Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Okei, kiitos tiedosta. Olin taas vähän huono ilmaisemaan ajatuksiani kunnolla :) Pitää varmaan ottaa vielä lisää selvää lajista ja eri vaihtoehdoista ja lähteä sitten vaan rohkeasti kokeilemaan.

Onko retentiolangasta haittaa boil and bite-hammassuojia käytettäessä?
http://http://1.bp.blogspot.com/-M0cfZVGCwy8/T1KiUSs5-II/AAAAAAAAEgw/HNmIxWURaoo/s1600/h2.jpg

Jos retentiolanka on se joka liimataan sinne hampaiden taakse, niin ei ole. Joskus tien päällä jouduin tollaset ittelleni tekemään, kun omat suojat oli jääny kotiin. Ja hyvin toimi boil n' bite suojiksi..

Tosin sitä suuremmalla syyllä kannattaa teettää ne hammasuojat jossain, mitä spessumpaa tavaraa on siellä suussa..

Hei,

Painoni pyörii normaalisti siinä 75-76kg paikkeilla ja meinasin nytten ekaa kertaa vetästä painoluokan tonne 70kg, niin tuleeko olemaan liian kova veto ensikertalaiselle?

Säännöllisyys safkaamisen kanssa taitaa olla aluksi avaintekijä, elikkä teen tietyn rytmin milloin aina ruokailen ja yövuroissa olen syömättä mitään?

Ja hiilareita aletaan karsimaan pikkuhiljaan pois?

Treenaan vapailla kaksi kertaa päivässäkin ja aloin jo karsimaan hiilareista, että vedin salaattia ja lihaa, niin tuntui treenien jälkeen ihan älyttömän pahalle olo.

Hei,

Painoni pyörii normaalisti siinä 75-76kg paikkeilla ja meinasin nytten ekaa kertaa vetästä painoluokan tonne 70kg, niin tuleeko olemaan liian kova veto ensikertalaiselle?

Säännöllisyys safkaamisen kanssa taitaa olla aluksi avaintekijä, elikkä teen tietyn rytmin milloin aina ruokailen ja yövuroissa olen syömättä mitään?

Treenaan vapailla kaksi kertaa päivässäkin ja aloin jo karsimaan hiilareista, että vedin salaattia ja lihaa, niin tuntui treenien jälkeen ihan älyttömän pahalle olo.

Ei ole liian paljon, monesti vedin 5-7 kiloa -67 kiloisiin 3-4 viikossa. Ihan vaan ravinnon määrää vähentämällä eli miinuskaloreilla ja kaikki ns. roskaruoka pois.
Ihan kaikkia ei tarvitse rasvastakaan ottaa, vaan vain osa kiloista sillä, ja loppu painonlasku tulee siitä kun ollaan suoli tyhjänä ja viimeiset kilot nesteillä.
Jos painoa on vaikka kilo liikaa punnituksessa, niin saunassa/paljon vaatteita ja kunnon hiki päälle.

Jos mahdollisuus on valita ylempi painoluokka, vaikka 67->71 niin välillä voi ottaa ylempänä, ei tarvitse vedellä painoja koko ajan.

Ei ole liian paljon, monesti vedin 5-7 kiloa -67 kiloisiin 3-4 viikossa. Ihan vaan ravinnon määrää vähentämällä eli miinuskaloreilla ja kaikki ns. roskaruoka pois.
Ihan kaikkia ei tarvitse rasvastakaan ottaa, vaan vain osa kiloista sillä, ja loppu painonlasku tulee siitä kun ollaan suoli tyhjänä ja viimeiset kilot nesteillä.
Jos painoa on vaikka kilo liikaa punnituksessa, niin saunassa/paljon vaatteita ja kunnon hiki päälle.

Jos mahdollisuus on valita ylempi painoluokka, vaikka 67->71 niin välillä voi ottaa ylempänä, ei tarvitse vedellä painoja koko ajan.

Okei, kiitoksia paljon.

Mites ton safkaamisen kanssa?

Yksi neuvo minulle annettiin salilta, että säännöllisyys safkan kanssa ja teen vuorotyötä, niin öisin olen syömättä mitään ja herään aina vuorojen jälkeen lounaalle?

Paljon vettä kuulemma myös ja myös vielä voisi kuulemma syödä suhteellisen normaalia safkaa, kuhan vain pienentää annoksia, että esim lounaan jälkeen jäisi vielä pieni nälkä?

Hei,

Jos sulla on treenikaudella normaalilla hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla paino sen 76 niin tipautus 70 ei pitäs olla mikään ongelma. Painoa voidaan tiputtaa pitkällä aikavälillä rasvasta/lihaksesta tai nopeasti nesteistä. Se että paljonko kannattaa ottaa nesteistä painoa pois on ihan siitä kiinni että millä tasolla ja missä lajissa urheilee. Esim. amatöörivaparissa on yleensä se 3-5h aikaa tankata jossa keeritään saamaan useempi kilo takas. Jos taas punnitus on kuten BJJ:ssä ennen matsia niin sinne kannaattaakin mennä sitten melkosen lähellä sitä normaalipainoa. Eli kärjistettynä ottelijoiden keskikokoon suhteutettuna jos kisaat vapaaottelussa ammatilaisena niin voit mennä hyvinkin alle 65kilon sarjaan mutta BJJ:ssä alle 76kg...

Tosi yksillöllinen juttu, tiedän tapauksia mitkä kilpailee amatööreissä yli 10kiloa normaalia painoa alemmassa sarjassa ja sitten niitä jotka kävelevät 79kiloisena 84kilon sarjaan.

Tuosta painonvedosta jos noin paljon on ajatus tiputtaa, niin minusta sitä ei pitäisi tehdä omin päin vaan jonkun valmentajan tai kokeneen treenikaverin ohjeiden mukaan. Pudotus on luultavasti mahdollinen, mutta sekin riippuu nykyisestä olemuksesta. Se onko rasvaprosentti nyt 6 vai 26 vaikuttaa aika paljon. Lisäksi lihaksikkaiden ihmisten on helpompi vetää nesteistä painoja kuin langanlaihojen, kun sitä nestettä on lihaksissa enemmän. Samoin miesten kilomääräinen pudotus on helpompi kuin naisten. Lajistakin riippuu paljon ja pystylajeissa liiallinen nesteistä veto haittaa enemmän kuin painissa, koska ns. herkkyys on tärkeämpi ominaisuus.

Jos joudut tekemään homman pelkkien nettineuvojen perusteella, suosittelisin harkitsemaan ylempää sarjaa, jos se ei ole ihan tolkuttomasti liian korkea. Painoa voi vetää monella tapaa ja itse suosin systeemiä, jossa syödään nimenomaan hiilareita riittävästi mahdollisimman kauan, jotta jaksetaan treenata. Sekin vaikuttaa aika paljon matsiin jos kuukauden ajan jokainen treeni menee pieleen kun ei jaksa. :( Tapoja on monia, mutta pitäisi mennä yhden koetellun systeemin mukaan ja olla joku joka oikeasti tietää mitä tekee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Okei, kiitoksia paljon.

Mites ton safkaamisen kanssa?

Yksi neuvo minulle annettiin salilta, että säännöllisyys safkan kanssa ja teen vuorotyötä, niin öisin olen syömättä mitään ja herään aina vuorojen jälkeen lounaalle?

Paljon vettä kuulemma myös ja myös vielä voisi kuulemma syödä suhteellisen normaalia safkaa, kuhan vain pienentää annoksia, että esim lounaan jälkeen jäisi vielä pieni nälkä?

Ihan hyviä neuvoja. Tarkkaile sitä painon putoamista joka aamu, eli aamukusen ja paskan jälkeen vaa-alle, kuinka nopeasti se putoaa ja onko pudotus jatkuvaa. Itse kirjasin aina joka aamu painon ylös, ja joka pvä treenit mitä olin tehnyt ja mitä syönyt, kisadieetin alusta loppuun. Tästä sitten tulee se AndyS:n mainitsema koeteltu toimiva systeemi, sikäli kun se sinulle toimii, jos ei niin ainakin voit viilata sitä jonkin suuntaan tai heittää romukoppaan.

Tankkauspäiviä en koskaan pitänyt, vaikka ehkä olisi kannattanut, koska joskus kun kirjasin vielä kisojen jälkeen painoa ylös, niin tottakai dieetin jälkeen söin helvetisti kaikkea paskaa, ja silti paino pysyi samassa, tai jopa laski lisää päivän-kaksi jälkeenpäin, vaikka kitudieetti oli jo ohi. Samoin tänä päivänä kokeilisin bcaa:ta lihasten säilyttämiseen.

Esim. amatöörivaparissa on yleensä se 3-5h aikaa tankata jossa keeritään saamaan useempi kilo takas. Jos taas punnitus on kuten BJJ:ssä ennen matsia niin sinne kannaattaakin mennä sitten melkosen lähellä sitä normaalipainoa. Eli kärjistettynä ottelijoiden keskikokoon suhteutettuna jos kisaat vapaaottelussa ammatilaisena niin voit mennä hyvinkin alle 65kilon sarjaan mutta BJJ:ssä alle 76kg...
+ BJJ:ssä punnitus on vielä puku päällä, joka painaa kolmisen kiloa.

Kiitoksia kaikille neuvoista.

Pituutta minulta löytyy se 178,5cm ja rasvoja en ole käynnyt pitkään aikaan mittailemassa.

Suhteellisen tikissä kunnossa ollaan, tosin ainahan voi tiukempikin.

Treenikaveri kuka on liikunnan ohjaaja lupasi tehä mulle ruokavalio ohjelman ja alan pitämään juuri päiväkirjaa juuri safkoista, treeneistä ja jne mitä näytän sitten valmentajalle aina.

Voiko yövuoroissa syödä vaan mitään hedelmiä esim, jos diettaa? Itse söin rahkan ja omenan tossa 23aikoihin ja sen jälkeen olen ollut syömättä ja juonnut vettä ainoastaan.

Ensi kuussa Remyä vastaan.

Kysyn nyt täällä, vaikka olisi voinut mennä vammaketjuunkin. Olen jonkin aikaa harrastanut nyrkkeilyä, ja nyt on koukkulyöntien myötä selästä kainalon tienoilta paikat kipeytyneet aika pahasti, ei kärsi lyödä enää käytännössä ollenkaan koukkuja. Kipu tuntuu siis erityisesti yläkoukuissa, suoria tai uppareita lyödessä ei kipua tunnu. Kipukohta (molemmilla puolilla) on mielestäni Teres Majorin ja olkapäälihaksen tienoilla:

http://www.corpshumain.ca/en/images/Muscles_dos1_120_(FF)_en.jpg

Sattuu myös silloin kun laitan kädet edessä yhteen ja painan toisiaan vasten. Treeneissä koukkujen lisäksi pistarin pito yläkoukkua lyövälle kaverille on yhtä tuskaa.

Joku tulehdusko vaivaa, ja mitkähän lihakset siellä tarkemmin ottaen kipuilee? Pitkäkin tauko edessä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom