Kalorimäärästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jtm81
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tässä pohtinut jo pitkään,mikä olisi oikea kalorimääräni,mutta vieläkään en sitä oikein tiedä. Tarkoitukseni olisi kasvattaa massaa. Olen 188cm/84kg, salilla käyn neljästi viikossa ja lenkillä kolmesti. Sen tiedän,että syödä pitää ja paljon, mutta olisiko kellään auttavaa tietoa,joka helpottaisi ongelmaani. En haluaisi, että ravintopuoli on vain sinne päin,koska tiedän sen suuren merkityksen kehityksessä.
Kiitos jo etukäteen.

Mahdoton vastata. Kokeile ensin vaikka 3000kcal/d ja kato sitä mitä alkaa tapahtua. Jos ei mitään niin sitten lisää sapuskaa. Tiedät varmaan, että ei ole aivan sama miten nuo kalorit otat.

jtm81 sanoi:
Olen tässä pohtinut jo pitkään,mikä olisi oikea kalorimääräni,mutta vieläkään en sitä oikein tiedä. Tarkoitukseni olisi kasvattaa massaa. Olen 188cm/84kg, salilla käyn neljästi viikossa ja lenkillä kolmesti. Sen tiedän,että syödä pitää ja paljon, mutta olisiko kellään auttavaa tietoa,joka helpottaisi ongelmaani. En haluaisi, että ravintopuoli on vain sinne päin,koska tiedän sen suuren merkityksen kehityksessä.
Kiitos jo etukäteen.

Suosittelen että kokeilet seuraavaa: Aina kun näet ruokaa, syö se pois!!!

Syö kalaa, kanaa, lihaa, rahkaa, raejuustoa, viljaa, hedelmiä ja kasviksia niin paljon kuin ikinä pystyt. Jos läskiä alkaa tulemaan, niin vähennät sitä. Mä olen sitä mieltä, että jos paskan jättää veke (sokeri, pulla, karkki, limu, roskaruoka, sipsit, limut jne), niin noin valtavasti treenaava jätkä voi vetää lähes määrättömästi ravintoarvoiltaan hyvää ruokaa. Peili on aina se paras kalorilaskuri.

mikäköhän olis sellanen sopiva arvaus kouluruuan kalorimäärälle?
jos syö koulussa 2xkoko lautasellisen sitä ruokaa ja vaikkapa sen 4 lasia maitoa. ja salaattia hieman..
mahdotonta laskea kalorit tarkasti 3000 kaloriin

Kaloritarpeet vaihtelevat suuresti yksilöllisesti. Aika usein esitetty hyvä peruslähtökohta massanhankintaan on 37-40 kaloria/painokilo/vuorokausi, eli sinun painoisellesi tuollaiset 3100-3400 kaloria. Noilla treenimäärilläsi varmaan 3500 kaloria voisi olla sopiva.

Porkkanaraastin sanoi:
mikäköhän olis sellanen sopiva arvaus kouluruuan kalorimäärälle?
jos syö koulussa 2xkoko lautasellisen sitä ruokaa ja vaikkapa sen 4 lasia maitoa. ja salaattia hieman..
mahdotonta laskea kalorit tarkasti 3000 kaloriin

Veikkaisin, että tuollaisen satsin kalorimääräksi tulee 700-1000 kcal.

ringside sanoi:
Syö kalaa, kanaa, lihaa, rahkaa, raejuustoa, viljaa, hedelmiä ja kasviksia niin paljon kuin ikinä pystyt. Jos läskiä alkaa tulemaan, niin vähennät sitä. Mä olen sitä mieltä, että jos paskan jättää veke (sokeri, pulla, karkki, limu, roskaruoka, sipsit, limut jne), niin noin valtavasti treenaava jätkä voi vetää lähes määrättömästi ravintoarvoiltaan hyvää ruokaa. Peili on aina se paras kalorilaskuri.

Riippuu aineenvaihdunnasta ja ruokahaluista.. jos mä en laskisi mitä syön niin kyllä tulisi läskiä railakkaasti vaikka syönkin vain "puhdasta ruokaa".

ringside sanoi:

Hyvää tekstiä taas. Näppituntumalla menen itsekin, ainoastaan proteiinin riittävä saanti tulee laskettua. Ja jos sitä läsää rupee kertymään liikaa, niin sitten vaan syö vähän vähemmän. Ja mulla ainakin kertyy läskiä väkisinkin jos meinaan lihastakin kasvattaa, tosin sen sitten palaakin aika helposti pois. Mutta kaikki me ollaan erilaisia kuitenkin.

Omskakas sanoi:
Veikkaisin, että tuollaisen satsin kalorimääräksi tulee 700-1000 kcal.

massakaudella on paras veikata tällaiset alakanttiin eli sanoisin 500-700kcal.
tuota 500kcal veikkailinkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse en ole oikein fiilisperäisen ystävä mitä fysiologiaan tulee. Toisena päivänä sivistymätön vatsalaukkuni saattaa vaatia ruokaa esimerkiksi 4000 kalorin verran, vaikka lihastenkasvatuspotentiaalini ei sinä päivänä ole sen suurempi kun päivänä, jolloin ruokahaluni rajoittuu 3000 kaloriin. En myöskään viitsisi syödä varmuuden vuoksi epämääräisen paljon huomatakseni peilistä rasvoittuneeni, kun kuitenkin yleisesti on suunnilleen tiedossa missä tahdissa ihminen voi lihasta kasata ja paljonko kilo lihasta kaloreita vaatii. Sitten kun peilistä huomaa lihoneensa ja vähentää syömistään, niin meneeköhän se sitten laihdutuksen puolelle vai hitaaksi lihomiseksi, vai toisena päiväksi toiseksi ja toisena päinvastoin?

Edes jonkinlainen kalorisuunnitelmia kannattaa tehdä, laatia ruokavaliorunko ja laskea paljonko erityyppiset tyypilliset ateriat kaloreita suunnilleen sisältävät. Ei se kauhean vaivalloista ole.

MKM puhuu asiaa.Ei se kauaa vie aikaa laskea ne kaloriarvot.Varsinkin jos syö monesti samaa ruokaa niin ei tarvitse laskea kuin kerran niin se on siinä.

Windir sanoi:
MKM puhuu asiaa.Ei se kauaa vie aikaa laskea ne kaloriarvot.Varsinkin jos syö monesti samaa ruokaa niin ei tarvitse laskea kuin kerran niin se on siinä.

Yhdyn samaan... käytin nettilaskurilla aikaa 25min ja kiitos tämän "uhrauksen" tiedän tasan tarkalleen mitä syön päivästä toiseen. Kaloreita 3400 40/38/22 jaotuksella. Ei se niin vaikeeta ole...

Carbon sanoi:
Yhdyn samaan... käytin nettilaskurilla aikaa 25min ja kiitos tämän "uhrauksen" tiedän tasan tarkalleen mitä syön päivästä toiseen. Kaloreita 3400 40/38/22 jaotuksella. Ei se niin vaikeeta ole...

Mistäs osoitteesta saan tuon nettilaskurin jotta pystyn laskemaan kalorit?
Kiitos asiallisista vastauksista.

Windir sanoi:

aivan ja kun on laskenut vähän esimerkkejä eri aterioisat, niin osaa suhteuttaa niitä riittävällä tarkkuudella muihinkin ateriohin. Ja sillä näppituntumalla pärjää jo todella hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom