Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

voi, mä en tiedä vielä painonnostosta oikeastaan mitään. mulla myös forkut on vähän huonot vielä etukyykkyyn, mutta vähän jos sujuu.
mun mielestä etukyykky sujuu paremmin juuri rinnallevedon jälkeen tehtynä, telineistä en koskaan osannut ottaa sitä tankoa kunnolla olkapäille. en oo kylläkään pitkään aikaan edes koittanut, kun teen etykyykkää aina rinnallevedon kanssa.
eli kun teet riven niin muista painaa olkapäitä sinne eteen ja ylös, niin se helpottaa painetta forkuissa. periaatteessahan ne kämmenet ei juuri kannattele tankoa etukyykyssä. ja kädet on hyvä olla vähän olkapäitä leveämmällä, ei kuitenkaan liikaa. haeskele sopivan pienillä painoilla sitä oikeaa asentoa.

suomen painonnostoliitto myy nettisivuillaan voimaharjoittelu-cd:tä, mä tilasin semmosen. oli muistaakseni 19 euroa. siinä on aika hyvää materiaalia ja paljon hyviä liikkeitä hyvällä tekniikalla tehtynä. en ole tosin vasta muuta siitä nähnyt kuin videot, kun mulla ei ole windowsia kotona :P

Kieroista tangoista puheenollen, tyttöystävän kellarissa olevalla taloyhtiön yleisellä käy joku, jolle on ylivoimaista olla jättämättä sitä 140kg tankoon (joka on siis maksimimäärä mitä saliltä levyjä löytää). Aina, jokakerta kun tulet salille, tämä 140kg on tangossa, ja tanko aivan käyränä tietysti. Ei mikään huonolaatuinen tankokaan. Vituttaa. Suunnattomasti.

Nakertaja sanoi:
Kieroista tangoista puheenollen, tyttöystävän kellarissa olevalla taloyhtiön yleisellä käy joku, jolle on ylivoimaista olla jättämättä sitä 140kg tankoon (joka on siis maksimimäärä mitä saliltä levyjä löytää). Aina, jokakerta kun tulet salille, tämä 140kg on tangossa, ja tanko aivan käyränä tietysti. Ei mikään huonolaatuinen tankokaan. Vituttaa. Suunnattomasti.

Mutta ei kyllä mikään hyväkään tanko, jos tosta määrästä on jo kieroksi menny.

jos tanko on kiero 140 kilosta niin se on täys paska!
lienee sellainen 2,5 sentin reiällä varustettu lastentanko (meidän salilla niitä käyttää vain painonnostajanassikat)

zztop sanoi:
jos tanko on kiero 140 kilosta niin se on täys paska!

Joo ei nämä notkujat kyllä tankoja ole.. sama kun harjanvarteen latos levyt!!

Oulussa pyrinnön salilla käytiin tässä viikko takaperin kapeeta penkkiä pukkimassa ja penkissä oli juuri tämmönen kiikkana. jo lämmittenyn aikana ei tiennyt onko niitä painoja laskemassa vai nostamassa kun notkui niin järettömästi se! Voisin kuvitella että painonnostoon on hyviä tankoja ne.

Löysin erittäin edullisen salin, peruslaitteet löytyy ja on laadukkaita, mutta reisihaislaite maaten, puuttuu ja se on ollut kekeinen liike takareisilleni mave päivänä. Nyt kun kyseinen laite puuttuu, niin ainoa takareisille painottuva liike on Mave, mutta epäilykseni sitä kohtaan takareisien kuninkuusliikkeenä on alkanut tulla kun seuraava päivänä ei ole tuntut enää juuri minkäällaista palautetta takareisissä. Muutenkin tuntuu kun etureiden söisi tästäkin liikkeestä suurimman osan. Pitäisikö treenata vaan kovemmin vai olenko ihan väärässä tämän liikkeen kohdistuksesta takareisille?

Jos tuon Maven jalkavoittoisena tekee niin enemmän se rasitus menee etureisille. Susosittelen ottamaan suorinjaloin maastavedon ohjelmaan takareisille.

Takareisille on hyvä liike toi suorin jaloin maastaveto, jonka toolate jo kertoikin. Toinen hyvä on mielestäni hyvää huomenta liike.

Kiitos kommenteista. Hyvää huomenta liikkeeseen vaan ei vaa oikei saa kunnon painoja nii et pysyis tasapainos ja liikepuhtoisena :(

Mavessa oon yrittäny eri keinoilla saada rasitusta takareisille, ehkä taakse "kaatuminen" voisi olla sellainen..

Powermaster sanoi:
Hyvää huomenta liikkeeseen vaan ei vaa oikei saa kunnon painoja nii et pysyis tasapainos ja liikepuhtoisena
Kunnon painot on suhteellinen käsite. Jullessa (hyvää huomenta) paino on täysin eri paikassa, kuin esim. SJMV:ssä, niin miten siinä voisikaan samoja painoja käyttää? Ei mitenkään. Mulle julle sopii paljon paremmin, kuin SJMV. Kokeilepa leventää hieman jalkojen asentoa ja lyhentää liikerataa. Pyllistä kans kunnolla taakse päin, polvet saavat hieman koukistua, kuten myös SJMV:ssä, se "suorin jaloin" on harhaanjohtava nimike.

Powermaster sanoi:
Mavessa oon yrittäny eri keinoilla saada rasitusta takareisille, ehkä taakse "kaatuminen" voisi olla sellainen..
Hae searchilla suorinjaloin maastavetoa ja SJMV:ä. Sieltä löytyy threadeja vaikka millä mitalla, joista opit tekemään sen oikein. Liike nimittäin on yllättävän vaikea, ja vaatii oikean tekniikan, että käy sinne minne pitääkin.

Laitoin tuossa ilmoitusta osto/myynti puolelle mutta ajattelin myös kysyä että sattuisiko kenelläkään olemaan mittoja kyseisestä laitteesta jotta vois kysäistä vaikka paikallisesta amiksesta että suostuisko ne tekemään telineen oppilastyönä...

Normitakakyykkyä en voi tehdä selkävaivojen vuoksi. Mikä neuvoksi? Onko jotain variaatioita, jotka eivät rasita alaselkää niin paljoa?

Back
Ylös Bottom