Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Mä luulin että olin katkera maven dissaaja, mutta täällä tredissä näemmä pahiten parkuu ne joilla ei liike suju.

Viimeksi 2 vuotta sitten todistin miten 90 kiloa pelkkää ihraa, 34 cm siimakäsillä ensimmäistä kertaa elämässään salilla 19-vuotiaana otti yli 160 maasta. Toki paskalla tekniikalla, mutta kumminkin. Penkistä ei sitten 70 noussutkaan. Elämä on.

Olin ite pari vuotta reenannut kun tein sen 140*5, mavea olin ennen sitä tehnyt kulmiksen lämmittelyliikkeenä alle 80 kilolla. Muuta kroppaa kumminkin reenannut kovaa (mutta tyhmästi:D) jo aikani. Ikää muistaakseni se 17. Paskalla tekniikalla tietenkin selkä vääränä. Minun mielestäni ei mikään ihmeellinen tulos ollut, ja kuten sanottua, kehitys viimeisessä 5 vuodessa tuon liikkeen saralla on ollut aika pientä.

Mave on sellainen liike että uskon helposti näitä juttuja(paitsi sen 100 kiloa 9-vuotiaana ym. skeidat). Itse olen lukemattomia kertoja kironnut näitä junnuja jotka repivät 250+ 2-3 vuoden treenillä. Meidän mavettomien on tyytyminen siihen että pestään ne penkissä;)

Satasella vitonen, varmasti ihan hirveän näköistä. Muuta treeniä oli jo kolmisen vuotta takana. Puoli vuotta sitten 190, varmasti myös jo aika pahan näköistä.

Niin, ja aivan varmana täällä osa kusettaa nämä tuloksensa. On ilmeisen vaikeaa olla rehellinen, jos kaikki muut ovat juuri vetäneet jonkun 150 ekalla kerralla...

Tässä nyt on tehty vuoden ajan sjmv:a, tuli tossa muutama viikko sit kokeiltua ja eka 120kg ja siitä siitä viikko vai kaksi niin kokeilin uusiksi ja 130kg nousi. Kohtalaisen leikkimielinen kokeilu toi, kun ei ole tuota tekniikkaa tullut pahemmin tuossa normaalissa maastavedossa tullut harjoiteltua.

Tein muistaakseni sarjaa 60 kg:lla, kun syksyllä 2003 ensimmäisen kerran maastanostoa kokeilin. Äkkiä se siitä nousi, kun tekniikan oppi, seuraavana keväänä otinkin jo hikisen kakkosen 105 kg:lla.

EDIT: Treenitaustaahan minulla oli siis jo vaikka kuinka paljon ennen tuota ensimmäistä mavetusta.

Eikös toi mave ja kyykky ole vähän sellaisia että aika paljon voi olla selästä kiinni miten homma onnistuu, siis pitkä tai lyhytselkäinen? Mulla kyykky ei ainakaan ole huonoista vatsoista kiinni, mutta heti kun pienilläkin kokeilee niin meinaa ukko kipata eteenpäin vaikka tarkotushan on vähän kuin paskalle istua? Tekniikan muuten tajuan ja peilistäkin katsonu että menee oikein mutta eipä vaan kyykky suju joten sitä taas ei jaksa hinkata vaikka hyvä oliskin eli maveen tyytyminen. :)

80kg nousi kun ensimmäistä kertaa 17-vuotiaana koitin eikä noista raudoista pitkälle ole päästy vieläkään (ainakaan riittävän). Itku meinaa välillä päästä kun on seurannut vierestä 15-vuotiaiden lätkäjunnujen +200kg nostoja.

Edit. Eräs vanhempi treenaaja katkeroitui kerran "hieman" kun kolisteli 180kg maksimia ja pari mopopoikaa tuijottelivat silmät selällään meininkiä. Tulivat sitten kyselemään perehdytystä liikkeen saloihin. 20min perehdytyksen jälkeen toinen pojista veti ko. raudalla kolmosen :D

En tiedä miten puhtaasti noi 15-17v vetää tuota mavea, mutta nyt pari kk tehneenä en saa, kuin 100*8-9. En nyt kauheasti ryi sitä. Yritän tehdä melko rauhallisesti. En tiputa painoa yläasennosta maahan, onko se oikein?(joku yli 18v vastatkoon).

Tein mavea ensimmäisen kerran eläissäni reilu kuukausi sitten, kuinkas sattuikin asiaan kuuluva ketju.

Aloitin rauhallisesti, ekalla kerralla 6x100kg, 6x120kg. Seuraavalla kerralla 6x140. Ja sitten suunnilleen kolmannella kerralla kokeilinkin, että 180 nousee. 190 ei noussut kuin polviin asti. Nyt teen 160 kilolla sarjoja.

Ja jottei epäillä, olen kyykännyt ja vetänyt rinnalle lähes 10 vuotta, eli nollapisteestä ei lähdetty. Lähtötilanne tuntuu aika oleelliselta tässä asiassa.

alikkiiski sanoi:
En tiedä miten puhtaasti noi 15-17v vetää tuota mavea, mutta nyt pari kk tehneenä en saa, kuin 100*8-9. En nyt kauheasti ryi sitä. Yritän tehdä melko rauhallisesti. En tiputa painoa yläasennosta maahan, onko se oikein?(joku yli 18v vastatkoon).
15-17 vuotiaathan ei osaa tehdä puhtaalla tekniikalla mavea. Vituttaa suoraan sanottuna tuollainen yleistys. Moni 16v jamppa voi tehdä mavea puhtaammin kuin koko ikänsä salilla hengannut 50v "minätiedänkaikenkaikesta" tyyppi.
Nyt nukkuun. :zzzz:

Jeijee, ekan kerran kokeilin mavee öö 17v:nä 3kk reenitaustalla, tuloksena nostot 60, 80, 100, 120 ja 140 kilolla. 160 jäi polviin. Tekniikka olematon, välilevyt tykkäs. Ja ongelma on yhä olemassa, liikkuvuus selässä ynnä lantioseudulle on tasoa rautakanki. En siis taivu maastavetoasentoon, selkä pyöristyy. En oo sen jälkeen muuta ku yrittäny venyttää itteäni säädylliseen asentoon, ei onnistu. Pitäis varmaan käydä jossain kiropraktikolla tai jossain, muuten on mavet mun osalta vedelty. :(

Ekassa kokeilussa meni muistaakseni jotain 180 kiloa. Takana oli useamman vuoden treeni pöllien ja tukkien kanssa painimista. Ikääkin oli jo 28. Nyt parin vuoden punttailun jälkeen taitaa ykkönen olla jossain 220 kilon paikkeilla. Kehitystä ei ole tapahtunut pitkiin aikoihin.

ekan kerran 15v 110kg ja 21v 300kg 83kg painosena trikoilla. silloin trikoilla maksimi sarja tais olla 5x250kg. nykyään ei kiinosta enää niin paljon ,kun ei ole tavoitteita. En ole maksimia kokeillu ilman trikoita kuitenkin vedin pari kuukautta takaperin 5x260kg samanpainoisena.

-Marchi- sanoi:
Mä en tajuu näitä hemmoja, ite kun otin mavea ekaa kertaa niin sitä sarjaa tehtiin jollain 50:llä, täällä jengi ottaa ekassa reenissä 160:llä sarjaa. No mä oonkii vaan heikko.

No sillon, kun mä aloin tekee mavea, ni väänsin 50kg:l sarjaa :D
Ja sit 60kg->, 70, 80, 90, 100 (tässä ollaan nyt parin viikon reenin jälkeen).
Ois pitäny mavenkin veteleminen alottaa aikasemmin. Perkl.

Ite alotin sarjat 50 kilolla jotain 7kk sitte, kun aloin mavea tekemään. Nyt on sarjapainot 107,5kg. Heikot jalat on vähän hidastanu kehitystä, vaikka sarjapainot nouseekin melkeen joka viikko.

Vajaa kolme vuotta sitten aloitellessa oli kovin sarjapaino 70kg. Ykköstä kokeilin ensimmäisen kerran viime suvena, jolloin 180 nousi. Parin kuukauden kuluttua tuosta nousi 200, ja sen jälkeen en ole kokeillutkaan. Viime kesänä tulostaso tosiaan nousi tuon parikymmentä kiloa, ja sen jälkeen iskikin ylikunto :(

alikkiiski sanoi:
En tiputa painoa yläasennosta maahan, onko se oikein?(joku yli 18v vastatkoon).
on

Back
Ylös Bottom