Kalorimääränne päivässä

Kovin vähällä tuntuu jengi porskuttavan eteenpäin. Itse vetelen miehekkäät 3000-4000kcal vuorokaudessa. Joskus uppoaa enemmänkin ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gillyanne sanoi:
Et kertonut, miten usein ja millälailla treenaat, mutta pointtini on, että mielestäni voisit kyllä jonkinverran kalorimääriä nostaa. Ja toisaalta - jos ja kun syöt puhtaasti, on jossain 2200-2300 kcalissakin jo yllättävän paljon syötävää...! :kuola:

No mä treenaan tällä hetkellä aika vähän (yo-kirjotuksiin lukeminen ym. vie kaiken ajan, prkl) eli 2 salitreeniä viikossa ja himassa kuntopyörällä ajoa 1-2 krt viikossa ja kaiken laista hyötyliikuntaa tietty lisäks (no tääkin jäänyt nyt aika vähälle, kun oon nenä kiinni kirjassa ja perse kiinni sohvassa väh. puolet päivästä). Että en tiedä, uskaltaisko tota kalorimäärää nostaa.. Voishan sitä ehkä kokeilla syödä esim. ton 2200 kcal (treenipäivinä) ja kattoa alkaako paisua..? :D Kirjotusten jälkeen on taas enemmän aikaa liikkua, joten sillon vois ainakin kokeilla tota korkeampaa kalorimäärää. Mä oon vaan aina tähän mennessä luottanut tohon 1600 kcal lepopäivinä ja 2000 kcal treenipäivinä, koska oon todennut, että noilla määrillä mun paino pysyy tasan samana- ei siis nouse mutta ei laskekaan.

L0b0 sanoi:
Kovin vähällä tuntuu jengi porskuttavan eteenpäin. Itse vetelen miehekkäät 3000-4000kcal vuorokaudessa. Joskus uppoaa enemmänkin ;)

Ei oo kokoa vielä sen vertaa. Bulkilla vetäisin 3500 kcal.

Ikinä en noita kaloreita ihan pilkun päälle oo laskenu mut kalorit pyörii varmaan siinä 3500-4000kcal. Painoa on tällä hetkellä 104kg. Hieman on paino ollut tippumaan päin viime aikoina. Kulutus on helvetin kova sillä töissäkin joutuu liikkumaan melko paljon ja rasva näyttäs palavan ilman suurempia ponnisteluja.

-helmi sanoi:
... Mä oon vaan aina tähän mennessä luottanut tohon 1600 kcal lepopäivinä ja 2000 kcal treenipäivinä, koska oon todennut, että noilla määrillä mun paino pysyy tasan samana- ei siis nouse mutta ei laskekaan.

Niinno, tietenkin asia riippuu siitäkin, mikä sinulla on tavoitteena treenissäsi - mutta jos se on edes jonkinasteinen lihaskasvu, niin olethan ymmärtänyt, että silloin paino kyllä pikku hiljaa nousee...? Quottaan tässä Missukkaa eräästä toisesta ketjusta: "Pari vuotta sitten olin 162 cm ja 50 kg. Nyt on pituus sama, painoa kymmenisen kiloa lisää. Strategiset mitat on pysyneet samoina." Eli lihas painaa enemmän kuin läski, ja loppujen lopuksi sillä vaa'an lukemalla ei ole treenaavalle naiselle juurikaan merkitystä.

Enkä nyt siis tarkoita, että sinun pitäisi vetää hirmuinen bulkki päälle ja kartuttaa kilojasi urakalla, vaan sitä, että treenaava nainen saa ja hänen PITÄÄKIN syödä ihan kunnolla, jotta kehittyisi. Ja jos sitä fläsää sattuisikin kertymään, niin kovin nopeasti ei sekään (onneksi) tapahdu - ja ainahan ne saa dieetattua sitten pois, jos niikseen tulee. :)

Sykemittari sanoo päivästä riippuen että kulutan 3000kcal-3600kcal. En laske mitään ruoan kaloreita, nyt ollaan menossa deetillä ja paino on 75kg.

Vai vaikeuksia syödä tarpeeksi!! Voi perse meikäläinen syö jotain 3000kcal päivässä ja tuntuu että läski vaan tirisee. 96kg ja 187cm rasvapros jossain hieman alle 20. Punteilla treenaan 4 kertaa viikos +1 aerobinen.

Jos joku asia ei onnistu niin voi syyttää geenejä :rolleyes:

se on ihan eriasia syödä 3000kcal oikein, ku 3000kcal päin v*ttua.. ja se, että syökö sen oikeen, vai päin v*ttua, näkee kyllä jo peilistäki pienen ajan sisällä.

Mulla menee sellaset 3500-4100 kcal päivässä, sillä pärjää ihan kivasti. Jos jää alle 3000kcal:n, sen huomaa kyllä heti armottomana vitutuksena ja mikään ei onnistu. Nälkä on kaveri jota en kylään halua.
:kippis1:

2500 kun diettaillaan. Plussalla ollessa joku 3500 on varmaan lähellä.

Itse vedän treenipäivänä 2500 kaloria ja lepopäivinä 1900-2000 kaloria, riippuen aeroobbisen liikunnan määrästä. Nämä on sitten nyt diettikalorit.

Hiilareita vedän aamulla ja vähennän niiden syöntiä iltaa kohden.
Hiilareita en syö enää klo 15-16 jälkeen, paitsi mitä palkkarissa tulee.

Paino 85 kg (mitattu viime lauantaina)
Pituus 181,5 cm.

Gillyanne sanoi:
Niinno, tietenkin asia riippuu siitäkin, mikä sinulla on tavoitteena treenissäsi - mutta jos se on edes jonkinasteinen lihaskasvu, niin olethan ymmärtänyt, että silloin paino kyllä pikku hiljaa nousee...? Quottaan tässä Missukkaa eräästä toisesta ketjusta: "Pari vuotta sitten olin 162 cm ja 50 kg. Nyt on pituus sama, painoa kymmenisen kiloa lisää. Strategiset mitat on pysyneet samoina." Eli lihas painaa enemmän kuin läski, ja loppujen lopuksi sillä vaa'an lukemalla ei ole treenaavalle naiselle juurikaan merkitystä.

Enkä nyt siis tarkoita, että sinun pitäisi vetää hirmuinen bulkki päälle ja kartuttaa kilojasi urakalla, vaan sitä, että treenaava nainen saa ja hänen PITÄÄKIN syödä ihan kunnolla, jotta kehittyisi. Ja jos sitä fläsää sattuisikin kertymään, niin kovin nopeasti ei sekään (onneksi) tapahdu - ja ainahan ne saa dieetattua sitten pois, jos niikseen tulee. :)

Jep, lihas tunnetusti painaa enemmän kuin läski, sen olen kyllä hyvin sisäistänyt. Painoin nimittäin kaksi vuotta sitten 10kg vähemmän eli 173 cm ja 45kg (joo, olin vähä syömähäröinen silloin.. :rolleyes: ), mutta rasvaprosentti oli silloin silti about 20 eli olin ns. laihaläski, jolla ei ollut yhtään lihasta. Nyt painoa tosiaan 10kg enemmän, mutta rasva% vain 16 ja olen paljon kiinteämpi kuin silloin. :) Kiitos treenauksen.

Tällä hetkellä treenin päätavoitteena oikeastaan kiinteytyminen, mutta totta kai myös jonkin asteinen lihaskasvu! Joten olet varmaan ihan oikeassa, että kalorimäärää voisi vähän nostaa ja pitäisikin nostaa, jos haluan edes vähän kasvattaa lihaksia. Painoa olen tosiaan yrittänyt tässä nyt ton 10kg:n noston jälkeen pitää samassa, koska olen kai vieläkin vähän vaa'an orja (johtuen häröilytaustasta), mutta eipä tosiaan ole lihakset vähään aikaan enää kasvaneet, johtuen varmaan vähän liian pienestä päivittäisestä energiansaannista.

Kiitos sinulle asiallisista ja järkevistä vastauksista! :)

Pav

Pekkaniska sanoi:
Tuon mukaan perusaineenvaihduntani on 3500kcal.. ja koska kyseessä on perusaineenvaihdunta niin siihenhän ei vielä kuulu siis päivittäinen aktiviteetti, olenko väärässä? eli kun luulen tällä hetkellä syöväni 500kcal alle kulutuksen niin syönkin oikeasti 1000kcal (tai jopa enemmän?) alle?

Perusaineenvaihduntasi on se lukema mikä laskutoimituksestasi on tullut tulokseksi ennen kertomista fyysiselläaktiivisuustasolla.
Eli esimerkki tapauksessa 7085,1(Kilojouleina) tässä siis perusaineenvaihd. muunnettuna kaloreiksi 7085,1*0,239=1693,3(Kcal).. Eli esimerkki tyypin perusaineenvaihdunta on noin 1700Kcal.

Tuo 7085,1 on siis perusaineenvaihdunta ja kertomalla se fyysiselläaktiivisuustasolla saadaan karkea päivän energiantarve. 7085,1*2=14170,2(kilojoulea) eli muunnetaan kaloreiksi 14170,2*0,239=3386 (abaut päivän energian tarve)

..näin se homma etenee!

Vielä pav:sta

Pekkaniska sanoi:
Tuon mukaan perusaineenvaihduntani on 3500kcal.. ja koska kyseessä on perusaineenvaihdunta niin siihenhän ei vielä kuulu siis päivittäinen aktiviteetti, olenko väärässä? eli kun luulen tällä hetkellä syöväni 500kcal alle kulutuksen niin syönkin oikeasti 1000kcal (tai jopa enemmän?) alle?

Jos sun paino on 82 niin.. mä saan sun Pav:ksi 7170,3(kilojoulea)
eli n.1700 Kcal

se n.3500 kcal minkä sait on sun abaut energiantarve päivässä.

Hei tähän asiaan littyen... mistä te kaikki saatte tiedonne kuinka paljon kaloreita ruusta löytyy? Mä mietin niitä ruokia joissa ei paketissa lue mitään, kuten esim. jauheliha.

RegeX sanoi:
Hei tähän asiaan littyen... mistä te kaikki saatte tiedonne kuinka paljon kaloreita ruusta löytyy? Mä mietin niitä ruokia joissa ei paketissa lue mitään, kuten esim. jauheliha.
Esim. tästä.

Aika hyvin pystyy arvioimaan mitä jossain kotiruoka-annoksessa on kun on jotain havaintoa noista raaka-aineiden kalorimääristä.

Laskin päivän annokset niin 1700kcal/päivä menee. Paino pysyy sillä yli 100kg:ssa, mutta enpä sitten juuri salin lisäksi muuta liikuntaa harrastakaan. Lähinnä istun töissä koneella ja sitten kun menen kotiin istun koneella :)

Dreamer sanoi:
Laskin päivän annokset niin 1700kcal/päivä menee. Paino pysyy sillä yli 100kg:ssa, mutta enpä sitten juuri salin lisäksi muuta liikuntaa harrastakaan. Lähinnä istun töissä koneella ja sitten kun menen kotiin istun koneella :)

Oho!!

Suositut

Back
Ylös Bottom