Kaikki Tony Halmeen puheet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimppu
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by vesguru

P.S: Ja nyt joku alkaa jo varmasti viisastelemaan, että "mites sä muka valitset ne työtä tekevät" jne.
Helppoahan se ei ole, mutta tuo on jo hyvä alku.

Ja kerropa vielä, mistä nämä somalit ja muut pakolaiset saavat työtä. Tästä on ollut juttua aikaisemminkin. Palkkaisitko sinä somalin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by vesguru
Siteeratakseni Halmetta:
"Mulle on ihan sama minkä värinen ihminen on, musta, punanen, keltanen tai vihreä, jos se vaan tulee maahan laillisesti, hankkii itselleen duunia, tekee kahdeksasta viiteen töitä ja elättää itsensä ja perheensä ja on rehellinen. Siitä vaan vääntämään koodia tai kebabbia ja bisnestä pystyyn. Jos meidän täytyy yleensä pakolaisia ottaa, mikä on on sinänsä täysin älytöntä koska muutaman tuhannen ihmisen roudaamisella Suomeen on hyttysen ripulipaskaa pienempi merkitys maailman pakolaisongelmalle, niin otetaan edes niitä, jotka haluaa tehdä töitä ja osaa käyttäytyä."

Samaa mieltä :worship:
P.S: Ja nyt joku alkaa jo varmasti viisastelemaan, että "mites sä muka valitset ne työtä tekevät" jne.
Helppoahan se ei ole, mutta tuo on jo hyvä alku.

Nuo on hyviä vaatimuksia. Mennäänpä hetkeksi itseemme, kuinka moni Suomalainen nämä vaatimukset täyttää?

Usein suurinta älämölyä ulkomaalaisia vastaan pitävät ne, jotka eivät itse tee töitä ja elävät avustuksilla.

Mua ainakin sieppaa se, että jos joku henkilö, jolla ei ikinä ole veroja maksanut alkaa valittamaan, että meidän verovaroja käytetään vääriin tarkoituksiin.

Originally posted by Agony
Ja kerropa vielä, mistä nämä somalit ja muut pakolaiset saavat työtä. Tästä on ollut juttua aikaisemminkin. Palkkaisitko sinä somalin?

Agony, sähän voit palkata kun niitä noin kovasti haluat puollustaa ja paapoa. Pistä firma pystyyn ja ota palkkalistoille nyt aluksi vaikka 20 somalia...

Originally posted by JohnnyB
Agony, sähän voit palkata kun niitä noin kovasti haluat puollustaa ja paapoa. Pistä firma pystyyn ja ota palkkalistoille nyt aluksi vaikka 20 somalia...

Ymmärsitkö lainkaan sitä, mitä yritin sanoa? Kysymyshän on siitä, että on turhaa valittaa, etteivät somalit tee töitä jollei heille edes anneta siihen kunnon mahdollisuutta!

Kenelle tässä maassa ANNETAAN se mahdollisuus, jokaisen Suomalaisen on itse se työpaikka hommattava.
Turhaa itkeä jos tuon sinun linkkisi henkilö ei työpaikkaa saa jos hänen asenne on tällainen "..Keskustelen kanssanne suomeksi, joten voitte arvata, miten hyvää suomea puhun."

En minäkään ottaisi henkilöä joka vastaa tuohon tyyliin että "arvaa, miten hyvää suomea puhun" Tuollaisesta tyylistä paistaa ylimielisyys niin että häikäisee...

PS. Ymmärsin kyllä ettei täällä saa sanoa sinun mielestä noista ahkerista ja kunnollisista somaleista mitään pahaa :rolleyes: .

Ja ettei mene ihan överiksi, niin totean jälleen että en tarkoita kaikkia somaleita, voihan olla että joukosta löytyy se yksi joka haluaa tehdä ihan oikeestikin töitä ;)

Tosta Agonyn linkistä napattua:

"Mutta eihän työttömyys ole vain maahanmuuttajien ongelma. Miksi meidän pitäisi huolehtia heidän työllistymisestään, onhan täällä satojatuhansia suomalaisiakin työttömänä?
Annika Forsander vastaa: maahanmuuttajat ovat herkkä mittari, joka kertoo mihin suuntaan yhteiskunta on menossa. Jos heiltä loppuu happi, myös muiden suomalaisten on kohta vaikea hengittää.
Katsokaa vaikka Eurooppaan ja muualle maailmaan. Mitä enemmän yhteiskuntaan muodostuu syrjäytyneitä ryhmiä, sitä enemmän sinne syntyy jännitteitä. Se taas tietää ongelmia.
Suomessa tilanne ei ole vielä ihan toivoton. Pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta on onnistunut pitämään itsensä suurin piirtein koossa. Maahanmuuttajista moni saa töitä siivoojana, perustaa etnisen ravintolan tai ajaa HKL:n bussia.
Ihan niin kuin muuallakin maailmassa, maahanmuuttajien ensimmäinen sukupolvi tekee pienipalkkaisia töitä, niin sanottuja sisääntulotöitä. Niiden kautta heidän pitäisi sitten päästä paremmin työmarkkinoilla eteenpäin.

Samalla tavalla kuin työttömyys näyttää periytyvän Suomessa pitkäaikaistyöttömien lapsille, syntyperä voi määrittää ihmisen tulevaisuutta. Se synnyttää katkeruutta. Ja katkeruudesta taas nousee turhautuminen ja sitä myötä ilmiöt, joita lintukodossamme kammoksutaan yli kaiken:
"Rikollisuus, väkivalta ja turvattomuus", Forsander sanoo.
Eli maahanmuuttajien hyvinvointi vaikuttaa suoraan kaikkien kansalaisten hyvinvointiin. Siksi työ olisi tärkeää, ja hyväksyväthän suomalaisetkin paremmin sellaiset maahanmuuttajat, jotka tekevät kunnolla työtä."

Eli jos olis vähän kärsivällisyyttä ja halua miettiä asioiden syitä eikä aina sokeana itkettäs seurauksien perään, niin asioihin voisi ihan oikeasti olla odotettavissa parannusta. Ei ehkä huomenna tai ylihuomenna, mutta lapsemme voisivat ainakin elää jo paremmassa maailmassa, ja se on jo hyvä tavoite se!

Asioiden kärjistämisellä ja pelkojen vaalimiselle kun ei todellakaan saada yhtään mitään positiivista aikaan, miksi kaikki ei ajattele vaikka kaikille on annettu siihen välineet?

Originally posted by Omna

On itsensä pettämistä ajatella, että jos saataisiin kaikki pakolaiset pois Suomesta niin minunkun elämässäni kaikki olisi paremmin ja leipäkin taas maistus leivältä.

Erittäin hyvin sanottu. Uskooko joku tosissaan, että Suomen kansan taivaspaikka on taattu kunhan somalit ajetaan pois ?

Jotenkin näitä viestejä lukiessa tulee sellainen fiilis, että kysymys on enemmänkin siitä että ulkomaalaiset ovat erilaisia ja se ahdistaa joitain niin pirusti. Kyllä, ulkomaalaiset tekevät rikoksia mutta oikeuttaako se leimaamaan kaikki lumivalkoista tummemmat ?

Joku tuossa jo ehti kertomaan, että ulkomaalaisten pukeutuminen ja puhe/kieli ärsyttää. Eipä ole ajattelutapa muuttunut sitten Rooman valtakunnan. Sana "barbaari" juontaa juurensa tuolta ajalta, roomalaiset nimittivät sanalla "bar bar" kansoja, jotka eivät osanneet tuona ajan sivistyskieliä ja joiden puhe kuulosti koiran haukkumiselta.

Näin ollen ajateltiin, että em. kansojen sivistystaso ei ole myöskään voi olla koiraa korkeammalla tasolla...

Originally posted by Sheena
Täyttä pee puhetta, etteikö ulkomaalaisten kanssa tarvis olla tekemisisssä.... ei niitä pysty kiertämään ja välttelee, vaikka TODELLAKIN haluais..... Olen vielä asiakaspalvelu duunis, niin päivittäin tulee mobatuwuputut kassalla mongertaa..... ja useimmiten valittamaan.... Onneksi sentään naapuris ei ole "kuin" mustalaisia...mutta ei tarvi kun parin sadan metrin päähän mennä, niin löytyy kerrostalollinen väärän värisiä terroristin alkuja..
Siinäpä oli taas asiallisen oloista puhetta. Toivotaan ettei noiden asiakkaiden joukossa ole yhtään kunnollista työssä käyvää "väärän väristä molottajaa", saa hyvän kuvan suomalaisista alkuasukkaista... :david:

Omna hyvä, kaikki eivät vain ajattele samalla tavalla kuin sinä! Yhtä hyvin minä voisin kysyä että miksi et ajattele niinkuin minä haluan.

Kenelle tässä maassa ANNETAAN se mahdollisuus, jokaisen Suomalaisen on itse se työpaikka hommattava.

Kyllä jokaiselle on annettava edes periaatteellinen mahdollisuus saada työtä. Ja kun tämä mahdollisuus on annettu, on jokaisen itse ansaittava työpaikkansa. Eli sama lähtokohta kaikille. Mutta jos ihonvärin ja nimen perusteella heti kielletään työpaikka, ei tätä enää voi pitää oikeudenmukaisena.

Eli vaikka suomalaisetkin joutuvat itse "hankkimaan" työpaikkansa, ei heiltä ainakaan kielletä työpaikkaa sen vuoksi että he sattuvat olemaan suomalaisia.

PS. Ymmärsin kyllä ettei täällä saa sanoa sinun mielestä noista ahkerista ja kunnollisista somaleista mitään pahaa :rolleyes: .

Jaaha. Kuuluukohan tuollainen kärjistäminen hyviin argumentointitapoihin? Missä vaiheessa olen esittänyt tuollaisia mielipiteitä? Yhtä hyvin voisin kutsua sinua rasistiksi, tai vaikkapa sanoa, että sinun mielestäsi jokainen pakolainen on rikollinen, joka pitäisi automaattisesti pakkokäännyttää suomesta. Mutta ehkäpä en sanokaan niin, koska se ei enää kuulu tähän keskusteluun.

Omna hyvä, kaikki eivät vain ajattele samalla tavalla kuin sinä! Yhtä hyvin minä voisin kysyä että miksi et ajattele niinkuin minä haluan.

En todellakaan halua, että kaikki ajattelisivat niinkuin minä, se vasta pelottava visio olisikin!

Haluisin vaan, että ihmiset ylipäätään vaivautuisi miettimään asioiden syitä vähän syvemmältä ja eri näkökulmista.

Usein monien asioiden seurauksia kauhistellaan ja vaaditaan niiden siivoamista pois näkyvistä niinkuin asia on esim. terrorismin, pakolaisten, päihde-ongelman, rikollisuuden yms... kanssa. Mutta harvemmin pysähdytään miettimään, että mikä on vikana, kun tälläisiö lieveilmiöitä esiintyy. Miten voitaisiin poistaa tarve tämänkaltaiselta käyttäytymiseltä tai mikä tilanne saa ihmisen tekemään tälläistä.

Voimme hakata päätä seinään loputtomiin ja kohottaa panosta koko ajan, eli lisätään poliiseja, tukitaan rajat, annetaan tuomiot kovimman mukaan, hiljennetään toisinajattelijat jne...Mutta silloin on varauduttava ikuiseen taisteluun. Jos nämä voimat käytettäisiin positiivisesti ja yritettäisiin vaikuttaa ongelmiin ennalta-ehkäisevästi jo ennen niiden syntymistä, niin on kai sanomattakin selvää, että jälkien siivoaminen voisi tuolloin jäädä vähemmälle.

Hoh hoi jaa

Tuntuu taas siltä, että ensimmäisen vuoden humanistisen opiskelijat meinaavat parantaa maailman laakista.
Harmi vain, että inho-realismin kannattajat eivät meinaa millään
ymmärtää...

:D

Originally posted by Omna
...Haluisin vaan, että ihmiset ylipäätään vaivautuisi miettimään asioiden syitä vähän syvemmältä ja eri näkökulmista...

Hmm,oletatko siis etteivät muut ihmiset ajattele asioita ja niiden syitä? Tuo on kyllä melkoisen raju olettamus ja asettaudut sillä muiden yläpuolelle ainoana syvälliseen ajatteluun kykenevänä ihmisenä. Pelottavaa jos humanistit ajattelevat laillasi.

Italian malli: ei työlupaa, ei oleskelulupaa.

Ja tuo ulkomaalaisen työvoiman tuonti Suomeen on aika kyseenalaista. Uusi "maailman kylä" ei hoidu sillä että porukka liikkuu vaan että työ ja informaatio liikkuu, yleensä Internetin kautta.

Jos aloilla jotka ei suomalaisia kiinnosta puuttuu työvoimaa niin sitten hankitaan työvoimaa naapurimaista (Baltian maitten liittyminen EU:hun). Tuskin tulee hirveitä kultturishokkeja.

Käsittääkseni Afrikan maita ei kuulu euroopan unioniin.

Mitä tulee pakolaisiin niin jokaista täällä olevaa elättiä kohden voitaisiin pitää itse paikan päällä 10 hengissä, porata kaivoja vähentää lisääntymistä, viljellä ruokaa ja perustaa omaa tuotantoa teollisuuteen ja muualle.

Hmm,oletatko siis etteivät muut ihmiset ajattele asioita ja niiden syitä? Tuo on kyllä melkoisen raju olettamus ja asettaudut sillä muiden yläpuolelle ainoana syvälliseen ajatteluun kykenevänä ihmisenä. Pelottavaa jos humanistit ajattelevat laillasi.

En, en ja en.

Minä en oleta noin, vaan kyllä se on vaan valitettava tosi-asia, ettei kaikki vaivaudu ajatetelemaan asioita sen syvemmältä. Minähän sanoin, että kaikille on annettu yhtäläinen mahdollisuus asioiden pohdiskeluun, kaikki eivät vaan viitsi sitä tehdä.

En todellakaan halua asettua kenenkään yläpuolelle, ei minulla sellaiseen ole eväitä eikä tarpeita. Haluisin vaan ravistella ihmisiä vähän näkemään vähän vaivaa, ennenkuin sylkäisee mielipiteensä suustaan. Itse ainakin arvostan mielipiteitä, joilla on jokin logiikka takana, taas täysin yhdentekevänä pidän mielipiteitä, jotka kuuluu tyyliin " eihän sitä ghettoneekeri alkuasukkaan molotusta jaksa kuunnella". Tuo kertoo kyllä paljonkin kirjoittajastaan mutta ei mitään asiasta josta pitäisi puhua.

Minun ajatukset tuskin kovin syväluotaavia sfäärejä koskaan saavuttaa, mutta haluankin vain kertoa sen, mihin tulokseen olen itse tullut, kun olen asioita vähän mietiskellyt. Enempää ei voi mielestäni vaatia.

Originally posted by JackOfAllTrades
...vähentää lisääntymistä, viljellä ruokaa ja perustaa omaa tuotantoa teollisuuteen ja muualle.

Tuo lisääntymisen vähentäminen on hyvä pointti. Näyttäisi vähän olevan niin, että lasten määrä kasvaa hyvinvoinnin mukana. Yksi maitolasti tulee, niin jo nussitaan porukalla, ilman kumeja toki.
Onneksi siellä jyllää AIDS.

Tuskin osaavat viljelläkään, katsokaa vaikka Etelä-Afrikkaa, siellä elintaso on korkea, mutta mennäänpä rajan taakse, jengi näkee nälkää, missä vika?

Originally posted by Mike

Tuskin osaavat viljelläkään, katsokaa vaikka Etelä-Afrikkaa, siellä elintaso on korkea, mutta mennäänpä rajan taakse, jengi näkee nälkää, missä vika?
Eikös Etelä-Afrikan tulot perustu suurimmaksi osaksi kullan, timanttien ja muiden metallien vientiin? Google kertoo, että maa vie 4-7 mrd USD:lla joka vuosi pelkästään kultaa ulkomaille.

Originally posted by Mike
Tuo lisääntymisen vähentäminen on hyvä pointti. Näyttäisi vähän olevan niin, että lasten määrä kasvaa hyvinvoinnin mukana. Yksi maitolasti tulee, niin jo nussitaan porukalla, ilman kumeja toki.
Onneksi siellä jyllää AIDS.

Mike, tuo lisääntymisasia on kyllä juuri päinvastoin. Sotien jälkeen ja kriisitilanteissa on lisääntyminen voimakkainta. Tämä on fakta.

Kun oloja parannetaan, niin saadaan myös väestönkasvu aisoihin, nin nurinkuriselta kuin se kuulostaakaan.

Olen myös vahvasti sen kannalla, että ihmisiä olisi paras auttaa omilla kotikonnuillaan, eli kehitysmäärärahoja sinnepäin. Tämä on juuri sitä ennalta-ehkäisyä, josta aina jaksan vaahdota.

On aina huonompi vaihto-ehto, että annetaan tilanteiden kehittyä niin pitkälle, että ihmisten on pakko lähteä pakosalle.

siirtomaaisännäthän valjasti ne maat viljeleen pelkkiä "rahakasveja" joita sitten myydään ulkomaille. tulot menee herrojen taskuun, kansa näkee nälkää eikä edes voi viljellä itselleen tarpeeksi evästä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom