätyä kotiin koneelle jumittamaan reenien sijasta, ei ole tullut morkkista kun ei mennyt reeneihin kuitenkaan. Tällä hetkellä pakotan itseni lähtemään reeneihin, joka päivä sama juttu, uskomatonta. En tiedä mikä siinä reeneihin menemisessä sitten lopulta ahdistaa, itsellä ahdistuksen tunne voimistuu mitä enemmän päiviä on viimisistä reeneistä. Esimerkiksi pääsiäisloman jälkeen oli taas ahdistukset ennen reeneihin lähtöä, kuitenkin taas kun reenitahti on ma-pe niin ahdistaa vähemmän.

Kuka on se musta mies joka aina spyykkaa ottelijoita ennen sisääntuloa eli ku ottelijat lähtee pukkarista siihen käytävälle vaömiiksi kameran eteen, huutelee siin "All day baby!" "this is it" "this is why we're here!" yms, ja muutenki jutustelee ottelijoille ennen ja jälkeen otteluiden.

myös punnituksissa yleensä mukana!

Kysymys sellaisen lajin harrastajalle jossa on potkuja:

kuinka kauan treenasit ennen kuin sait täyden sivuspagaatin / splitin ?

Kuka on se musta mies joka aina spyykkaa ottelijoita ennen sisääntuloa eli ku ottelijat lähtee pukkarista siihen käytävälle vaömiiksi kameran eteen, huutelee siin "All day baby!" "this is it" "this is why we're here!" yms, ja muutenki jutustelee ottelijoille ennen ja jälkeen otteluiden.

Ei ole meidän salikisoissa ainakaan näkynyt eikä ollut MM-kisoissakaan. Mistähän lajista ja organisaatiosta on kyse?

UFC:stä ilmeisesti kyse. Burt Watson. We're rolliiiiiin'! :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kyseessä on Burt Watson. Joe Rogan käyttää miehestä nimitystä ''Baby sitter for the stars'' ja kaveri hoitaa vähä kaikenlaista UFC:n backstagella.
E: Hidas...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika monet on muuten ''Hei vittuu sää jätkä venyt varmaan tosi hyvin ku jalka nousee noin kevyesti päähän!'' Ei, emmä veny, osaan vaan potkia..

Aika monet on muuten ''Hei vittuu sää jätkä venyt varmaan tosi hyvin ku jalka nousee noin kevyesti päähän!'' Ei, emmä veny, osaan vaan potkia..

Tämä. Splitti on todella kaukana, mutta päähän potkiminen onnistuu silti helposti. Tekniikalla se hoidetaan, ei millään jumalattomalla liikkuvuudella.

+10vuotta erittäin aktiivista venyttelyä jää n 10cm splitistä mutta päähän potkiminen onnistuu ilmankin. Olen kuullut myös sellaisen väitteen että monella on luuston rakenne sellainen ettei kyseinen liike voi onnistua.

Lippusiima kyseli tuolla aiemmin olkapää vammastaan, onkohan löytynyt selitystä?

Olen kuullut myös sellaisen väitteen että monella on luuston rakenne sellainen ettei kyseinen liike voi onnistua.

Tämä on kyllä ainakin 99% tapauksissa selittelyä. Ehkä tällainen epämuodostuma olisi mahdollinen, mutta kyllä käytännössä aina kyse on liikkuvuuden puutteesta. Kyllähän lähes kuka tahansa saa yhden jalan kerrallaan heilautettua 90 asteen kulmaan sivulle. Kummallakin jalalla erikseen. Jos tämä onnistuu, niin mitään rakenteellista estettä sivuspagaatille ei voi olla.

Tämä on kyllä ainakin 99% tapauksissa selittelyä. Ehkä tällainen epämuodostuma olisi mahdollinen, mutta kyllä käytännössä aina kyse on liikkuvuuden puutteesta. Kyllähän lähes kuka tahansa saa yhden jalan kerrallaan heilautettua 90 asteen kulmaan sivulle. Kummallakin jalalla erikseen. Jos tämä onnistuu, niin mitään rakenteellista estettä sivuspagaatille ei voi olla.
Olen mä myös törmännyt ihmiseen kenellä on asia tutkittu ja on oikeesti rakenteellista vaivaa lonkissa jonka takia lonkan liikelaajuus on vajaavainen. Tosin kuinkahan monta ihmistä mä olen nähnyt kamppailujen parissa ja kuinkahan monta huonosti liikkuvaa lonkkaa mä olen nähnyt ja niistä yhdellä tiedän olleen ihan oikeesti rakenteellista vikaa lonkassa...

Tottakai niitä rakenteellisiakin vikoja on, mutta suurimmassa osassa tapauksista tämä ei ole syy esim. pääpotkun onnistumattomuudelle.

Tämä lienee tyhmä kysymys. Voiko ääni vaurioitua kuristuksissa? Laulunharrastajana kiinnostaa. Laulaminen on kuitenkin itselleni tärkeämpää kuin kuristetuksi joutuminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom