Kamalaan unettomuuteen vinkkejä?

Tuohon jatkuvasti pissalla juoksemiseen luin mielenkiintoisen vinkin tästä http://www.pakkotoisto.com/ravinto/...-asiaa-et-tiennyt-ruokavalioista/#post4291450. Eli jos yöllä jatkuvasti ravaat kusella, vähennä illan proteiineja. Diureettiset yrttiteet olen jo aikaa sitten jättänyt, mutta tätä proteiinijuttua en tiennytkään. Kun nyt ajattelen taaksepäin, niin saattaapi olla tapahtunut näin juuri tuosta syystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuohon jatkuvasti pissalla juoksemiseen luin mielenkiintoisen vinkin tästä http://www.pakkotoisto.com/ravinto/...-asiaa-et-tiennyt-ruokavalioista/#post4291450. Eli jos yöllä jatkuvasti ravaat kusella, vähennä illan proteiineja. Diureettiset yrttiteet olen jo aikaa sitten jättänyt, mutta tätä proteiinijuttua en tiennytkään. Kun nyt ajattelen taaksepäin, niin saattaapi olla tapahtunut näin juuri tuosta syystä.
Luulen, että mulla on kyse (onneksi) ennen kaikkea siitä, että mietin sitä etten saa kuitenkaan nukuttua;
Yks mikä sitä yliaktiivista rakkoa voi yöllä tehdä on juurikin se tressin tunne ja se ettei saa unta. Käy helposti niin, että on pissahätä, vaikka ei oikeasti olekaan vaan vain hermosto käy ylikierroksilla.
Mietin jo, että mitä mä sitten syön iltapalaksi jos proteiini pitäisi jättää pois.

Muistan lukeneeni joskus jostain, että jos ei saa sängyssä nukuttua niin kannattaa kokeilla vaihtaa paikkaa. Unettomuusjaksojeni aikana saatan könytä sängystä peitto kainalossa sohvalle, joskus olen mennyt lattiallekin. Olen myös kokeillut kääntyä sängyssä toisinpäin ja mennä miehen puolelle, kun olen yksin kotona. En osaa selittää, mutta jostain syystä paikan vaihto tuntuu auttavan - ei aina, mutta joskus.

Luulen, että mulla on kyse (onneksi) ennen kaikkea siitä, että mietin sitä etten saa kuitenkaan nukuttua;
Mietin jo, että mitä mä sitten syön iltapalaksi jos proteiini pitäisi jättää pois.

Muistan lukeneeni joskus jostain, että jos ei saa sängyssä nukuttua niin kannattaa kokeilla vaihtaa paikkaa. Unettomuusjaksojeni aikana saatan könytä sängystä peitto kainalossa sohvalle, joskus olen mennyt lattiallekin. Olen myös kokeillut kääntyä sängyssä toisinpäin ja mennä miehen puolelle, kun olen yksin kotona. En osaa selittää, mutta jostain syystä paikan vaihto tuntuu auttavan - ei aina, mutta joskus.

En usko, että proteiinia tarvii illalla jättää pois, mikäli sitä nyt ei isoja määriä napsi. Sen sijaan hiilaripitoinen iltapala toimii usein rauhoittavana ja väsyttävänä. Kaikki tietää tän, joka nuupahtaa lounaan jälkeen. :D Illalla kun melatoniinia alkaa erittyä, niin se muodostuu taas alkujaan tryptofaanista (kuten myös serotoniini), joka on aminohappo mutta joka imeytyy parhaiten juuri suht. nopeiden hiilarien kanssa yhdessä. En siis tarkoita, että pitäis alkaa mättää pullaa yöpalaksi vaan sitä, että pieni hiilarilisä voi toimia. :)

Samaa mäkin joskus oon tehnyt. Luulen sen johtuvan siitä, että siihen omaan sänkyyn liittyy eniten niitä stressaavia ajatuksia, jolloin toisessa paikassa voi olla rennompi olla. Tietyissä unettomuushoidoissahan jopa rajoitetaan sitä sängyssä olemista turhan päiten ja ajetaan siitä pois. Itse en moiseen kykenisi mutta jos tulee pyörittyä hereillä, niin meditaatioharjoitukset ja itsensä rauhoittelu on hyviä taitoja osata, koska vaikka ne eivät varsinaisesti unta olekaan, niin ovat ne kuitenkin autonomisen hermoston rauhoittelukeinoja. :)

- - - Updated - - -

Alkaa käydä vähän turhan rankaksi vähillä unilla työnteko + unilääkeiden haitat: pientä pahoinvointia aamulla, väsymystä, vähän tokkuraista oloa. Lisäksi en halua, että työnantajalle jää tämän takia kuva huonona työntekijänä ja että jatkossakin tarjotaan taas töitä.
Sairaslomaa en oikein viitsi ottaa kun tämä työnantaja ei katso jatkuvasti saikulla oloa hyvällä.
Kävin lääkärissä ja se kirjoitti 10kpl Tenoxia. En usko, että saan noilla nukuttua yhtään paremmin. Maksoi yhteensä 100€ + vitutuksen. Ei se oikein ottanut mitään kantaa kun kerroin haitoista ja että ajattelin lopettaa duunin tämän takia. Kielsi vaan enään käyttämästä niitä.
Masennusta ym. paskaa tuo selitti, eipä tullut yllätyksenä, en ala mitään masennuslääkkeitä toistaiseksi käyttämään. Muutama hyvin selkeä stressinaiheuttaja taustalla, siksi uni tule, en vaan tahdo jollekin peruslekurille niistä puhua. Noh ansiosidoista tulee jos lopetan työt mutta enemmän kiinnostaisi tehdä töitä.

Jos sulla löytyy taustalta selkeät stressinaiheuttajat, niin niihin sitä hoitoakin kannattaa suunnata, mikäli on mahdollisuutta. Nykyisin myös psyk.poleilta saa hoitoa ilman, että täytyy syödä mielialalääkkeitä, joten sitä korttia ei sen takia kannata olla käyttämättä. Univaje ja noi lääkkeet sen tokkuraisen/krapulaisen olon siellä töissä tekee. Ei ihminen montaa huonoa yötä tarvitse siihen, että alkaa käyttäytyä kuin zombie. :)

Mikäli nyt työttömäksi jäät, niin tutustu vaikka tuohon mun mainitsemaan Hyvää yötä -apua univaikeuksiin kirjaan ja miksei sitten Joustava mielikin. Näin netin välityksellä kun on melkein mahdotonta korjata isompaa vyyhtiä. Sen sijaan, jos toi oireilu tosiaan jatkuu, niin lompsisin palvelujen piiriin, mikäli ei omin keinoin ole ratkaistavissa.

- - - Updated - - -

Tupakointi ja kaikki nikotiini valvottaa mua ihan liikaa. En ole koskaan ollut ilman nikotiinia kuukautta pidempää aikaa, mutta sinä aikana sain unen paljon helpommin ja aiemmin. En siis voi suoraan sanoa, että johtuiko unen paraneminen nikotiinittoman elämän autuudesta, vai liittyikö se vain vieroitusoireisiin, koska sinä aikana myös väsytti ihan helvetisti hereilläollassakin.

Sitten se alkoholi. Itse juon liikaa alkoholia, ja juon sitä myös unta saadakseni. Perustelen sen sillä, etten varhaisaikuisenakaan saanut helposti unta, vaikkein silloin alkoholia käyttänytkään paljon. Täytyy laittaa korkki kiinni ja tunnustella muutosta, tiedostaen se, että ensimmäiset viikot voivat olla vaikeita.

Mullakin on ollut unilääkkeitä, ajan mittaan annostusta piti lisätä. Otin niitä joka ilta, kunnes loppuivat. Sitten en saanutkaan kolmeen-neljään yöhön nukuttua lainkaan.

Nikotiini tosiaankin heikentää unta eli ihan oikean havainnoin oot tehnyt. Alkoholi näennäisesti rauhoittaa ja yömyssy voi toimia mutta se heikentää unenlaatua, joten ei sekään "hyvä" unilääke sinänsä ole.

BonyMoronielle sen verran, että joo, jos unettomuuden taustalta ei löydetä mitään muuta syytä, niin kyllähän voi kaivaa ravitsemukseen liittyviä asioita. Onhan niillä tutkitusti yhteys esim. masennukseen. Taas aiheesta tuli uusi väitöskirja. Sen sijaan, kuten yusuplussa tuossa aiemmin totesi, niin elämäntavat syyniin, nukkumistavat syyniin ja mielialan/ahdistuneisuuden kartoitus.

uusi sänky, itte teippasin viime taloudessa myös ikkunat niin ettei vuoda valoa mistään, ikinä saanu kesällä nukuttua niin hyvin ja unta nopeasti

Illalla kun melatoniinia alkaa erittyä, niin se muodostuu taas alkujaan tryptofaanista (kuten myös serotoniini), joka on aminohappo mutta joka imeytyy parhaiten juuri suht. nopeiden hiilarien kanssa yhdessä. En siis tarkoita, että pitäis alkaa mättää pullaa yöpalaksi vaan sitä, että pieni hiilarilisä voi toimia. :)
Taas perustelut iltakaakaolle!! :hyvä:

BonyMoronielle sen verran, että joo, jos unettomuuden taustalta ei löydetä mitään muuta syytä, niin kyllähän voi kaivaa ravitsemukseen liittyviä asioita. Onhan niillä tutkitusti yhteys esim. masennukseen. Taas aiheesta tuli uusi väitöskirja. Sen sijaan, kuten yusuplussa tuossa aiemmin totesi, niin elämäntavat syyniin, nukkumistavat syyniin ja mielialan/ahdistuneisuuden kartoitus.

Tarkoitin sellaista täysin fyysistä tiettyä krapulaista oloa, jonkalaista ei voi tulla mistään lääkkeistä tai unenpuutteesta vaan nimenomaan elimistössä olevasta asetaldehydistä, kuten krapulassa. En siis puhu mistään tokkurasta, väsymyksestä tms.

Kukaan ei häviä siinä mitään, että jättää esim. viikoksi kahdeksi pois sokerin, viljat, maitotuotteet, valmisruoan, einekset, lisäaineellisen ruoan (mm E621 eli natriumglutamaatti), hiivan ja katsoo tilannetta sitten uudestaan. Itse puhun asiasta tosiaan yli 8 vuoden empiirisen kokemuksen ja satojen empiiristen "testien" perusteella, joten ongelma on ihan todellinen. Toki enin osa unettomuudesta toivottavasti johtuu muusta, koska ruokayliherkkyydet ovat todella ikävä ja elämää rajoittava juttu. Minulla ne näyttävät myös olevan kroonisia, vaikka aina välillä testaan, josko jo voisi jotain syödä.

mulla olis sellanen ongelma, että kävelen unissani ja aamulla olen entistäkin väsyneempi, mikä tohon mahtais auttaa?

Kirjoitin äsken mimmien puolelle, mutta tässä on näköjään tuoreempi ketju. Laitetaan uudestaan tänne jos täällä on laajempi lukijakunta ja joku jolla on ollut samanmoinen unettomuuden taso;

En nukahda enää millään, jos nukhadan lääkkeen avulla, herään vaan heti uudestaan. Olen kokeillut Imovanea, Somnoria, Tenoxia, Mirtazapiinia, ja lopulta Ketopinoria. Yhdelläkään ei ole sellaista vaikutusta että nukkuisin jotain tuntia pitempään, ei yhdessä, ei erikseen, ei millään.

Unettomuus on varmaan peräisin siitä että meillä on pieni vauva, sen kanssa kun piti heräillä tunnin välein alussa niin ehkä se on jäänyt päälle. Kroppa on päättänyt ettei ole järkeä nukahtaa turhaan. Vauva nukkuu nyt lähes täydet yöt, joskus herää kerran joskus ei. Minä olen hereillä ympäri vuorokauden, mitä nyt erilaisten nappien avulla nukahdan hetkeksi yöllä. Otan sitten vaan uuden napin, ja uuden napin, ja uuden napin.

Mulla on unettomuuteen erikoistunut lekuri apuna tässä mutta kun ei mitään ole vielä keksitty, kysyn täältä jos jollakin on ollut samoja ongelmia ja jos niihin on löytynyt ratkaisua. Mulla ei ole ennen tällaista ongelmaa ollut, oon nukkunut ennen ihan hyvin.

Itsellä ollut aikoinaan todella rankkoja unettomuus jaksoja, unet olivat jotain 2-3h / yö. Sitten ajauduin tuohon samaan kierteeseen missä sinä olet, eli nappeja huuleen. Yhdessä, erikseen, monta kerrallaan, aina kun herään yms. Lopussa nukuin todella rankoilla yhdistelmillä joitain tunteja tai ainakin luulin nukkuvani, todellisuudessa se oli sellaista puolillavaloilla makailua..

Itse päätin yksi päivä että nyt saa riittää! Lääkkeet kaappiin ja päätin valvoa vaikka viikon jos on pakko. Taisi mennä lähes kolme vuorokautta ennen kuin nukuin yön yli. Ekan yön hikoilin ja istuin tietokoneella, tokana yönä taisin käydä muutamaan kertaan sängyssä josta nousin ylös hirveän olotilan vuoksi. Olisiko ollut kolmas ilta kun nukahdin luonnollisesti ja enpä ole sen jälkeen ihmeemmin unilääkkeisiin kajonnut. Se koukku minkä ne tekee on uskomaton ja mulla ne ei unta tuonut, kuten ei enää sullakaan.

Oletko kertonut lekurille että vedät niitä kuin karkkia? Veikkaan ettet ole lekurilta saanut ohjeita noihin koktaileihin? Jos et ole kertonut niin suosittelen kertomaan, voi olla että aletaan pohtia kuinka niiden käyttö katkaistaan..

Noiden käyttöähän ei saisi lopettaa kerralla, mutta itsellä se oli ainut ja oikea ratkaisu. Nyt nukun kuin tukki ja en ihan pienellä unettomuudella enää noihin lähde...

Coctailiin sain ohjeen lääkäriltä, mutta lisäsin siihen ihan omalla päätöksellä perään vaan tenoxeja aina kun heräsin. Ongelma on tosiaan myös tuo pieni vauva, jota on kyettävä hoitamaan myös yöllä. Ilmeisesti mikään lääke ei tosin ole estänyt mua hoitamasta vauvaa, itse olen kuitenkin hereillä niin mikäs siinä hoitaessa. Vauva on nyt 4 kuukautta, eli nyt on kulunut se 4 kuukautta ilman että olisin kertaakaan päässyt syvään uneen. Se on kai sen verran pitkä aika, ja ottaen huomioon etten millään lääkkeellä nuku pitkään, on noita nappeja toden teolla ruvettu mulle antamaan. On siis hyvä jos napeilla nukahdan mutta en pysy unessa yhtään kun käyn ylikierroksilla vaan.

Tässä tapauksessa lääkkeiden lopettaminen ei ole vaihtoehto koska ylikierroksilla mennään niin kovasti että unentulo lakkaisi ilman lääkkeitä taas kokonaan. Mulle toistellaan vaan että kierre on saatava katkeamaan, kierteellä tarkoitetaan tässä tapauksessa sitä etten yöllä nuku. En tietenkään myöskään nuku päivällä, en nuku ollenkaan ilman apuja. Käsitin myös että kierteen katkaiseminen olisi siis se, että saisin yhden yön niin että nukkuisin. Sellaista yötä ei ole vielä nähty vaikka vauvanhoitovastuu olisi toisinaan siirretty muille.

Neuvolassa neuvovat menemään Auroraan kun keinot loppuu :D En ajatellut sitä noudattaa, mitä mä siellä tekisin. Tyhjää parempi on se, että nukahdan edes hetkeksi napin avulla ja jatkan sitten myöhemmin nukkumista seuraavan napin avulla. Mutta se, mikä "katkaisisi kierteen", on vielä kysymysmerkki. Sitä kyselisin täällä että mikä ihme se tekijä olisi joka saisi yhden ylikierroksilla toimivan akan sammumaan yöksi. Oon kuullut muistakin samaan jamaan ajautuneista lapsenteon jälkeen mutten ole kuullut miten asia sitten ratkesi.

Coctailiin sain ohjeen lääkäriltä, mutta lisäsin siihen ihan omalla päätöksellä perään vaan tenoxeja aina kun heräsin. Ongelma on tosiaan myös tuo pieni vauva, jota on kyettävä hoitamaan myös yöllä. Ilmeisesti mikään lääke ei tosin ole estänyt mua hoitamasta vauvaa, itse olen kuitenkin hereillä niin mikäs siinä hoitaessa. Vauva on nyt 4 kuukautta, eli nyt on kulunut se 4 kuukautta ilman että olisin kertaakaan päässyt syvään uneen. Se on kai sen verran pitkä aika, ja ottaen huomioon etten millään lääkkeellä nuku pitkään, on noita nappeja toden teolla ruvettu mulle antamaan. On siis hyvä jos napeilla nukahdan mutta en pysy unessa yhtään kun käyn ylikierroksilla vaan.

Tässä tapauksessa lääkkeiden lopettaminen ei ole vaihtoehto koska ylikierroksilla mennään niin kovasti että unentulo lakkaisi ilman lääkkeitä taas kokonaan. Mulle toistellaan vaan että kierre on saatava katkeamaan, kierteellä tarkoitetaan tässä tapauksessa sitä etten yöllä nuku. En tietenkään myöskään nuku päivällä, en nuku ollenkaan ilman apuja. Käsitin myös että kierteen katkaiseminen olisi siis se, että saisin yhden yön niin että nukkuisin. Sellaista yötä ei ole vielä nähty vaikka vauvanhoitovastuu olisi toisinaan siirretty muille.

Neuvolassa neuvovat menemään Auroraan kun keinot loppuu :D En ajatellut sitä noudattaa, mitä mä siellä tekisin. Tyhjää parempi on se, että nukahdan edes hetkeksi napin avulla ja jatkan sitten myöhemmin nukkumista seuraavan napin avulla. Mutta se, mikä "katkaisisi kierteen", on vielä kysymysmerkki. Sitä kyselisin täällä että mikä ihme se tekijä olisi joka saisi yhden ylikierroksilla toimivan akan sammumaan yöksi. Oon kuullut muistakin samaan jamaan ajautuneista lapsenteon jälkeen mutten ole kuullut miten asia sitten ratkesi.

Suosittelisin vähän samaa hoitoa, kuin Little boy. Mä mussutin vuosia noita unilääkkeitä aikoinaan ja olin jatkuvasti aivan pihalla. Annokst kasvaa ja apu niillä ei tule. Ne kun on tosiaan väliaikainen hoito tai sellaiseksi ne olisi tarkoitettu mutta mullaki oli suoraan noihin vuodeksi etenpäin rsepti. Kroppa ilmeisesti tottuu siihen ja kohta syöt sellasta koktailia, ettei ole tosikaan.
Hoida mielummin syitä seurauksien sijaan ja olet paljon kestävämmällä tiellä.

Tuossa se olennainen. Ihan turhaa hoitaa seurausta (unettomuus) kun pitäisi keskittyä niihin alkuperäisiin syihin kuten edeltäjä tuossa sanoi. Jos on ylikierroksilla niin ei pysty rentoutumaan. Väliaikaiseen käyttöön käy lääkkeet. Itsellä on hieman vastaava tilanne päällä ja kesti kauan ymmärtää, että se alkuperäinen syy pitää poistaa eli tehdä elämästä helpompaa. Jos riittävän kauan jatkat tuota niin päädyt sinne Auroraan halusit tai et :/

Lonkalta heittäisin, että tarvitset apua sen vauvan hoitamisessa. Vie isovanhemmille esim. viikoksi.

Toi Aurora alkaa varmaan olemaan jo ihan hyvä ratkaisu. Se että olet noilla lääkkeillä "hereillä" ja hoidat vauvaa yöllä kuulostaa aika riskiltä touhulta. Sen mitä itse muistan ja jälkikäteen tiedän niin vaikka onkin "hereillä" ei toimintakyky ja harkinta ole samaa luokkaa kuin ilman noita.. Parhaillaan noilla saa vielä kunnon hallusinaatiot päälle (juuri silloin varsinkin kun ei nuku niillä) ja silloin on todella riski alkaa lapsen hoitoon.

Hoida lapsi jonnekkin pariksi yöksi ja nuku, jos sinulla on mies anna hänen hoitaa sitä ja mene hotelliin, hotelliin siksi ettet voi reagoida muksun ääniin! Meillä oli lapsella 3kk koliikki ja vaikka lupasin hoitaa lasta jonkun yön niin en ehtinyt edes hereille, kun lapsi oli jo vaimokkeella hoidossa. Ei vaan voinut päästää irti siis..

Hotelli, motelli tai mökille pakeneminen toimii mulla. Välillä surraa aivot täysillä työasioita ja lopulta alkaa jopa murhetia asioita joita ei edes tarvitse murehtia. Valvotun yön jälkeen työnteko on sumeaa, hommat kasaantuu ja sitten tulee murehdittua vielä enemmän. Se kierre pitää vaan huomata ja heti ottaa kiinni. Mulla on ollu kolmenkin viikon lomia joista kaksi viikkoa on aivot öisin tahkonnu edelleen työjuttuja... ja sitten kun pitäis akkujen latautua niin pitääkin jo alkaa selailemaan sähköposteja jotta tietää mitä on meneillään kun palaa töihin.

Kollegoita on nukahtamislääke'koukussa' ja oksatsepaamia vetää muutamat lihasrentouttajien ym. kanssa... mitä olen niiden touhuja kattellut tässä vuosien aikana niin enemmän vaikuttaa noi pillerit ostavan aikaa velaksi ennenkuin se takaisinmaksu sitten viimein koittaa. Ite mieluummin teen niin että ellei uni tule kolmessa tunnissa niin sitten sängystä ylös ja kattomaan youtubesta cat fail collectioneita tai muita aivottomuuksia. Sitten uus yritys ja ellei vieläkään tuu uni niin sitten vaan yksinkertaisesti ylös, kävelylle, aamukahveet ja päivä käyntiin. Vähän niinkuin litte boy sanoi niin se uni kyllä tulee sieltä vääjäämättä ellei toisena niin kolmantena iltana. Pitää vain jääräpäisesti rytmistä kiinni eikä mene nukkumaan esim. viideltä iltapäivällä. Ei sitä 'taju pois' -unta voi rentouttavaksi ja palauttavaksi sanoa mutta ainakin se on alku eikä univelka kasaudu sen pisteen jälkeen.

Pitää sanoa että onneksi ei ole sitä lasta niin on loppupeleissä vain itsestään vastuussa.

Tuo on totta. Väsyneenä asiat tuntuu vielä paljon suuremmilta kuin oikeasti ovat ja levänneenä niihin suhtautuu aivan eri tavalla. Mutta tuo on tosiaan ongelma jossei edes pysty lepäämään.

Toi Aurora alkaa varmaan olemaan jo ihan hyvä ratkaisu. Se että olet noilla lääkkeillä "hereillä" ja hoidat vauvaa yöllä kuulostaa aika riskiltä touhulta. Sen mitä itse muistan ja jälkikäteen tiedän niin vaikka onkin "hereillä" ei toimintakyky ja harkinta ole samaa luokkaa kuin ilman noita.. Parhaillaan noilla saa vielä kunnon hallusinaatiot päälle (juuri silloin varsinkin kun ei nuku niillä) ja silloin on todella riski alkaa lapsen hoitoon.

Hoida lapsi jonnekkin pariksi yöksi ja nuku, jos sinulla on mies anna hänen hoitaa sitä ja mene hotelliin, hotelliin siksi ettet voi reagoida muksun ääniin! Meillä oli lapsella 3kk koliikki ja vaikka lupasin hoitaa lasta jonkun yön niin en ehtinyt edes hereille, kun lapsi oli jo vaimokkeella hoidossa. Ei vaan voinut päästää irti siis..

Tuo on NIIN totta, nuo muksun äänet. Viime yönä koetettiin että mies katsoo vauvan perään. No mä juoksin pää kolmantena jalkana joka äänen perään, se siitä. Eikä sekään mitään auta että juoksen sitten miehen luokse että hei muksu huutaa. Oon ympäri vuorokauden valmis sekunnin murto-osassa juoksemaan portaita ylös.

Menin itseasiassa hotelliinkin, heräilin vaan. On jäänyt päälle tosi pahasti tämä.

Tuo lapsen herättely jää päälle. Meillä nuorempi tuota harrasti ekan vuoden. Aika pitkään meni että pystyi nukkumaan katkotta edes muutaman tunnin. Kyllä tänäpäivänäkin napsin noita puolikkaita Somnoreja kun on aikainen herätys, auttaa saamaan unen vaikka pyörii asiat päässä. Ei maailman järkevintä, mutta toistan itseäni että ei edelleenkään mitään toleransseja ole tullut. Varmasti ois järkevintä tehdä noin kuin Timse sanoi, eli jos ei nukuta niin sitten ei vaan nuku vaan kattelee vaikka videoita netistä tai lukee kirjaa. Ikinä vaan ei tunnu olevan sopiva hetki tehdä tuota ja taas kun tää nykynekin systeemi tomii ja saa nukuttua...niin...

Tosiaan en itse ole lääkkeiden kaveri ja olen pyrkinyt olemaan niitä syömättä, nyt on vaan tullut sellainen tilanne ettei muuta voi tehdä. Että saa edes ne pari horroksenomaiset tunnit nukuttua. Ja tiedän että lapsenhoito tässä kunnossa on kyseenalaista... Mulla on unihäiriöihin perehtynyt lekuri jeesinä ja viikon päästä neuvolapsykologi. En tosiaan tiedä mitä neuvolapsykologi tähän asiaan auttaa mutta toivon että vastaan on edes joskus tullut samanlaisia tapauksia. Tällaiset viimeiset 9 kuukautta täysin lääkkeittä ja selvinpäin olleet naiset nyt ei varmaan kovin usein ole kyllästäneet itseään loputtomiin lääkkeillä... Enkä halua sitä nytkään ruveta tekemään. Tosin tuntuu että aika käy vähiin ennenkun vedän ihan käsittämättömiä määriä että saisi yhden silmällisen unta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom