Kalorimääränne päivässä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhdas ruoka

Alla on yhden massa päivän ruokailut, (moni 60 kiloinen jeppe sanoo syövänsä 4500kcal per päivä puhtaasta ruuasta) mun mielestä tossa on syömistä ihan kummasti (painoin tuolloin ku söin suunnilleen tuommosia päiviä n.115) ku se on puhdasta ruokaa.. Ja huomaa että rasvoja ei ole lisäna ku aamun lesitiini, jos haluaisi nostaa ton rasvan siihen 20% kokonaiskaloreista niin paistas jauhelihan rypsiöljyssä, eli ei sitä rasvaa kannata pullon suusta juoda aamuin illoin. Palautumisjuomassa lisänä kreatiini ja glutamiini.

Liitteet

Onhan se rasvakin osa sitä puhdasta ruokaa... eroa kyllä on, big maccia ahtamalla syö pienempikin kaveri vaikka 7000kcal päivässä mutta järkevällä ruokailulla voi puolet ottaa heti pois.

Pirun vähän rasvaa Little Boy, vai mullako pirun paljon?

Mulla n. 30-35% rasvasta päivän aterioista, 50% hiilaria ja 20% proteiinia. Proteiinia tulee ~200g päivässä, hieman kenties vajaat. Joka tapauksessa sen 2,5g / kg.

Semmoiset 3200 kaloria päivässä. Joskus saattaa lipsahtaa enemmänkin. Ali ei ainkaan mene. Ja kehitystä tapahtuu hitaasti, mutta varmasti. Sitten viiden vuoden päästä vois aloittaa dietin. Yhtään kaloria ei tule alkoholista.

Jokaiselle maun mukaan ;) No joo muistan jo aikoja sitten lukeneeni et Guru ois sanonu jotain 20%, ja pari muuta suomen huippua on ainaskin käyttäny tota 20% päivän energioista ehdottomana maksimina, kuiteskin tohonkin saa musta syödä jo ihan tarpeeks rasvasta ruokaa ku ottaa huomioon et esim juusto on normaalia edam juustoa eikä mitään kevyt kumia :urjo:

Mullakin päivän rasvat tulee aikalailla suurimmaksi osaksi edamista, florasta ja sitten rypsäriä pari rkl. Juustoa kun tykkään laittaa reilusti leivälle ja floraa (tai sulatejuustoa, parempi).

Tänään otin koepäivän, syön leivät sulatejuuston ja kinkun kanssa floran ja edamin sijaan, katsotaan mitä tapahtuu. :)

P.S. pitää kumminkin muistaa ettei rasvoja oo liian alas hyvä vetää, tarkotan esim. alle 10% päivittäin.

Yleensä 4200-4500 kcal per päivä, treenipäivinä tuo isompi luku. Kaikki siitä paljon mainostetusta "puhtaasta" ruoasta :D . Paitsijauhelihaa, tonnikalaa, kanan- tai kalkkunanrintaa, seitiä, joskus lohta, raejuustoa, maitorahkaa, rasvatonta maitoa, kalkkunaleikettä; tummaa riisiä, kaurapastaa, Realia, sekalaisia rehuja, omenia, vehnälesettä, ruiskeksejä; kylmäpuristettua rypsi-ja oliiviöljyä. Lisänä ketsuppia ja rahkan kanssa Funlightia. Treenipäivinä Fastin Recoa pari desiä ja treenin jälkeisellä aterialla tavallista pastaa hitaammin imeytyvän kaurapastan sijasta. Itseasiassa en joudu mitenkään väkisin ahtamaan safkaa kurkusta alas, vaan tuo 4500 kcalia hujahtaa suhteellisen iisisti tuulensuojaan.

Viime aikoina olen tosin joutunut reissaamaan paljon, joten on joutunut tinkimään ruoan laadusta. Seiti & tumma riisi --> kebab. :rolleyes:

ilmeisesti sitä pääsis parhaisiin tuloksiin jos alkais pilkulleen laskea kalorit sun muut, mutta minä kyllä syön vaan kaikkea mahdollista mahdollisimman paljon. kyllä se paino nousee kun vaan syö ja reenaa.

Originally posted by aPache
joo perhana eilenkin kun käytin tota menaiset laskuria niin näytti kalorit päivän osalta -900 voi helkutti ja mä kun luulin olevani vähintään jossain "ylläpito" kaloreissa ...

Äpäzzi

hmmm joo ite en tajuu et mistä ne "lihat" ja voimat tuli sillon parina ekana kuukautena kun söi niin päin persettä ku vaan voi

oikeestaan yhtäkää treenaajaa en tiiä kuka ois heti alusta lähtien pistäny ruokavalion kuntoo mutta kaikki on silti kehittyny muutaman kuukauden ajan vaikka ruoka on ollu tyyliin pullaa ja karkkia

Originally posted by aPache
joo perhana eilenkin kun käytin tota menaiset laskuria niin näytti kalorit päivän osalta -900 voi helkutti ja mä kun luulin olevani vähintään jossain "ylläpito" kaloreissa ...

Äpäzzi
Itellä sama juttu. Melkein koko ajan miinuskalorit jotain 900-700. Kuitenkin jaksaa aika hyvin. Miten muuten laskette kalorikulutuksen? Oman kulutukseni lasken näin:35*74.8kg+200=n.2800kcal/päivä.Tämä laskutapa oli Tuuli Matinsalon nettisivuilla www.tuuli.net.

Mun kalorit on 3200.painoa tällä hetkellä 88kg.kannattasko nostaa kalorimäärää hiukan??salilla käyn 4 kertaa viikossa ja pyörällä tulee poljettua viikossa noin 40km.
proteiinit 200g
hiilarit 360g
rasvat 78g

miten noista pystyy laskemaan prosentit??

Originally posted by SuperStar82
hmmm joo ite en tajuu et mistä ne "lihat" ja voimat tuli sillon parina ekana kuukautena kun söi niin päin persettä ku vaan voi

oikeestaan yhtäkää treenaajaa en tiiä kuka ois heti alusta lähtien pistäny ruokavalion kuntoo mutta kaikki on silti kehittyny muutaman kuukauden ajan vaikka ruoka on ollu tyyliin pullaa ja karkkia

Alussa se kehitys niin railakasta että taitaapi kehon rasvoista tulla energiat, läskit palaa lihakseksi. Näinhän sitä sanotaan että ainoa kerta kun voit yhtäaikaa polttaa löysää ja kasvattaa lihasta, on ne pari ekaa kuukautta kun aloitat.

Piru vie, mitenköhän sitä kehittyisi kun aloittaisi ja ekasta treenistä lähtien "oikeaoppista" treeniä ja ruokavalio kunnossa? Kehitysvauhti takuulla huimempi kuin väkevimmälläkään roinalla. ;)

Originally posted by jackass82

proteiinit 200g
hiilarit 360g
rasvat 78g

miten noista pystyy laskemaan prosentit??

Jos tarkoitat niiden osuutta päivän ruokien energiasisällöstä niin se laskettaisiin käsittääkseni näin:

proteiinit: 200 x 4kcal = 800kcal
hiilarit: 360 x 4kcal = 1460kcal
rasvat 78 x 9kcal = 702kcal

Sanoit, että sun kalorit on 3200kcal:ssa. Mä laskin noista yllämainituista vain 2962kcal, mistäköhän loput tulee...(?)

Ja sitten lasketaan proteiinien, hiilareitten, ja rasvojen suhde niiden kaikkien yhteenlaskettuun energiasisältöön. Esimerkiksi proteiinille: 800kcal / 2962kcal = n.27%.

Sellaset 3500 Kcal yritän päivässä syödä, vaatii sen verran saada paino nousemaan.
Paino on toistaseksi alle 80 ja pituus alle 180.

Originally posted by Fuoco
Semmoiset 3200 kaloria päivässä. Joskus saattaa lipsahtaa enemmänkin. Ali ei ainkaan mene. Ja kehitystä tapahtuu hitaasti, mutta varmasti. Sitten viiden vuoden päästä vois aloittaa dietin. Yhtään kaloria ei tule alkoholista.

:offtopic: Fuoco, minkä kokoinen olet? Siis pituus ja paino? Meinaan vaan, että aion itsekin nostaa talven ajaksi (massakausi :D) kalorit korkeammalle, mutta tuo 3200 kuulostaa kyllä jo huikealta :eek: Jotain ~2500 olin itse ajatellut...

Eh...mä opin laskeen prosentteja vasta kun rupesin kiinnittämään terveellisempää huomiota ruokavaliooni!..kyll näillä opeilla nyt sujuis lukio-matikka ja muut :)heh...

Suositut

Back
Ylös Bottom