Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Se on vaan sen takia kun yläkropalle tulee niin suuri paine ja tulee verta pintaan, pilkkuina. Itsellä tuo näkyy jokaisen kovan penkkipäivän jälkeen rinnassa, kaulassa ja naamassa. Eilenkin illalla olin kuin pahainen akneongelmista kärsivä teini. (nyt olen vain pahainen kärsivä teini)

Itse otin MaVe:n pari viikkoa mukaan ensimmäisellä kerralla kaikki sujui hyvin mutta päätinpä tehdä Kyykyn ja sen jälkeen MaVe:n voitte arvata ,että selkä oli kipeä mutta mitä tästä opimme.

Heikko sanoi:
Mitä, treenaat kiveksiäsi vai? Käytä hellempää otetta seuraavan kerran ja älä pidätä hengitystä koko suorituksen ajan niin kassitreenikin muuttuu mukavammaksi.
sori :nolo:

Uskomatonta, joku onnistui ottamaan kipinää tällaisestakin läpästä ja napsauttamaan negatiivista reputaatiota! :hyper: Korkealentoinen huulenheittoni taitaa liidättää minut pian negatiivisille rep. pisteille, vou! :hyper:

Niin elikäs mulla ei oo ollut maastaveto ohjelmassa aikasemmin ollenkaa, mitä nyt oon joskus pienillä painoilla lämmittelyksi tehny. Eilen sitte kokeilin eka kertaa sitä ihan kunnon painoilla, ku yks jäpikkä lupas kattoo että tekniikka menee oikeen. Tänään sitten alaselkä tod kipeenä, just niinku pelkäsinki :( Käsittääkseni mave ei oo mikää selkäliike...eli tekniikka tais kuitenki olla persiillään ja nostin liikaa selällä, vai? Mikäköhän auttas että vaikutus kohdistus sinne minne pitääki (reidet+pakarat)?

Persettä taakse, selkää suoraksi ja jännitys koko ajan. Itselläkin oli muistaakseni ensimmäisten vetojen jälkeen muutaman päivän tositukkoinen alaselkä, eipä ole enää ongelmia.

Kyllä maastaveto ennenkaikkea perinteisellä tyylillä on selkäliike. Vaikuttaa tosin myös pakaroihin ja takareisiin. Jos haluat rasituksen nimenomaan enempi takareisille niin teet Tahvon mainitsemaa sumovetoa tai hack-kyykkyä tangolla eli "maastavetoa" tanko jalkojen takana.

Suorin jaloin maastavetoa niin vaikutus on suurempi takareisillä ja -puolessa. Tosin parhaitenhan nuo tulevat treenatuksi jalkatreenin yhteydessä.

Kysäistäänpä sitten saman otsikon alla hieman vinkkejä tekniikkaan. Eli olen kyllä opetellut tekniikkaa jo melko kauan (ja luulisin osaavani vedon oikein), mutta silti joskus tanko osuu polviin joko ylös vedettäessä tai alas laskettaessa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onko kyse pelkästä tekniikkavirheestä vai onko mittasuhteeni niin omituiset, että vika löytyy sieltä? Yleensä ongelma esiintyy sarjan loppupuolella eli ilmeisesti tekniikka pettää, kun voimat vähenevät..

eccu sanoi:
Kysäistäänpä sitten saman otsikon alla hieman vinkkejä tekniikkaan. Eli olen kyllä opetellut tekniikkaa jo melko kauan (ja luulisin osaavani vedon oikein), mutta silti joskus tanko osuu polviin joko ylös vedettäessä tai alas laskettaessa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onko kyse pelkästä tekniikkavirheestä vai onko mittasuhteeni niin omituiset, että vika löytyy sieltä? Yleensä ongelma esiintyy sarjan loppupuolella eli ilmeisesti tekniikka pettää, kun voimat vähenevät..
Olisko polvet liikaa osoittamassa eteen?

Omskakas sanoi:
Eli siirrä painopistettä vähän eteenpäin, niin polvet tulevat taaemmaksi (joo, toimii. Kokeilin juuri mopinvarrella).
Eli toisin sanoen persettä taaksepäin. :)

No siis tuossa tarkoitin, että polvet pitäisi ehkä olla hiukan suunnattu sivulle enemmän.

Omskakas sanoi:
Eli siirrä painopistettä vähän eteenpäin, niin polvet tulevat taaemmaksi (joo, toimii. Kokeilin juuri mopinvarrella).

Tankoa vähän kauemmaksi sääristä. Pyri pitämään tanko olkapäälinjan etupuolella. Maastairrotukseen lisää voimaa nojaamalla taaksepäin.
->saat tangon ylös yhdellä liikkeellä, ilman että osuu polviin ja samalla lantion paremmin käyttöön.

edit: sattuuko kellään olemaan tallessa sitä joskus palstalla esiintynyttä linkkiä yhden jenkin artikkeliin maastavedon perusteista.
"darkzone-deathzone"-juttuja -jos joku sattuis vielä muistamaan ;)
Sen lukemisesta on ollut aivan ..tanasti apua :worship:

Back
Ylös Bottom