Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Doggoned sanoi:
Siis tuo ei ole enää voimaa vaan kestävyyttä ja tuolla tavalla ei sitä voimaa kyllä hankita. Tuota vois kutsua jumpaksi. Älytön läjä toistoja. Itellä jo 10 toistoa saa keuhkot repeämään kahtia vaikka tangossa ois tuo 50 kg.

No onkos se nyt sitten joku hyvä asia, vai?

blueberry sanoi:
muistakaa tehokkain ei ole se maximiykkösen nostaja vaan noin 5tä toistosta eteenpäin vaikkakin kevyemmillä painoilla

Ei tehokkain työmäärään nähden, mutta voimakkain kyllä. :D

Minkälainen tuo Sissy on polville? Jos polvet hiukan prakaa, niin kannattaako edes kokeilla?

Tonza sanoi:
Minkälainen tuo Sissy on polville? Jos polvet hiukan prakaa, niin kannattaako edes kokeilla?

Olen kokeillut muunneltua sissykyykkyä vaikka polvet onkin aika paskana. Polvet vaan natisee mutta ne ei tule siitä kuitenkaan kipeiksi. Olen huomannut että kyykky on parempi polville kuin prässi vaikka voisi luulla, että asia on juuri toisinpäin.

Joo kyykky on parempi munkin polville kuin prässi. Enkä tarkota munkkeja. Viime prässin jälkeen oli kyl polvet kipeenä, saattaa johtua että kulma jää 90:iin, kyykyssä pääsee alemmas joka on oikeastaan parempi kulma polville.

Tonza sanoi:

Itsellä kipeytyy polvet tästä liikkeestä, en tiedä miksi.Muissa jalkaliikkeissä ei ole samaa ongelmaa...yritin tehdä ko.liikettä nyt viikko sitten muistaakseni aikalailla treeniin loppupäässä.
Kannattaahan tuota kokeilla, yksilöllistä kun taitaa mokoma olla.

Onko tuo Arnold-punnerrus kokeilemisen arvoinen? Aiemminkin olen liikkeestä kuullut, mutta nyt vasta hokasin miten se oikeasti tehdään(video).
En ole koskaan nähnyt tuota tehtävän livenä, Ahnuldihan sitä on kyllä kehunut kovasti.

Tuo Arnold-punnerrus on ihan jees, siinä ei todellakaan vaan käytetä samoja käsipainoja kuin "tavallisessa" käsipainopunnerruksessa. Tai voi siinä samoja painoja käyttää muttei yhtä isoja/painavia :).

Bricktop sanoi:
Kyllä se Bricktop osaa. Meinaan juuri olin tulossa koneelle ja kysymään juuri tuon liikkeen nimeä, kun näin yhden äijän tekevän tuota liikettä salilla ja katson oudosti sitä, kun en tiennyt, että tuommoinenkin pystypunnerrustyyliä on olemassa, mutta nyt tiedän..:D

blueberry sanoi:
ei ole jalat tukossa kun ei tee maximiykkösiä,

no enemmän tukkoon ne pitkät sarjat ainakin mulla jalat ajaa, kovia vitosia voi kyykkiä monta kertaa viikkoon, muttei mitään toivoa palautua niin nopeasti vaikka tiukoista 15 toiston sarjoista.

nyt pitää kommentoida... kyllä blueberry on hieman väärässä. tehokkain nimenomaan on se, joka nostaa ykkösenä eniten. voimailussa fyysistä tehoa ei lasketa niinkään sarjassa yhteensä nostetulla kilomäärällä vaan enemmän merkitsee rekrytointipuolen jutut, eli ne toistot välillä 1-4 ja tietenkin kovimpana se ykkönen.

kestävyys on ihan eri juttu ja mekanismit ihan eri kuin varsinaisessa voimanhankinnassa. esim. eräs pikaluistelija teki 50 kilolla 1000 toistoa. tällöin kyseessä on jo pelkkä kestävyys, eikä edes kestovoima.

se, miten määritellään kriteerit johonkin testiin jne on sitten eri asia. joka tapauksessa noilla kiloilla toi kestävyyden "kehitys" on ilmeisimmin ihan vaan luonnollisen kasvun aiheuttamaa. oletan, ettei blueberry ole kovin iäkäs? jos urheilee muuten monipuolisesti, en pidä tulosta mitenkään erityisenä osoituksena minkäänlaisesta edistymisestä tms.

Miten kyykyssä yleensä noi sarjapainot pysyy tauolla? Itsellä on nyt lonkankoukistaja kipeytynyt ja olen ollut tekemattä sitä rassaavia liikkeitä noin 1.5kk. Mm. kyykky ja mave on pitäny jättää pois kokonaan.

Voiko sitä edes näin yleisesti muuta sanoo, kun että sarjat tippuu. Missä ajassa voima häviää? miten kauan menee, että hermotus huonontuu?

No toki nämä selviää ens viikolla, kun aloittelen taas kyykkäämistä. Ehkäpä vastaan taas sitten tänne, kun olen itse viisaampi. :)

Kokeilkaas ihmiset tätä.

Jos kyykky pysyy samana, ja ei kertakaikkiaan huvita yrittää ja psyykata aina samaa painoa, koska pelkää, että ei ikinä saa haluamaansa suoritusta, niin voitte aloittaa joskus jalkatreenin prässillä, sitten jatkatte hack kyykyllä ja SITTEN vasta teette jalkakyykyn.
Enää ei tarvitse edes tehdä jalanojentajia, koska noissa liikkeissä etureidet ovat saaneet tarpeeksi kyytiä, sitten lopetatte jalkatreenit reidenkoukistajaan ja suorinjaloinmaastavetoon.

Ei haittaa kokeilla, mutta ei kannata jättää kyykkyä pois, siis omasta mielestäni.

SerialLoser sanoi:
Mun mielestä taas sekään nyt ei ole hirveen hyvä,
jos kympit alkaa oleen kunnolle liian pitkiä sarjoja.

No ei nyt liian vakavasti tarvi ottaa. Kerroin vaan tuosta, että tuommoiset toistomäärät eivät ainakaan sitä massaa jalkoihin tuo. Ja kyllä tuo kymppi on kova, jos painoa vaan on tarpeeksi:)

Hämmer sanoi:
No onkos se nyt sitten joku hyvä asia, vai?

Ööö no ei tietenkään ja tuossa yllä olen jo kertonut loput.

Pohjoisvirta sanoi:
Elä aina viiti valittaa. Ei kyykkykään paska ole, vaikka sillä selkänsä voikin rikkoa.

Ps. ;)
kyykyssä ei tulekaan tarkoituksella mitään luonnottima kiertoliikkeitä kuten arska pressissä, jotka edes auttavat kyllä vammojen syntyä.

Back
Ylös Bottom