Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Itellä vihlasee takaolkapäässä, jos menen huolimattomasti venyttelemään esim otan mavetangosta kiinni ja yläselkää ja hartioita jännittämättä heiluttelen ja venytän paikkoja. Homma toimii kun tekniikka on kunnossa ja jännitän hartiat ennenku alan vetämään (ja vedon aikana tietysti)

myötäotetta käytän ja remmejä. onhan tätä pientä kipuilua jatkunut, mutta ei se joka viikko kuitenkaan ole tuntunut. täytyy kokeilla siirtää takaolkapäät selkäpäivän jälkeen, jos tuo auttaisi asiaan. arvauskeskukseen ei turhaan viitti mennä jonoilemaan, kun ei siellä ilmeisesti mitään rikki kuitenkaan ole. maksimi on varmaan juu siinä +-200. kutosia tulee normaalisti tehtyä 170. eikä se kipukaan nyt mitään kovin ihmeellistä ole sitä, kun voisi verrata kehittyvillään olevaan finniin naamassa jota yrität turhaan puristaa ja se vaan sattuu :)

en oikein usko, että takaolkapää ois revähtänyt/tulehtunut kun olkapäätreeni menee hyvin perille eikä kipua siinä esiinny ollenkaan :)

ite alotin vähän aikaa sitten treenaamaan voimanostoa ajatellen ja aloin tekemään maastavetoa kerran viikossa 5x3 85-90% maksimista, nous maksimi kuukaudessa 120->150

Moro!

Ittelle tuli nivustyrä jo 12-vuotiaana, ihmettelin kovasti kun toinen palli oli isompi kuin toinen. Kävimpä jopa lekurilla näyttämässä sitä ihmettä.:)

No sitten selvis, että suolet pullotti vähän missä sattuu. Suoli rulupatti tyhjällä mahalla ko kerrostalon vesiputket iltatoimien aikana. Sinnittelin aina inttiin asti 1995 (olin tuolloin 19v), jolloin puolessa välissä välähti. Jos meen valittaan, niin leikkaavat sen puukkometodilla, ei siis tähystämällä -> vemppaa ja kotihoitoa !:D

Sitten tuumasta toimeen. Lekurille oikean ison pallin kanssa, ja "kato nyt mikä täällä mättää". Tuli lähete sotilassairaalaan Ouluun PoHS (?), ja siellä sitten aukastiin nivunen ja pistettin suolet palleista oikeille paikoilleen.

Leikkaus oli marraskuun loppu 1995, uuteen vuoteen 96 makoilin himassa. :D Kaverit hiihti ja hikoili, meikä katteli leffoja ja söi keittoja himassa. Autollakin ajelin heti, ko nivunen taipui kaasujalalle, montuissa piti varoa. Kävinpä vielä ajelemassa jääradallakin vemppa-aikana, kyl se kesti.

Sit menin inttiin takas 01.01.1996, ja kaverit oli näreissää ko meikää ei ollut tuvas näkyny.:D Kyselin, vain sitten "Mites ne hiihtokisat -29 pakkasessa meni, tuliko meidän tuvalle mones sija?" Huvittavin juttu oli kun kattelin sit tullessani ilmoitustaulua. Pojat oli ampuneet AT2:n, niin sit vilasin KL-listaa, niin meikän nimi oli ekana. Noh, kyl se mulle kelpas, vaikken ollu lähelläkään 150m vallia.

Maaliskuussa 2006 Ohi On, ja eikun maastavetämään. Eikä oo sen jälkeen se tyrä vaivannut. Välilevytyrät tosin on.

2G

ps. Tuo intissä valittaminen kannatti tyrän tapauksessa myös siten, että siellä sairaalassa oli kivat hoitsut. Joku about 24v blondilla ja mulla oli mukavaa ennen leikkausta ko se ajeli karvat veks palleista ja nivusista. Taispa siinä puolihuolimattomasti vähän...;) K18

Elikkä onko järkevää jos pistää maastavedon ton sjmv:n tilalle tähän ohjelmaan ku en vaan saa sitä sjmv:tä tuntumaan takareisiin

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

Teet kyllä sitten väärin sen liikkeen, jos ei takareisissä tunnu. Tai sitte sulla on liian vähän painoa. Omasta mielestä paras liike niille. Pidätkö jalkoja ihan suorassa kun teet? Jos näin on, niin ei se sillon ota muualle jalkoihin kuin pohkeisiin.

Eikä toi perusmave ainakaan parempi liike takareisille oo. Kannattaa kattoo tuolta tekniikkaneuvo-osiosta, miten se tehään, siellä on hyvin selitetty.

Hyvää joulua! :)

Eli paljonko saitte Vedettyä Maasta eka kertaa kun kokeilitte :D

Ite sain 160kg 18vuotiaana :itku: Mutta sen jälkeen meniki 1½vuotta ja 260kg:rock: ikinä en kerinny 300 rautoihin :wanha:

100 kiloa, reilu vuosi sitten. Takana oli 5min perehdytys tekniikkaan. Enempiä uskaltanut kun tuokin tuntui selässä ilkeältä. Mahtoi olla ruma nosto.

Tossa joku vajaa 2v sitten, just ku alottelin treenausta, koululla kaverit oli kasannu niin paljon painoa ku koulun romutankoon sai ja käskivät että vetäseppä siitä ja kyllähän sitä piti kavereille näyttää ja naama punasena sitte paino ylös. 135kg tais olla ja sitä ennen en ollu vielä kertaakaan mavea testannu, tekniikkaa ei kylläkään ollu ja nosto meni aika suorinjaloin maastavedoks :)

joskus puoltoistavuotta sitten tais olla 100-110kg ja varmasti todella rumalla tekniikalla. treeniä oli takana mutta mavee ei.

Mä en tajuu näitä hemmoja, ite kun otin mavea ekaa kertaa niin sitä sarjaa tehtiin jollain 50:llä, täällä jengi ottaa ekassa reenissä 160:llä sarjaa. No mä oonkii vaan heikko.

ikinä en oo ykköstä ottanu mutta ekalla kerralla kun treenasin mavea taisin tehdä sarjat 10,12,15x100 +joka sarjaan superina selänojennuksia sama toistomäärä. tästä nousuun ------->

-Marchi- sanoi:
Mä en tajuu näitä hemmoja, ite kun otin mavea ekaa kertaa niin sitä sarjaa tehtiin jollain 50:llä, täällä jengi ottaa ekassa reenissä 160:llä sarjaa. No mä oonkii vaan heikko.

Heh.. Oon huomannut saman ilmiön. Keskimääräinen pakkislainen ottaa eka kerralla 100kg penkistä, 150kg kyykystä ja vetää maasta 170kg. 2 kk treenin jälkeen jokaiseen tulee vielä 30kg lisää. :D

Edit. Ite taisin vetää 110kg kun ekan kerran kokeilin.

9. luokalla eli 2 vuotta sitten ensimmäisen kerran kun koitin taisi mennä 95kg jos oikein muistan. Ja 1½kk sitten yritin niin meni 130kg. Polvien korkeudelta koitin myös meni 145kg.

Edit: muistin väärin, täytyy korjata 137,5kg

Back
Ylös Bottom