Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kannattaa ostaa pienemmät hanksat mutta sellaset missä on toppaus muotoiltu hyvin.
Esim Green Hill, Crest tai olkiko se nyt Top Ten millä oli kanssa hyvän malliset hanskat. Crestit noista varmaan edullisimmat. Kaikilla näillä hanskamerkeillä 14 tai jopa 12 unssisissa on toppausta rystysillä vähintään saman verran kun Fairtexin, Blue Cornerin tai Twinsin 16 unssisissa.
Ostit sitten minkä tahansa näistä laatumerkeistä mitä mainitsin (myös nuo leveämmät hanskat) niin et varmasti voi mennä vikaan.

Itellä toimii ainakin hyvin Thai Boxingissa 16oz hanskat. Eipähän tuu heti telottua kaveria eikä niissä nyt niin paljon eroa oo noihin 14oz hanskoihin mitkä tuosta löytyy kanssa. Tietty jos puhutaan jostain kärpässarjalaisista muutenkin niin nehän peittyy jo käsisiteillä :D Asiaan vaikuttaa toki myös se, mitä lajia harrastetaan kun blokit ja asennot on lajikohtaisia osaltaan.

Haskojen rakenteissa on vaan eroja, mä luulen että Green hillin tai Top Tenin 10oz vastaa rystysten kohdalta esim. Twinsin 14-16oz:ia.

Muistan että olisit Andy aikaisemminkin maininnut tuon Fight2-merkin hanskojen yhteydessä, mutta itse en ole sitä ennen koskaan kuullut
ja silloin aikaisemmin kun googletin, ei löytynyt netistäkään mitään. Nyt löytyi vaiheissa olevat nettisivut, mutta ei hirveästi tietoa sielläkään.

Oletko itse päässyt hanskoja käyttämään ja millaisia ovat kokemukset? Vai onko joku tuttusi päässyt kokeilemaan? Vai liitytkö peräti jotenkin koko lafkaan?

Noita myy siis Ra Men oy, joka on sama firma kuin Fairtex Finland. Tunnen kyllä firman omistajan, joka sattumoisin on potkunyrkkeilyliiton puheenjohtaja. Hän tai hänen edustamansa tuotemerkit eivät kuitenkaan sponsoroi minua eikä seurani Wasa Fightsport edes myy niitä ainakaan merkittäviä määriä. (Yksittäisiä kypäriä ja padeja on joskus tilattu.)

Olen maininnut Fight2:n viime aikoina useasti, koska sillä on minusta tarjolla hyvät hanskat. Ne ovat lisäksi sen verran vähän tunnetut, että kukaan muu ei yleensä ole niitä maininnut, joten asialla on informaatioarvoa.

Käytän itse kaksia hanskoja, jotta toiset saavat kuivua rauhassa. Näin niiden käyttöikä lisääntyy eikä tarvitse käyttää hikisiä kintaita. Toiset ovat Fight2:t ja toiset Lonsdalen Safet. En osaa päättää, kummista pidän enemmän. Olen otellutkin Fight2:n kymppiunssisilla pariin kertaan. Ne ovat hyvät kädessä, mutta pidän otteluhanskoina enemmän vähän kovemmista ja vähemmän suojaavista. Hanska on muotoiltu samoin kuin monet muutkin kisahanskat (Top Ten, GH...) niin että käsi pitää erikseen puristaa nyrkkiin. Tästä joko pitää tai ei.

Kiitos tästä, uteliaisuuteni on tyydytetty ja luultavasti seuraavia hanskoja ostaessani yritän päästä kokeilemaan myös Fight2:n tuotoksia.

pärjäänkö perusjamppaa vs jos harjottelen varjonyrkkeilyä kolme kertaa viikossa ja saan 15 punnerrusta kun jalat muodostaa 180 kulman selän kanssa?

tv. kake95

päivitetty versio: pärjäänkö perusjamppaa vs jos harjottelen säkkinyrkkeilyä kolme kertaa viikossa ja saan 25 punnerrusta ja 10 leukaa silmät kii?

päivitetty versio: pärjäänkö perusjamppaa vs jos harjottelen säkkinyrkkeilyä kolme kertaa viikossa ja saan 25 punnerrusta ja 10 leukaa silmät kii?

:hyper:

No jos keskivertojamppaa ajatellaan niin ei varmaan saa 25 punnerrusta tai 10 leukaa, eikä harjoittele edes säkkinyrkkeilyä, joten olisit ainakin vahvoilla :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käytättekö heavy baggia hakates siteitä säkkihanskojen alla?

Mieluiten kaksia+teippi, ja kunnon hanskoja eikä mitään säkkihanskoja. Säkkihanskoissa on peukku vaarassa kun säkki heiluu, ja ranteet pysyy kunnossa kun lyö kunnolla koko vartalolla siteet käsissä.
Jos ottelee kunnon hanskat kädessä, niin miksi säkkitreenissä käyttäisi muita? Itselläkin ohuet ranteet ja pienet kädet niin todellakin näin.

Heavy Bagille on olemassa myös suomenkielinen nimi. Sitä kutsutaan ns. säkiksi.

Käsisiteet pitää aivan ehdottomasti olla. Käsien kuntoa ei kannata riskeerata. Nyrkkeilyhanskoja ei ole tarkoitettu säkin hakkaamiseen, vaan sitä varten on olemassa säkkihanskat. Nyrkkeilyhanskalla ei ensinnäkään saa niin herkkää lyöntituntumaa kuin säkkihanskoilla, kun hanska on hidastamassa. Säkkiharjoittleu on muutenkin omiaan houkuttelemaan junttaavaan lyöntityyliin, eikä tätä virhettä kannata edesauttaa yhtään. Toiseksi nyrkkeilyhanskat menevät nopeasti pilalle säkkiä lyödessä, koska niiden pehmustetta ei ole suunniteltu sellaiseen rasitukseen. Eli pitää sitten olla erikseen hanskat joilla lyödään ihmisiä. Olen lyönyt säkkiä paljon nyrkkeilyhanskoilla, mutta vain siksi että on ollut käsivammoja.

Jos peukalot kipeytyvät säkkihanskoilla säkin lyömisestä, vika on lyöntitekniikassa ja pitää korjata sitä muuttamalla. Kipeää kättä kannattaa tietenkin tarvittaessa suojata nyrkkeilyhanskalla.

Onko kellään tietoa että onko helsingissä yhtään painiseuraa jossa voisi vapaapainia harrastaa en siis meinaa mitään hemmetin wwe painia vaan ihan sitä aitoa vapaapainia:D Mietin että onko itähelsingissä päin yhtään?

Ite ainakin pidän käsisiteitä ja 10oz hanskoja säkkiä lyödessä. Tykkään kun tossa tavalla on tota pehmustetta enemmän. Käytän samoja 10oz hanskoja pistareiden kanssa ja sparratessa sitten on ihan erikseen 16oz lapaset. Jos olis sitä hilloa niin paljon niin voisin hankkia noi säkkihanskatkin pelkästään säkkiin.

Onko kellään tietoa että onko helsingissä yhtään painiseuraa jossa voisi vapaapainia harrastaa en siis meinaa mitään hemmetin wwe painia vaan ihan sitä aitoa vapaapainia:D Mietin että onko itähelsingissä päin yhtään?

Painiseuroissa yleensä junnuissa ja nuoremmissa se vapaapainin/krekon jako tapahtuu yleensä kausiluonteisesti. Eli esim. syyskausi painitaan krekoa ja kevätkausi vapaapainia, riippuen siitä miten kilpailuja on. Vanhemmiten kuitenkin se vapaa-paini tuppaa yleensä jäämään vähemmällä huomiolle, ellei ole nainen. Kannattaa seurakohtaisesti ottaa selvää siitä, mikä on heidän kantansa tähän jaotteluun, ja löytyykö sieltä edes ketään vapaa-painista kiinnostunutta kenen kanssa voi painia. Helsinkiä en tunne sen kummemmin mikä on missäkin, mutta kyllä sieltä löytyy seuroja, Helsingin paini-miehet, Helsingin Tarmo nyt ainakin. Vantaalta ja Espoolta löytyy omansa myös.

Heavy Bagille on olemassa myös suomenkielinen nimi. Sitä kutsutaan ns. säkiksi.

Käsisiteet pitää aivan ehdottomasti olla. Käsien kuntoa ei kannata riskeerata. Nyrkkeilyhanskoja ei ole tarkoitettu säkin hakkaamiseen, vaan sitä varten on olemassa säkkihanskat. Nyrkkeilyhanskalla ei ensinnäkään saa niin herkkää lyöntituntumaa kuin säkkihanskoilla, kun hanska on hidastamassa. Säkkiharjoittleu on muutenkin omiaan houkuttelemaan junttaavaan lyöntityyliin, eikä tätä virhettä kannata edesauttaa yhtään. Toiseksi nyrkkeilyhanskat menevät nopeasti pilalle säkkiä lyödessä, koska niiden pehmustetta ei ole suunniteltu sellaiseen rasitukseen. Eli pitää sitten olla erikseen hanskat joilla lyödään ihmisiä. Olen lyönyt säkkiä paljon nyrkkeilyhanskoilla, mutta vain siksi että on ollut käsivammoja.

Jos peukalot kipeytyvät säkkihanskoilla säkin lyömisestä, vika on lyöntitekniikassa ja pitää korjata sitä muuttamalla. Kipeää kättä kannattaa tietenkin tarvittaessa suojata nyrkkeilyhanskalla.

Tässä on totuus. Löin pitkään raskailla nyrkkeilyhanskoilla säkkiä ja jokunen aika sitten hommasin taas säkkihanskat, herkkyys ja nopeus on lisääntynyt aivan järjettömästi ja pystyy vetämään paljon intensiivisempiä treenejä kun ei ole olkapäät heti hapoilla.

Allright,hommasinki tossa säkin 25kg,kiitos tästä suomennoksesta (:D) ja säkkihanskat muutama päivä sitten, onkos sitte mitään "ohjelmia" millaisen säkkitreenin vois vetää 30-60min? Ettei vaan omaa random settiä vetele?

Suositut

Back
Ylös Bottom