WrappedFoil
Banned
Mutta jos tehtäski niin, että homot sais kaikki samat oikeudet kun normaalissa avioliitossa, mutta kutsuttas niitä "Pyllykamuiks", vaimon ja aviomiehen sijaan olisi kaksi tasa-arvoista "Pyllykamua"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tasa-arvon lisääminen ei tarkoita minusta automaattisesti sitä, että kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia.Mielestäni olen keskittynyt tässä keskustelussa vain perusteiden arviointiin. Esim. ei se, että sanon yhdenvertaisuusperusteen tai sopismusperusteen olevan argumentteina huonoja vielä tarkoita, että vastustaisin aloitetta. Jotenkin tuntuu, että jos kritisoi näitä perusteita niin kannattajat nousevat takajaloilleen eivätkä suostu pohtimaan argumenttejaan objektiivisesti.
...
Toki yhdenvertaisuusperustelukin toimii jos on valmis seisomaan tuon yhdenvertaisuuden takana myös muiden ryhmien puolesta. Siksi olenkin kysynyt, että kai tällä samalla perustelulla hyväksytään myös moniavioisuus. Itse en vain ymmärrä, että jos vastaus on "EI", että miksi he eivät olisi oikeutettuja menemään naimisiin haluamiensa ihmisten kanssa. Olenkin vain peräänkuuluttanut johdonmukaisuutta näissä perusteluissa.
En kovin syvällisesti pohtinut asiaa, kiitos kysymästä kuitenkin.Jouduitko miettimään keksiäksesi jotain näin urpoa, vai tuliko se spontaanisti? Ei helvetti oikeasti...
). Ei ole mun arvojen mukaista syrjiä/kohdella ketään eriarvoisesti seksuaalisen suuntautumisen takia.Siihen lakialoitteeseen, josta tässä keskustellaan, on kirjoitettu varsin hyvät perustelut, jotka ainakin itselleni riittivät esityksen kannatukseen. Lyhyesti: valtion ei pitäisi syrjiä pareja sillä perusteella, mikä heidän seksuaalinen suuntautumisensa on. Yhtään edes auttavan loogista vasta-argumenttia en ole tässä keskustelussa lukenut. Koska raamattu tai koska persereikä tuntuvat olevan ne isoimmat kompastuskivet.Mites Dopey, kun sulla tuntuu olevan kokemusta homostelusta enemmän kuin 97 %:lla pakkislaisista, haluavatko homot ainoastaan avioliittoa vastaavat oikeudet vai nimenomaan oikeuden avioliittoon?
Homoliittoja vastustavat perustavat näkökantansa tunteisiin koska homot nussii perseeseen
Eiköhän tämä läpi mene kun uskikset kovasti vastustavat, vastustivat aikoinaan aborttiakin, ja monia muita juttuja kuten naisten äänioikeutta tms. Yleisen hyvä periaate on että jos uskovaiset vastustavat sitä se on todennäköisesti ihmisarvoa loukkaavaa.
Siis haluavatko homot kirkolliset häät vai mikä tämä homoavioliittokeskustelu on? Kirkko on erillinen organisaatio jolla ei ole velvollisuutta homoille. Miksi homot eivät mene ruinaamaan imaameilta vihkimistä, jos tälle linjalle pitää lähteä? Valtion puolesta tapahtuvat vihkimiset on luonnostaankin heille sallittava ja se on tasa-arvoa, mutta jos vaatii että uskonto joka kieltää homouden, pitäisi pakottaa sallimaan homojen vihkimiset se on täysin naurettavaa. Itse toivoisin ettei uskontoja olisi lainkaan, mutta se ei tarkoita että niitä pitää pilkata tällä tavalla.
Eikä kirkko myöskään ole suomessa mitenkään erillinen organisaatio. Suunta on kyllä ollut oikea viime vuosina mutta vieläkin kirkko on valitettavasti suomessa naitettu valtioon esim yheisöveron kautta.
Siis haluavatko homot kirkolliset häät vai mikä tämä homoavioliittokeskustelu on? Kirkko on erillinen organisaatio jolla ei ole velvollisuutta homoille. Miksi homot eivät mene ruinaamaan imaameilta vihkimistä, jos tälle linjalle pitää lähteä? Valtion puolesta tapahtuvat vihkimiset on luonnostaankin heille sallittava ja se on tasa-arvoa, mutta jos vaatii että uskonto joka kieltää homouden, pitäisi pakottaa sallimaan homojen vihkimiset se on täysin naurettavaa. Itse toivoisin ettei uskontoja olisi lainkaan, mutta se ei tarkoita että niitä pitää pilkata tällä tavalla.
Edelleenkään ei kukaan vaadi että kirkkojen pitäisi naittaa, vaan että saisivat mennä avioliittoon keskenään. Toisaalta kirkot kuuluvat valtion alle niin jos valtio päättää ja valtio rahoittaa niin kirkkojenhan pitäisi pomppia valtion mukaan, en silti usko että homot sitä haluavat.
Melkoisen varma, että se johtuu siitä, että niiden kirja sanoo niin, eikä sen takia, että niiden tunteet niin sanovat. Kukahan vittu ne kirjat kirjotti, kun miettii mitä kaikkea sielä sanotaan.
Sama kirja sanoo että raiskaajan pitää naida uhrinsa ja että sunnuntaisin työskentelevät kivittää, naisten pitää olla hiljaa eikä opettaa, mereneläviä ei saisi syödä ynnä muuta. Miksei näiden puolesta käydä kamppailua, samalla tavalla ne sopivat nykypäivään?
Puhdasta provoomista jo vuosien ajan japilta. Keksittyjä juttuja ja jatkuvaa liioittelua sekä yleistämistä.
Mikä oli keksittyä ja mikä liioiteltua? Avaa vähän.
Sun mielestä on uskonnon syytä ettei naiset saanut äänestää. Se aika kun KAIKKI täysikäiset miehet saivat äänestää ja naiset eivät saaneet, ei ollut kovinkaan pitkä ja pointti siinä oli se, että yhdelle perheyksikölle oli tarkoitettu yksi ääni eikä se ettei naiset saa äänestää. Siis hyvin vähän tekemistä uskonnon kanssa. En vastaa enää tähän threadiin koska minua ei huvita puolustaa jotain mistä en itse tykkään.
uskontojen syytä, ihan kaikki.
Olipahan melko tymäkkää lakimiestekstiä. Kylmää faktaa pöytään tuutin täydeltä.
. Ihmiskunnan kaikki suurimmat tragediat ovat uskontojen syytä, ihan kaikki.