Moro!
Ittelle tuli nivustyrä jo 12-vuotiaana, ihmettelin kovasti kun toinen palli oli isompi kuin toinen. Kävimpä jopa lekurilla näyttämässä sitä ihmettä.
No sitten selvis, että suolet pullotti vähän missä sattuu. Suoli rulupatti tyhjällä mahalla ko kerrostalon vesiputket iltatoimien aikana. Sinnittelin aina inttiin asti 1995 (olin tuolloin 19v), jolloin puolessa välissä välähti. Jos meen valittaan, niin leikkaavat sen puukkometodilla, ei siis tähystämällä -> vemppaa ja kotihoitoa !:D
Sitten tuumasta toimeen. Lekurille oikean ison pallin kanssa, ja "kato nyt mikä täällä mättää". Tuli lähete sotilassairaalaan Ouluun PoHS (?), ja siellä sitten aukastiin nivunen ja pistettin suolet palleista oikeille paikoilleen.
Leikkaus oli marraskuun loppu 1995, uuteen vuoteen 96 makoilin himassa. :D Kaverit hiihti ja hikoili, meikä katteli leffoja ja söi keittoja himassa. Autollakin ajelin heti, ko nivunen taipui kaasujalalle, montuissa piti varoa. Kävinpä vielä ajelemassa jääradallakin vemppa-aikana, kyl se kesti.
Sit menin inttiin takas 01.01.1996, ja kaverit oli näreissää ko meikää ei ollut tuvas näkyny.:D Kyselin, vain sitten "Mites ne hiihtokisat -29 pakkasessa meni, tuliko meidän tuvalle mones sija?" Huvittavin juttu oli kun kattelin sit tullessani ilmoitustaulua. Pojat oli ampuneet AT2:n, niin sit vilasin KL-listaa, niin meikän nimi oli ekana. Noh, kyl se mulle kelpas, vaikken ollu lähelläkään 150m vallia.
Maaliskuussa 2006 Ohi On, ja eikun maastavetämään. Eikä oo sen jälkeen se tyrä vaivannut. Välilevytyrät tosin on.
2G
ps. Tuo intissä valittaminen kannatti tyrän tapauksessa myös siten, että siellä sairaalassa oli kivat hoitsut. Joku about 24v blondilla ja mulla oli mukavaa ennen leikkausta ko se ajeli karvat veks palleista ja nivusista. Taispa siinä puolihuolimattomasti vähän...;) K18