Kaikki Tony Halmeen puheet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimppu
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by Omna
Ikinä historiassa ei ole pitkää perioidia toiminut asetelma, jossa jotkut köyhtyvät köyhtymistään toisten koko ajan vaurastuessa.
eikös tätä "köyhät köyhtyy köyhtymistään" iskulausetta ole hoettu viimeiset 50 vuotta? mielestäni ainakin Suomen köyhillä asiat on harvinaisen hyvin, eikä "rikkaat rikastu", ainakaan palkkatyöllä.

Totuushan on se että jos kaikki omaisuus jaettaisiin tasan kaikkien maailman ihmisten kanssa ei kellään olisi juurikaan mitään. Eikä me podettaisi maailmantuskaa tällä voimailuaiheisella webbifoorumilla.

Jossain vaiheessa on aika tasata tilit, jos sitä ei tehdä ajoissa siististi ja sovinnolla niin voimme odottaa syyskuun 11. kaltaisia epätoivon tekoja myös tulavaisuudessa.

Mielestäni syyskuun 11. oli enemmän merkki siitä mitä tapahtuu, kun jotkut uskonkiihkoilevat, aikaisemmin kehitysmaiksi laskettavat kansat saavat yhtäkkiä miljardeja öljyrahaa. Kun rahat tippuu taivaasta ei hyvä heilu. Sama koskee kehitysapua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jo nuorena mulle iskostu sellainen iskulause mieleen kun think globally, act locally. Hyvin sanottu,minusta.

Samasta iskulauseesta tykkään minäkin. Metodimme ja teesimme taitavat vaan olla eri planeetalta. Minusta vapaakauppa ja yhteiset pelisäännöt jakavat omaisuuden tehokkaimmin, oikeudenmukaisimmin ja kannustavimmin, ei protektionismi ja kehitysapu.

Suomalaisten hätä ja kärsimys tulee tavoittamaan aivan eri mittasuhteet, jos emme hoida elintasokuiluja ajoissa.

10 euroa kuussa oli varovainen ehdotus, joka tekisi 120 euroa vuodessa ja sen kun kertoo vaikka 100 miljoonalla niin saadaan isoja lukuja. Siis ei tarvitse todellakaan uhrata omaa elämäntyyliään / elintasoaan jos haluaa auttaa muita, vaan paljon pienemillä uhrauksilla päästään jo hyviin tuloksiin. Kysymys on asenteista.

En ole mitenkään jalo tai erityisen humaani, ihan omaa ja lasteni parasta tosiaan ajattelen. Jos asialle ei tehdä jotain, niin ei pelkästään afrikan köyhät ole hätää kärsimässä vaan koko asia koskettaa ihan jokaista meistä.

Jos useat asiaan paremmin perehtyneet tahot ovat sitä mieltä, että tätä menoa ei hyvää seuraa, niin uskon heitä. Onhan tuo ihan loogistakin, ja logiikka puree ainakin meikäläiseen.

Tämä on kuin autokoulussa kun opettaja sanoo, että älä kohdista katsettasi 5 tai 10 metrin päähän auton nokasta, vaan katso pitkälle niin varaudut jo ennakolta tuleviin vaaratilanteisiin.

Tuota noin, kukahan sitä syyttikään Halmetta pelkojen lietsomisesta ja populismista? Ettei vain Omna nyt syyllistyisi siihen itse?!
Älä ole nössö, ole esimerkkinä, laita nyt ensiksi vaikka 100 euroa kuussa Afrikan nälkää ja kurjuutta kärsiville.
Tai mikä vielä parempi, otat ja lähdet tekemään oikeita tekoja sinne Afrikkaan.

eiväthän ne varat menneet edes kansalle vaan yksittäisille ihmisille (bin laden, saddam) ja heidän järjestöilleen. ja siitähän ei tietenkään hyvää seuraa. entä jos varat olisi käytetty oikein ja toimivan valtion rakentamiseen? irak olisi varmasti kukoistava paikka nykyään

Originally posted by JohnnyB
Älä ole nössö, ole esimerkkinä, laita nyt ensiksi vaikka 100 euroa kuussa Afrikan nälkää ja kurjuutta kärsiville.

Juuri näin!Kaikki "hyysärit" jotka lähtevät tästä maasta vaikka vuodeksi Afrikkaan, niin olen valmis lahjoittamaan 100€ lentolippuihin:thumbs:

Originally posted by Tuomo
eiväthän ne varat menneet edes kansalle vaan yksittäisille ihmisille (bin laden, saddam) ja heidän järjestöilleen.
niin, ja miksiköhän niin kävi? ja miksi suurelle osalle nykyisestä kehitysavusta käy aivan samalla tavalla, vallassa olevat kahmivat rahat itselleen?

entä jos varat olisi käytetty oikein ja toimivan valtion rakentamiseen?

kuten esimerkiksi norjassa on tehty. se että "kehitysmaa" saa yhtäkkiä miljardeja öljyrahaa/kehitystukea ei tee siitä sen sivistyneempää. siksi raha ei saisi tippua taivaasta.

mutta tää menee jo turhankin off topiciksi... alunperin siis kommentoin syyskuu 11. syitä, joka sekin oli jo off topic ;)

Originally posted by mass
niin, ja miksiköhän niin kävi? ja miksi suurelle osalle nykyisestä kehitysavusta käy aivan samalla tavalla, vallassa olevat kahmivat rahat itselleen?

no sitä minä en tiedä ja siksi kysyinkin. en minä suinkaan erimieltä kanssasi ollut. en tuon kehitysavun kannattaja olekaan, ennemminkin suosin muunlaista apua kun taloudellista, kuten koulutus. eikä se tietenkää tarkoita länsimaisen kulttuurin syöttämistä kaikkialle.

eiköhän me olla melko samoilla jäljillä kuitenki :)

Eiköhän tuo ole suhteeton määrä verrattuna kehitysavun nykyiseen määrään, joka on noin 0,35 % BKT:sta. BKT asukasta kohti oli laskelmien mukaan noin 26 872 euroa, mikä tekee kehitysavun määräksi noin 94 euroa vuodessa asukasta kohti. Tämä on siis BKT:sta laskettu summa, eikä sitä näin ollen voi vertailla palkasta maksettuun summaan.

Tietysti tuo summa on helpompi maksaa yhteisestä potista kuin omasta taskustaan (puhutaan siis yhä BKT:sta). Teoreettisia argumentteja tämän puolesta on helppo esittää - tällä tavalla saadan suurin hyöty ilman että ihmiset joutuvat liikaa kärsimään tästä "maksusta". Kansainvälisessä vertailussa Suomen kehitysapu on kuitenkin pieni, YK:n tavoitteena pidetään 0,7 prosenttia.

Niin, ja siihen onko kehitysapu hyvä keino en ota tässä kantaa. Se onkin ihan toinen kysymys.

Agony, nyt ei puhuttukkaan yhteisestä potista eli verovaroista vaan Omna itse totesi, että "Hyvä antaa vähästä, paha ei paljosta". Jos kerran on valmis hyysäämään muita on myös oltava valmis siitä henkilökohtaisesti maksamaan.

Lue loputkin minun ja Omnan välisestä keskustelusta ennekuin alat marisemaan suhteettomuudesta.

Muuten, se yhteinen potti on meidän verovarat ja ne verovarat eivät ole mikään pohjaton säkki mistä sitä rahaa ammennetaan. Ne verovarat eivät maagisesti lisäänny jostain kosmoksesta vaan ne kertyvät meidän kaikkien maksamista veroista, ihmeellistä eikö totta.

Mike, ei sun tarvii olla tekemissä ulkomaalaisten kanssa jos et halua. En ainakaan minä tule sua siihen pakottamaan, nimittäin se ei saattas mun hauiksilla onnistua..;)

Ei vai?
On se kumma kun tilastojen näyttimisesti leimataan rasistiksi ja ongelmien ratkaisemisyritykset leimataan pelotteluksi:curs:

Ei täällä kellään ole mitään ulkomaalaisia vastaan, vain rikollisia ulkomaalaisia, aivan kuten rikollisia suomalaisia!!!

Suvaitsevaisuus on outo juttu, suvaitsette kaikki muut paitsi ne, jotka ovat eri mieltä kanssanne!

Yli puolet suomalaisista haluaisi tuplata tuon kehitysavun määrän. Paskiaiset.

Originally posted by Phat
Yli puolet suomalaisista haluaisi tuplata tuon kehitysavun määrän. Paskiaiset.

Niin, tämähän on demokratia, jossa enemmistön mielipide on otettava vakavasti.

Originally posted by Sheena
No, niin....liityn tähän miehiseen keskusteluun "hennolla" naisen äänellä ;) Elikkä Halmeen kannattajiin kuulun minäkin, toivon nyt vaan,että herraa kuunnellaan siellä eduskunnassa ja asiat menisivät läpi.....

Täyttä pee puhetta, etteikö ulkomaalaisten kanssa tarvis olla tekemisisssä.... ei niitä pysty kiertämään ja välttelee, vaikka TODELLAKIN haluais..... Olen vielä asiakaspalvelu duunis, niin päivittäin tulee mobatuwuputut kassalla mongertaa..... ja useimmiten valittamaan.... Onneksi sentään naapuris ei ole "kuin" mustalaisia...mutta ei tarvi kun parin sadan metrin päähän mennä, niin löytyy kerrostalollinen väärän värisiä terroristin alkuja..Piha-aidat rikki, autot ryövätään ja hajotetataan parkkipaikoilla ja polkupyörääsi et aamulla löydä sieltä mihin illalla jätit.... Siinä on talonmiehellä ja poliisilla hommia!!! Eipä siellä taida enää asua ku pari suomalaisperhettä (ulkomaalaisten frendejä) ja sit mombasat itse...kaikki muut ovat muuttaneet ja kauas.....

Tietenkin kysytte mitä v*ttua mä sit tällä alueella asun ja marisen... Täällä kaupunginosassa on kerros-ja rivitaloalueita paljonkin, mutta missään muualla tämä ongelma ei rehota kuin mulattien asuntoalueella.....mutta pelkäänpä, että milloin ne hyökkää meidän parkkikselle terrorisoimaan..... mulatti kersojen kesälomaki kohta alkaa ja tilanne tulee pahentumaan....
Kuinkas ollakkaan koko kaupungin vaarallisimmat asuinalueet ovat mulattien valtaamia.......

Aivan niinkuin Halme sanoo....... Asiat tarvii saada siihen malliin, ettei kenenkään tarvitse pelätä omaisuutensa tai HENKENSÄ takia, koska ulkomaalaiset rellestää tääl miten huvittaa.....

Onneksi on hiukan edes lihaa tarttunut kroppaan, että uskon pärjääväni yhtä mulattia vastaan.....mutta kymmenen on eri asia....(tarvitsevat laumaa tuekseen...tämä laji ei liiku yksin....) Ja ne veitset ja muut teräaseet kuuluvat kuvioon..... ei se ole koskaan nyrkki nyrkistä...... ei ne sillo pärjäis suomipojalle tai tytölle ;)

Ja nämä saatanat tulevat baariin huippu kuteissa, kun itse venyttää penniä kuukausia satsatakseen yhteen asukokonaisuuteen..... Ja mombasa äijät käyttäytyvät kulttuurinsa mukaan eli kuvittelevat omistavansa koko baarin muijat....."ota sinä tuo vaalea, minä ota tumma".....ja sit vaan reteesti perseestä kiinni ja tullaan sitä järkyttävää lantion vetkutusta esittää siihen.... :urjo:
Onneksi kaveri ehti varottaa mua ja kyllä pelästy latino Lasse, kun sai kunnon osuman. :evil: Miksi ei tyttö tykkä minua.....

Kiitos, olen toistaiseksi puhunut ;) Palaan vielä.....

Rakastuin :D

Harmi että olen varattu muuten tietäisin kenen kanssa alttarille astelisin...:lol2: ;)

Originally posted by Agony
Niin, tämähän on demokratia, jossa enemmistön mielipide on otettava vakavasti.

Onko tässä joku syvempikin merkitys vai ihanko muuten vaan ajattelit todeta tämän itsestäänselvän älyttömyyden?:confused:

Originally posted by baarikello
Onko tässä joku syvempikin merkitys vai ihanko muuten vaan ajattelit todeta tämän itsestäänselvän älyttömyyden?:confused:

Eiköhän aika moni täällä olekin laukonut itsestäänselvyyksiä (vrt. Johnny B ja verovarojen rajallisuus). Tarkoitin nyt sitä, että jos yli 50% suomalaisista haluaa tuplata kehitysavun, niin he kuitenkin puhuvat omista varoistaan. Pitääkö heitä tämän vuoksi kutsua paskiaisiksi?

Agony, sinähän niitä verovaroja olit tunkemassa pitkin maailman toreja en minä. Ajattelin vain palauttaa sinulle mieliin sen tosiasian ettei sitä rahaa ole mielin määrin tuhlattavaksi, vai oletko keksinyt jonkun keinon rajattomaan tuhlaukseen? Painetaanko kenties lisää rahaa jos se loppuu?

Agony, sinähän niitä verovaroja olit tunkemassa pitkin maailman toreja en minä. Ajattelin vain palauttaa sinulle mieliin sen tosiasian ettei sitä rahaa ole mielin määrin tuhlattavaksi, vai oletko keksinyt jonkun keinon rajattomaan tuhlaukseen? Painetaanko kenties lisää rahaa jos se loppuu?

Näytäpäs missä minä niitä olen ollut työntämässä joka paikkaan? En muistaakseni ole itse ottanut kantaa kehitysavun suuruuteen, olen vain maininnut, että se on pieni verrattuna muihin maihin. Loppujen lopuksi kyseessä on ihmisten arvomaailma ja mihin halutaan panostaa. Mutta siitä esim. kauppatieteet eivät pystykään sanomaan mitään.

Jos tarkoitat kommenttiani siitä, että yhteisestä potista maksaminen tuottaa vähemmän "tuskaa" ihmisille kuin että jokainen maksaisi sen esim. suoraan omista palkkatuloistaan, niin en näe miten tämäkään oikeuttaisi kommenttiasi siitä että olen kohtuuttomasti tuhlaamassa verorahoja? Tämänhän voi perustella ihan tavallisten hyötyfunktioiden avulla, joita taloustieteissä usein käytetään (kritiikkiä tätä olettamusta vastaan voi tietysti esittää).

Eli tästä keskustelusta voi vetää seuraavat johtopäätökset:

1. Suomeen ei vittu tarvitse kenenkään ulkomaalaisen tulla
2. Jos tulee, niin saa tulla vaan käymään.
3. Rahaa pitää olla tuhlattavaksi, mutta palvelua ei sovi odottaa tai vaatia.
4. Jos ulkomaalainen on mies, niin puhdasrotuisesta suomalaispillusta ei saa edes haaveilla.
5. Jos näyttää erilaiselta kuin suomalaiset, niin ei saa tulla koska joku voi ahdistua.
6. Jos kuitenkin tulee tänne ja näyttää erilaiselta, niin ei saa puhua, koska varsinkin siitä voi joku ahdistua.
7. Lähtökohtaisesti jokainen ulkomaalainen on rikollinen tai ainakin epärehellinen. Epärehellisyyden asteen voi päätellä ihon väristä, mitä tummempi, sen epärehellisempi.
8. Suomalaiset ovat pyhimyksiä ja pääsevät kaikki taivaaseen.

Originally posted by Nitsku
7. Lähtökohtaisesti jokainen ulkomaalainen on rikollinen tai ainakin epärehellinen. Epärehellisyyden asteen voi päätellä ihon väristä, mitä tummempi, sen epärehellisempi.

Ei musta toi ennakkoasenne ole niin kauhee juttu. On se sitten sitäkin positiivisempi juttu kun joku ulkomaalainen osoittautuukin ei-rikolliseksi ja rehelliseksi vaikka onkin täys MUTAKUONO.:D

Re: Re: mielipiteitä...

Originally posted by Jortsu
Olen töissä yrityksessä jossa on töissä myös ulkomaalaisia. On ikävää jos myös heidän laisensa saavat Sheenan kaltaisilta ihmisiltä huonoa palvelua / asennetta koska häntä on puristanut joku väärän värinen baarissa perseestä. Asukoon vaikka kuinka ghetossa mutta juttu oli rasistista.

Kirjoittiko hän siinä, että antaa huonoa palvelua tai mistä sä sen tiedät millaista asiakaspalvelua hän antaa??
Ei se sitä tarkoita, että vaikka ei pitäis jostain tietystä ryhmästä, niin esim töissä antaa paskaa palvelua!!
Ei kannata kommentoida asioita mistä ei tiedä yhtään mitään!

Ja mikä siinä on, että kun valkoinen puhuu vähän jotain pahaa värillisestä, niin se on heti rasisti. Kun on toisinpäin, niin teikäläiset on varmaan taputtamassa olkapäälle!

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom