Kaksi erityyppistä treeniä ja lihaksen reagointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yok
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Yok

Onko kellään faktatietoa / omaa kokemusta, miten lihaksisto ja hermosto reagoi kahteen erityyppiseen punttitreeniin "samanaikaisesti" Tarkoitus olisi siis puhdasta painonnostoa vetää kolme kertaa viikossa, ja päälle 1-2 treeniä/vko perusbodailua. Painonnostotreenissähän sarjat ovat järjestäen alle vitosia, kun taas rakennellessa olisi tarkoitus vetää pidempiä pumppailuja, 8-12 toistoa/sarja... En tiedä onko :david: mutta kysyn kuitenkin!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko kellään faktatietoa / omaa kokemusta, miten lihaksisto ja hermosto reagoi kahteen erityyppiseen punttitreeniin "samanaikaisesti" Tarkoitus olisi siis puhdasta painonnostoa vetää kolme kertaa viikossa, ja päälle 1-2 treeniä/vko perusbodailua. Painonnostotreenissähän sarjat ovat järjestäen alle vitosia, kun taas rakennellessa olisi tarkoitus vetää pidempiä pumppailuja, 8-12 toistoa/sarja... En tiedä onko :david: mutta kysyn kuitenkin!

Todennäköisesti sillein, että et saa mitään tuloksia aikaan.
Mieti haluatko olla painonnostaja,bodari vai mikä?ja ala treenata sitä lajia mihin päädyt.

kyllähän noita voi yhdistellä. lyhyillä sarjoilla treenataan hermostoa ja pidemmillä sitten sitä ainenvaihduntapuolta eli patinkasvatusta. esim.
- rinnalleveto 2*3*85%, 2*2*90%, 2*1*95%
- voimaveto 2*5*90% rv:stä
- etukyykky 4*8*75%
- vatsa lisäp. 4*10-12max

eli pääliike hermostopainotteisesti ja osa avuista enempi bodynä. en kuitenkaan suosittele mitään kovia pumppisarjoja, sillä ne vie tukkoon helpommalla ja lajitreeni kärsii. muutoin noilla pidemmillä (6-10) sarjoilla ei mitään kauheeta hallaa tee. kausijako kuitenkin on se tuottavin keino edistyä.

1)kun treenaat punttien kanssa, kehityt.

2)jos haluat ottaa homman tosissasi, päätä mitä haluat olla. Et voi palvella "kahta herraa" samanaikaisesti.

voimaveto on rinnallevedon apuliike. työntöveto lienee oikee nimi. vedetään navan korkeudelle suurin piirtein. joko pelkästään kreikkalaisittain olankohautukseen saakka tai hieman käsiä jo koukistaen. come to think of it... itseasiassa voimaveto on leuanveto myötäotteella, mikä jatkuu samantien dipiksi. väärä termi siis :)

Ok, tämä selvä! Kiitoksia vastauksista. Se mitä sillä ajoin takaa onkin toinen juttu... Olen palloilulajiin ottanut off-season treeniksi puhdasta painonnostoa, mutta massakaan ei olisi pahitteeksi...eli siksi tätä mietin. No, teen voima- ja massakaudet erillään!

LOL:lol2:

Aijjaa, no sanoppa tänä päivänä yksi esimerkki sellaisesta urheilijasta joka on huipulla esimerkiksi voimanostossa ja painonnostossa yhtäaikaa?tai kehonrakennus ja voimanosto?

penkkimiehiä ei sitten lasketa mukaan.

Aivan kuten "vanha mies" totesikin: et voi palvella kahta herraa yhtäaikaa

Ja vittu että sulla on zztop monesti just anti näihin keskusteluihin just tämä yhden linen vittuilu, josta ei ole kellekkään mitään hyötyä. Toivottavasti saat edes itsellesi hyvän olon?

tuolla JTO:n jaksottamisella saa toki joitain tuloksia aikaan, mutta niinku sanoin: minä näen asian noin, varsinkin jos tavoite on saada tuloksia tosissaan aikaan.

Nyt eletään 2000-lukua, ei enää ole niinku "vanhoina hyvinä aikoina" kun pikajuoksijat voitti myös kuulantyönnön jne.

Zone-sarja -42%
tässä tapauksessa tuskin ihan ekana ei olla hakemassa maksimaalisia tuloksia. kuten tuossa jo tulikin niin offseason - treeniä. ja en ymmärrä miksipä ei vois ainakin alkuun varovasti tehdä molempia. varsinkin jos osa tehtävistä liikkeistä ei ole tuttuja jne niin menee muutenkin opetellessa alkuaika.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tässä tapauksessa tuskin ihan ekana ei olla hakemassa maksimaalisia tuloksia. kuten tuossa jo tulikin niin offseason - treeniä. ja en ymmärrä miksipä ei vois ainakin alkuun varovasti tehdä molempia. varsinkin jos osa tehtävistä liikkeistä ei ole tuttuja jne niin menee muutenkin opetellessa alkuaika.

Siinä tapauksessa kannattaa lukea tuo JTO:n posti:thumbs:

Todettakoo tähän vielä se, että palloilijan ylimenokausi?siis kesä, jos kyseessä on esimerkiksi salibandynpelaaja on niin lyhyt(n.2-3kk), että kyllä minä ainakin keskittyisin lajikohtaisiin heikkouksiin...

Näin ainakin SM-liigapelaajat tekee (ne jotka itse tunnen).

Ja vittu että sulla on zztop monesti just anti näihin keskusteluihin just tämä yhden linen vittuilu, josta ei ole kellekkään mitään hyötyä. Toivottavasti saat edes itsellesi hyvän olon?

.

zztopissa kumuloituu se vanha totuus, ettei siinä kummoistakaan miestä tarvita kun vittuiluun pystyy.

Todettakoo tähän vielä se, että palloilijan ylimenokausi?siis kesä, jos kyseessä on esimerkiksi salibandynpelaaja on niin lyhyt(n.2-3kk), että kyllä minä ainakin keskittyisin lajikohtaisiin heikkouksiin...

Näin ainakin SM-liigapelaajat tekee (ne jotka itse tunnen).

joo meinasin vaan jos lähtee ihan nollapohjalta nii tuskin siinä kauheesti saa jotain tiettyä heikkoutta paikattua. tärkeintä eka hommata vähän kokemusta kolistelusta ja sen jälkeen keskittyä johonkin tiettyyn hommaan.

joo meinasin vaan jos lähtee ihan nollapohjalta nii tuskin siinä kauheesti saa jotain tiettyä heikkoutta paikattua. tärkeintä eka hommata vähän kokemusta kolistelusta ja sen jälkeen keskittyä johonkin tiettyyn hommaan.

Totta, tosin aloituspostissa ei mainittu mistään nollapohjasta...onhan se tietty ainakin punttihomman kohdalta tietysti rivien välistä luettavissa...

Mutta pointtina se, että pallopelien pelaaja pelaa pallopelejä, silloin punttien on tuettava ko.lajia, olipa se sitten vaikka just salibandy.
perusliikkeitä / keskikroppaa pirusti on minä minä suosittelisin itse.

Pitäen mukana kokoajan liikkuvuus- ja nopeusharjoittelua. Esimerkiksi loikka ja intervalliharjoituksia.

Selvennetäänpä hiukan;) Ei siksi ettei vastaus jo selvinnyt vaan ihan arvailujen "korjailuksi" :D. Eli tilanne oli se, että tässä on nelisen kuukautta aikaa treenailla, lajiharjoitteet plus peruskunto tehdään tietysti kokoajan mukana. Mulla on painonnostotaustaa nuoremmalta iältä, ja harmittaa pirusti kun en jatkanut... Nyt ajattelin ottaa sen vakituiseksi "sivulajiksi" / punttitreeniksi oman pallopelin ohella. Kesällä tietysti enemmän aikaa punttailla. Massa olisi myös ihan hyväksi tuon voiman (varsinkin räjähtävän) lisäksi, eli tämän ajattelin toteuttaa jaksottamalla. TÄYSIN amatööri en sentään ole, sekalaista saleilua on aina tullut tehtyä lajin ohella, ja painonnostotulokset näyttivät "nollapohjalta" eli n.viiden vuoden tauon jälkeen olevan suht kohdillaan kun ne tuossa viime viikolla testasin. Työntö 80 ja temppu 55 / oma paino 72. jto saattaa mut muistaakin "kysymyksiä jto:lle" -tredistä, muokkasit mun ohjelmaa (tattis). Siitä vaan mietin et entä jos vetäis 4:nen treenin viikossa silleen massatyylillä. Pistin kysymyksen kuitnekin uudeksi trediksi, ajattelin että se ihan yleisellä tasolla voisi muitakin hyödyttää...

Toivottavasti selvensi! :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom