Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

tuo mallivideon mukaisesti jos arska prässiä tekee niin en kyllä usko että kovin pahasti kiertää olkapäitä.
Olen useemmin nähnyt sellaisen version liikkeestä jossa käsiä ei yläasennossa suoristeta täysin ja sen lisäksi kierretään käsipainoja yli tuon 180astetta.Tämä ottaa aika hyvin olkapäihin mutta tosiaan saattaa tehdä olkapäille pahaaakin jos liikaa väkisin kiertää.

Mitäs mieltä olette kannattaako arska prässiä pitää olkapäiden pääliikkeenä pystypunnerrusta korvaamassa?

pikkujöpö sanoi:
Mitäs mieltä olette kannattaako arska prässiä pitää olkapäiden pääliikkeenä pystypunnerrusta korvaamassa?

Ei mitään järkeä mun mielestä. Normaalissa pystypunnerruksessa liikkuu isommat painot ja on turvallisempi suorittaa. En uskaltaisi ikinä kokeilla arskapumppua painolla, jolla tulisi varmasti alle 8 toistoa kun liikkeen aikana voi painot esim. kaatua taaksepäin kierron aikana.

Arnold punnerrus :thumbs: .

neutraali sanoi:
kyykyssä ei tulekaan tarkoituksella mitään luonnottima kiertoliikkeitä kuten arska pressissä, jotka edes auttavat kyllä vammojen syntyä.

Kuuluuko Neutriskin samaan kastiin ku meikäläinen, eli niskantakaapunnerruskin on myrkkyä?
Kait se olkapäiden liikkuvuudesta kiinni...tämän takia oikeastaan kyselinki tosta liikkeestä(Arnold press).
Pystypunnerrus, tai sama homma istuen on oikeastaan toiminut mulla parhaiten.Joskus siihenkin vain kaipaisi vaihtelua.

niklas86 sanoi:
Ei mitään järkeä mun mielestä. Normaalissa pystypunnerruksessa liikkuu isommat painot ja on turvallisempi suorittaa. En uskaltaisi ikinä kokeilla arskapumppua painolla, jolla tulisi varmasti alle 8 toistoa kun liikkeen aikana voi painot esim. kaatua taaksepäin kierron aikana.
Mä en ole kyllä henkilökohtaisesti huomannut arnoldpressin vaikuttavan negatiivisesti olkapäiden kuntoon. Liike tuntuu todella luonnolliselta kun sen suorittaa oikein. Olen ilmeisesti kohtuullisen outo tapaus, sillä arska punnerruksen sarjapainot ovat olleet suunilleen samaa luokkaa kun normi käsipainopunnerruksen. Lisäksi negatiivinen vaihe arnold pressissä tuntuu ottavan enemmän olkapäihin (positiivisella tavalla).

Ei mullakaan tuota ongelmia tuo arskapunnerrus. Se siinä vaan on, että saan pudottaa sarjapainoja puolella, että siinä mitään järkeä on (tosin, eipä ole taas pitään aikaan tullut tehtyä).

Eipä ole Arnold punnerukset tuottaneet minullekaan minkäänlaisia ongelmia.

Itellä on lavat tiukasti yhdessä ja kiinni penkissä ku teen normaalisti pystypunnerrusta. Aukeeko lavat jengillä tuossa Arskan liikkeessä?

JHM sanoi:
Itellä on lavat tiukasti yhdessä ja kiinni penkissä ku teen normaalisti pystypunnerrusta. Aukeeko lavat jengillä tuossa Arskan liikkeessä?
Kannattaa pitää asento ihan samana kuin normaalissakin pystypunnerruksessa, eli ei ole tarvetta alkaa lapoja liikutteleen liikkeen aikana.

joo jäipä mieleen fyssan tunneilta mieleen se tehon laskenta
P=Fs/t=mgh/t
yksinkertaista?

voimakkain se maximi ykkönen mun mielestäni on koska ajan kanssa ei ole tekemistä
kyllähän kaikki tietää että parimetrinen reilusti satakiloinnen on voimakas mutta ei todellakaan tehokas (heitä mitenkään solvaamatta
... myös käytönnössä se on monesti nähty

esim penkki punnerrus
1
nostat yhden toiston 100kglla 3 sekunnissa matka 0,5m
(100kg*9.81m/s2*0.5m)/3
tehosi on 163J
2
nostat 20 toistoa 70kglla 30 sekunnissa sama matka
tehosi on 229J

no joo eihä se edistymistä juuri ole tarkotin kuitenkin että mieluummin sitä kuin laskua
ja toi pitkä toistomäärä oli YKSI kokeilu kuinka kestän ei mikään normaalitouhuni

paljos tollasella luistelijalla on maximi kyykyssä
tuntuu että pitäs olla aika paljon 200+
ja taas jos on niin paljon ni on myös ni paljo massaa reisissä että ei jaksa tehdä tommosta määrää edes päivässä

ja missä ajassa tehnyt nuo
tohonhan menee vähintään tunti jos 3sek kestää yks liike
ja kuka hän on

Luulis kyykkyvoiman "pysyvan" ku kolmatta kertaa tossa kyykkasin ja vedin tiukan vitosen 205lbs (about 93kiloo) ja seuraaval kerral meni tiukka ysi 225lbs(102) :) Jalkojakaa ollu reenannu 6kk(tunnustetaa ny kaikki :D) :/ Varmaa jotenki heratteli tuo vitone jalkojen lihaksia koomasta? En ainakaa iha mutupohjalta muuta selitysta ilmiolle keksiny ku oli nimittain oikeesti tiukka vitone...

E: ja viikko noitten suorituksie valis

Ei nyt millään pahalla Fergukselle, mutta yleensä jos ei ole aikaisemmin treenaillut (lihasmuisti) niin tollasia nousuja ei saa aikaan muuten kuin nostomatkaa lyhentämällä.

toolate sanoi:
Mä en ole kyllä henkilökohtaisesti huomannut arnoldpressin vaikuttavan negatiivisesti olkapäiden kuntoon. Liike tuntuu todella luonnolliselta kun sen suorittaa oikein. Olen ilmeisesti kohtuullisen outo tapaus, sillä arska punnerruksen sarjapainot ovat olleet suunilleen samaa luokkaa kun normi käsipainopunnerruksen. Lisäksi negatiivinen vaihe arnold pressissä tuntuu ottavan enemmän olkapäihin (positiivisella tavalla).
Erittäin sama. Minustakin tuossa tulee varsin luonnollsen tuntuinen liikerata, ei mitään ongelmia olkapäiden kanssa. Ja minulla ainakin kyynärpäätkin tykkää tuosta liikkeestä, kun taas pystypunnerrusta tangolla tehdessä toinen kyynärpää naksuu aika ikävän tuntuisesti.

Olisi kiva joskus kovan kyykkysarjan päätteeksi vain pudottaa painot alas laittamatta niitä telineeseen mutta meneekö ne rikki siitä? Ronnie Coleman ainakin teki niin etukyykkysarjan jälkeen...

no painonnostajathan ainakin pudottelevat niitä painoja suorilta käsiltä että eiköhän ne kestä.

Dean Kuntz sanoi:
Olisi kiva joskus kovan kyykkysarjan päätteeksi vain pudottaa painot alas laittamatta niitä telineeseen mutta meneekö ne rikki siitä? Ronnie Coleman ainakin teki niin etukyykkysarjan jälkeen...

No kyykyssä ei varmaan kannata pudotella niitä tankoja alas kun siinä on sekä itse että sivulliset vaarassa, mutta etukyykyssä vain laskeudut alas ja pudotat sitten kyykystä sen tangon.

jos on rautapainot ja pehmustamaton lattia niin saattaa haljeta, jos on vinyylipintaa painoissa tai pehmuste matto alla niin tuskimpa mihinkään hajoavat. onko niitä ihan pakko tarkoituksella heitellä alas? varsinkin citygymillä kun siinä on jotakin saatanan puuta niin tärykalvot hajoaa jos jengi tiputtaa painoa siihen kohtaan.

Vittumaisin asia ku jengi paiskoo niitä.

Kävin aikoinaa kaupungin salilla jos kävi yks patu vääntää mavee jollain miljoonalla. Piti kolauttaa tanko joka toiston välis maahan (rautapainot, puulattia) ja lopuks pudottaa vyötärön korkeudelta.

Back
Ylös Bottom