Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

tikkuniska sanoi:
2,5v sitten eli joku 15 ikäsenä.
wtf..ei voi kuin ihmetellä kun katsoo nykyisiä tuloksia.:worship:
//Veli kävi kokeilemassa neljännellä tai kolmannella luokalla niin veti ok tekniikalla 60kg
Kait noi aloituspainot ei merkkaa mitään siihen että miten pitkälle tulee sitten myöhemmin pääsemään.

pari kuukautta sitten kokeilin ekaa kertaa ja satanen nous todella paskalla tekniikalla, minkä sitten huomas selässäkin, ku selkä venähti ja oli melkeen kuukauden kipeenä:D

Ruhli sanoi:
wtf..ei voi kuin ihmetellä kun katsoo nykyisiä tuloksia.:worship:
//Veli kävi kokeilemassa neljännellä tai kolmannella luokalla niin veti ok tekniikalla 60kg
Kait noi aloituspainot ei merkkaa mitään siihen että miten pitkälle tulee sitten myöhemmin pääsemään.
Ei tuo varmaan mikään maksimi ollut, mutta sillon oli vielä jonku verran järkeä päässä että en alkanut ekalla kerralla hajottamaan selkää :D

40 kilolla tein alkuun sarjaa. Olin 16-v ja ~48 kg. :D Nooh olisin mä varmaan 60:llä tiukan ykkösen voniu tehä mutta meni joku vuosi ennen kun uskalsin alkaa lisäileen rautaa. :D

Intin salil tuli vetoa kokeiltua ekan kerran parikymppisenä.Sillon meni 135 kg.5 vuoden treenil nousi 200 kg.Selkä rupes kenkkuilemaan synnynnäisten rakennevikojen takia ja nykyään vetelen enää myötäotteella kevyitä sarjoja lattiasta 120 kilolla.. :kippis1:

ekan kerran oikeella tekniikalla 120kg ykkönen, sitä ennen paskalla tekniikalla treeniä kymppejä 60kg, ~kuukauden treenin jälkeen ykkönen oli 160kg jonka jälkeen selkä meni paskaks (ei tosin vedossa) ja sen jälkeen en oo vetäny ku on vieläki vähän jumissa

edit: siis kuukauden jälkeen ton tekniikan oppmisesta 120->160, vetoa oli tehty tota ennen jo ~5kk mutta todella paskalla tekniikalla

140kg tais olla joskus ykköne ku koitin treenejä alottaessani. Viime marraskuussa alotin maastavedon kunnolla ja 4x140 sain ekalla treenillä ja 3kk jälkeen meni 4x180 eikä iha ökytiukka :)

Mulla tais mennä joku vuosi sitten 120kg sit oon intis treenannu muutamia kertoja ja täällä kiskaisin 180kg. Tosin olen tehnyt lähes koko sen väliajan suorinjaloin mavea noin 60-80kg painoilla. Vitusti on mulla ainakin kehittymistä vielä... olen mielestäni vielä aika amatööri painonnoston saralla...

Uskomattomia tuloksia täällä kerrotaan, onkohan kaikki ihan totta? Siis joku mopopoika kokeilee ekaa kertaa mavea ja 180kgx3, hmm...

Tässä ainakin totuudenmukaiset tulokset:

20-vuotiaana kun aloittelin, niin vedin 60kg maasta.

Nyt 31-vuotiaana vedin äskettäin 230kgx2 raw ja vielä ilman vyötä. Kiloissa ei nouse mahdottomia mutta toisaalta olen 4-kertaistanut tulokseni. Tehkääpäs te "150kg ekalla kerralla" sama suhteellinen parannus :D

Ekaa kertaa kun maastavetoa kokeilin 2,5 vuotta sitten niin taisin pistää tankoon about 60kg ja sen nostin. Pitkään tuolla painolla hinkkasin tekniikkaa kunnes uskalsin lisätä tankoon rautaa.

Ensimmäisellä kerralla kokeilin kaverin lämmittely-painoja. Ne oli kai jotain luokkaa 50-60 kiloo. Ylös nousivat. Siitä sitten pikku hiljaa ollaan tultu nykyiseen tulokseen. Tavotteena 3-kertanen oma paino. Onneksi en ole aikamäärettä asettanu:)

Ekan kerran kokeilin 16-17 vuotiaana ja maasta nousi 180kg Olen harrastanut painonnostoa joskus 12-13 vuotiaana että kai siitä jotain apua oli. Mutta tällä hetkellä ikää 22v ja body tyyppistä treeniä vedän maastanostot tullut vasta vähän aikaa sitten ohjelmaan ykkönen on nyt 210kg:rock:

Näyttäisi vähän siltä, että mitä nuorempi jamppa, sitä kovemmat tulokset myös maastavedossa. No, kyllä ne siitä vielä asettuvat realistiselle tasolle.

Omasta puolestani en mitään maksimia muista, muuten kuin että liikaa tuli ekalla kerralla yritettyä. Seurauksena alaselkä infernaalisen kipeä seuraavan viikon ja innostus maveen katosi täysin. Meni todella pitkään ennenkuin rohkenin ottaa liikkeen selkäohjelmaan. Nyt tekniikka kunnossa ja vajaa viisi kuukautta turvallisilla painoilla nosteltu. Muutenkin mulla on tuo alaselkä ongelmallinen, koskapa selkäranka on liian suora. Näillä korteilla on kuitenkin pelattava. Yhteenvetona voisin suositella, että älkää alussa yrittäkö mitään ennätyksiä, koska saattaa innostus kadota. Mave on kuitenkin niin loistava liike, että kannattaa pitää se mukana alusta asti.

Ensimmäisen kerran,kun itse tein mavea.Siis "tein" eli ykköstä piti kokeilla ja treeniä takana 0pv..120kg tuli ja koski nii vitusti selkää,että taisi olla kauniskin veto ;) . Sitä kun nyt rupee miettimään,niin varmaan noissa ne aloittelijat saavat heti itsensä paskaksi. Pakko kokoilla heti maksimia vaikka kroppa ei ole valmis niihin painoihin..No, mutta hengissä selvittiin.

En ole vieläkään kokeillut mave:a,mutta arvelisin painojen liikkuvan 150-170kg:n tuntumassa.

taisin ekan kerran kokeilla mavea 21v ja sillon nous 140kg ekalla kertaa. Enkä vieläkään pahemmin reenaile mavea mutta ykkönen on jotain 180-200kg luokkaa. Tekniikka on aika perseestä, eli melkein pelkällä selällä tulee vedeltyä.

Back
Ylös Bottom