Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olisko mitään hyviä vinkkejä miten sais hartiat pysymään rentoina? Itellä tuntuu menevän lihakset aika lailla jumiin ja lyönnit lähtee sen seurauksena hitaasti ja jäykästi.. Venyttelen kyllä yleensä 10-15min treenien jälkeen ja hierojalla oon kans koittanut edes kerran kuukaudessa käydä.. tuntuu vaan et toi hieronta auttaa sen viikon verran ja taas on jumit päällä...

Olisko mitään hyviä vinkkejä miten sais hartiat pysymään rentoina? Itellä tuntuu menevän lihakset aika lailla jumiin ja lyönnit lähtee sen seurauksena hitaasti ja jäykästi.. Venyttelen kyllä yleensä 10-15min treenien jälkeen ja hierojalla oon kans koittanut edes kerran kuukaudessa käydä.. tuntuu vaan et toi hieronta auttaa sen viikon verran ja taas on jumit päällä...

Eli jännität hartioita turhaan. Kokeile ottaa otteluasento kädet rentoina sivuilla, siitä sitten nostat käsivarret ylös niin, että olkavarret pysyvät mahdollisimman rentoina. Vedät vaikka ihan varjoa ja koitat keskittyä siihen, että ne hartiat pysyvät rentoina.

Joo tuohon oon kans yrittäny keskittyä, mut lähinnä tarkotin (vaikka selitin ehkä vähän epäselvästi) sitä että treenien jälkeen tai seuraavana päivänä on lihakset jumissa ja jäykät, mut ei kuitenkaan kipeät tai maitohapoilla. Mietin et voiskohan olla liiasta treenistä, että ei ehdi kunnolla palautua.. Mut sellastakin mietin et miten sais sitä rentoutta lisättyä ihan vaikka treenien välillä?

Kyllä lepo, venyttely ja ravinto kuluu tuohon kierteesen, niitä tarvittava määrä.
Voisithan koittaa vähän paremman venyttelyn tehdä 1-2 tuntia treenin jälkeen, aikaa se taas tietysti vaatii mutta itellä auttoi palautumiseen ja forkut ei ollut aina tulessa kovien pädi/säkki treenien jälkeen.

Nyrkkeily treenaan ja treenimäärä olis suunnilleen viikossa: nyrkkeilytreeniä 3-4kertaa, lenkkeilyä 3-4kertaa (osa kävellen, osa hölkäten, osa juosten ja joskus myös portaiden ylös juoksemista) ja kuntosali/kuntopiiri 1-3kertaa. ja toi mun kuntosaliharjottelu on lähinnä pitkiä sarjoja (n. 30 toistoo), ehkä 50-70% painoilla, jonka lopuks hyvä venyttely ja alkulämmittely usein säkkiä hakaten tai soutulaitteella. Tässä kesän aikana oll kyllä tuo peruskunnon kohotus etusijalla eli lenkkeilyä, pyöräilyä ja säkkitreenissäkin pitkiä sarjoja.. Keskimäärin tuo viikkoliikuntamäärä pyörii siinä 10 tunti per viikko (ja siihen ei ole laskettu kaikkia hyötyliikunta yms. kävely askeleita vaan pelkästään "oikeat treenit"). Koko ikäni olen jonkinlaista urheilua harrastanut, mutta vasta tuossa vuosi sitten innostuin nyrkkeilystä, joten ei enää tällä iällä (24v) kovin korkeat ole tavoitteet, mutta joitakin sali kisoja olis tarkotus joskus tulevaisuudessa käydä kokeilemassa (jos tässä nyt minkäänlaista edistystä saa aikaan:D)..

Taisinpa tuossa jo itse keksiä, mikä oli vikana hartioissa ja millä helpotti.. liikaa treeniä tai siis liian rankkaa treeniä (kun aina pitää tietty vetää ihan täysillä nii lihakset koko ajan maitohapoilla) no nyt sitten kesälomareissu ja viikon mittanen tauko treeneihin ja vähän rauhallisempi tahtista lenkkeilyä/uintia nii nyt oli jo ihan eri fiilis treeneissäkin ku oli hartiat rennommat.. kiitti kuitenkii vinkeistä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt oon alkanut armeijassa reenaamaan kaveri porukalla lukkopainia. Positiot osaan,käsilukot nilkka lukot ja kuristuksia on tullut myös harjoiteltua. Kysymys, että millä liikkeillä tästä eteenpäin? Sparria en ole vielä pahemmin ottanut kun tuppaa vaan menemään armottomaks säädöksi ja tuppaa ne kimirat ja lukot menemään vaan päin persettä sillon. :) Eli jos tästä joku voisi ohjeistaa liikkeitä yms. Puolustuksia. Myös YouTube videot kelpaa eri lukoista.

Paini ollut tähän asti helvetin mukavaa ja kunnolle hyvää.

Nyt oon alkanut armeijassa reenaamaan kaveri porukalla lukkopainia. Positiot osaan,käsilukot nilkka lukot ja kuristuksia on tullut myös harjoiteltua. Kysymys, että millä liikkeillä tästä eteenpäin? Sparria en ole vielä pahemmin ottanut kun tuppaa vaan menemään armottomaks säädöksi ja tuppaa ne kimirat ja lukot menemään vaan päin persettä sillon. :) Eli jos tästä joku voisi ohjeistaa liikkeitä yms. Puolustuksia. Myös YouTube videot kelpaa eri lukoista.

Paini ollut tähän asti helvetin mukavaa ja kunnolle hyvää.

No, jos tahdot itse oppia, niin kurkkaa vaikka Submissions 101:n sivut ja kyllä suosittelen sitä ihan painisparria ottamaan, kuhan vaan otatte vaikka positiopainia ihan iisisti ilman hirveetä egostelua, eli ette oikeesti käytä voimaa ja yritä ihan täysillä, vaan aina silloin tällöin annatte toistenne tehdä lukkoja ja vaihtaa positioita. Siinä sitä oppii oikeasti painimaan. Jossain vaiheessa sitten ehkä voi ottaa vähän kovempaa.

Miten kauan teillä kesti alkeiskurssin jälkeen bjj/lukkopainissa, että ette olleet enään aina se survival-modi päällä ja ottanut turpaan? Ja tämä tietenkin koskee painia saman vyösarjan kanssa.

Ja pitäiskö mun alkaa kirjoittaa johonkin lapulle muistiin noita vinkkejä mitä jotkut tyypit joskus jakelee ja liikkeet mitä ollaan opeteltu, koska ei voi millään muistaa kaikkea. Eniten ottaa päähän kun pitää improvisoida ja tehdä jotain sähläystä kun ei kerta kaikkiaan muista hyvää sweeppiä/ohitusta tilanteen mukaan.
Vai sekoittaisiko tollainen kirjottelu vielä enemmän mun päätä?

Aloitin maaliskuussa bjj:n.

Mitenkä sais treenattua nopeutta ja voimaa lyönteihin? Varmaan vaan tekemällä toistoja säkkiin ja pistareihin vai onko kellään mitään poppaskonsteja? :D

Mitähän mahtaa tarkoittaa ottelijan recordissa Loss: TKO (Retirement). Mitä tuo (Retirement) mahtaa tarkoittaa tuossa?

Mikä on äärimmäisen paras laji jos tulee kerralla 3-6 äärimmäistä katujengiläistä(aseistamatonta) äärimmäisen eri suunnista päälle?

Paras tapa varmaan tiputtaa yks äärimmäisen nopeasti ja juosta äärimmäisen nopeasti karkuun?

Edit: Onko nyrkkiraudat laillisia Suomessa?

Ehdottomasti 400m aidat ja piiloleikki. Myös tactical shootingista voi olla apua, mutta sitäkin lienee seuraavan tuo piiloleikki tai koppihoito.

ps. olipas äärimmäisen kova kysymys Äärimmäisen Kovalta.

Suositut

Back
Ylös Bottom