Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

PP 1
JK 1.62
MV 1.51

Kuulunko mä vähemmistöön kun mulla kyykky on vahvempi kun mave? Jotenkin olisin luullut että näinpäin on tavallisempi noi suhteet, siis ainakin niillä jotka ovat kauemmin treenanneet. No jotta päästään taas enemmistöön niin ei muuta kun maveen kolmisenkymppiä lisää että päästään tasoihin! :evil:

Maastavetoa en oo harrastanu ku en osaa...
Pena: 1 (TADAA!!! Tätä ei varmasti kukaan tiennyt)
Kyykky: 1.222...

Laskinkohan mä tän ees oikein:confused:

Niin ja sitten kulutetaan lisää tilaa palstalta kun aivot sano RAKS ja alko raksuttaa. Ei siis ollut kyse reenipainojen mistä lie tavallisista sarjoista vaan maksimeista.

Pena: 1.000000000000000000000000001
Kyykky: En pysty tarkasti sanomaan, mutta jotain: 1,391
Mave: Eipä ole tullut kokeiltua...

Originally posted by Fatso
Olen itse jonkin verran harrastanut pitkää sarjaa MYÖS kyykyssä :). Jos jotain vinkkiä tästä parin vuoden rupeamasta voi sanoa niin ehkä se että lähtee suht pienistä painoista liikkelle ja tekee toistoja RUNSAASTI, 1-3 sarjaa riittää treenikerralla (se van taytyy kokeilla että millainen fiilis on 1. sarjan jälkeen.)

Sinun vahvuselle jässikälle kuviteltu treeni suunnitelma vaikka tässä (kilot viitteellisiä :)):
a) 100kg * 50, tee useammassa erässä kunnes menee ilman taukoa (siis sellaista jossa laitat tangon räkkiin takaisin)
b) 140kg *30-40 tässä pitäsi alkaa riittää 1 sarja jota pusket toistoissa eteenpäin muutama toisto/treenikerta
c) 180kg *25-30 --II--

noissa nuo toistot siis "jakson" lopputavoiteita joiden jälkeen raskaampaan painoon. 1x viikossa pitäs riittää.

Tämä siis oletuksella että et ole kovin lähellä tuota 180kg:n 30 toistoa.

Huippu itsellä on jäänyt vaatimattomaan 140kg * 21 tilaan, on sen verran oksettavia tehdä jo tuommosillakin painoilla. Hyi olkoon, mutta kai se täytyy taas joskus yrittää ylemmäs :urjo:

Pitääpä sitten alkaa tekemään. Noita pitkiä sarjoja ei kyllä tosiaankaan tarvitse monta tehdä. Tämähän on aika mielenkiintoinen asia, sillä vaikka 30 toiston sarjaan tarvitaan älyttömästi kestävyyttä, niin 180-185kg:lla siihen tarvitaan myös korkeaa maximia ja sellaisia kovia 5-10 toiston sarjoja, että maximi ei putoa ja mielellään vielä nouseekin uuden erilaisen ärsykkeen myötä. Vähän sama asia kuin sotilaspenkin treenauksessa, siinähän perusvoima pitää saada vähintään 2xomapaino ja sitten voi alkaa huolettomasti treenaamaan maitohappokestävyyttä että pääsee yli 40 toiston sarjoihin, mutta kun jos taas tavoite on saada 25 toistoa mahdollisimman suurella painolla, niin treeni voi olla ehkä raskaampaa. Tuollainen 185x30 ilman varusteita tietäisi jollain 220kg:lla jotain lähemmäksi 20 toiston sarjaa, joten siinähän sitä tavoitetta riittää, varsinkin kun voima on hankittu wsb-illuusiokyykyillä. :)

Reisille on todettu tutkimuksissa ja kokemusperäisesti, että niille käy lihaskasvuun paremmin pidemmät sarjat kuin yläkeholle. Voi johtua varmaankin siitä, että ihminen ei käytä paljoakaan yläkehoaan päivän askareissa ja jalat ovat tottuneet rasitukseen. Se Hgu:lle.

Ei liity jalkatreeneihin, maitohappoihin ja kestävyyteen kylläkin. Minulla kun kävi tuo olkapää vaivaamaan, eikä oikein pystynyt enää normaaleja raskaita punnerruksia rintaliikkeinä tekemään, kävin tekemään vinopenkissä käsipainoilla pitkiä sarjoja. Aloitin painolla, jolla sain vajaat 20 toistoa. Tein 3 sarjaa samalla painolla, kaikki sarjat aivan loppuun saakka. Taukoja pidin 3-5 min sarjojen välissä. Kolmannessa sarjassa alkoi olla jo pahasti hapoilla, kun yleensä jo toisen sarjan toistomäärät jäivät reiluun puoleen ensimmäisestä sarjasta. Seuraavassa rintatreenissä sama hoito. Kun sain ekassa sarjassa 30 toistoa, otin seuraavassa treenissä isommat hanttelit käyttöön. Nyt on menossa reilut 50% painavammat hanttelit kuin aloitettaessa, joten taisi tuossa voimaakin tulla mukana. Mutta nyt kehitys tuntuu pysähtyneen, joten jotain uutta tartteis tehrä.

Luulisin, että tuollainen yksinkertainen metodi toimii jalkakyykyssä/jalkatreenissä vähintäänkin yhtä hyvin, jos ei pelkää kipua eikä keuhkojen poltetta. Tuskin siinä kolmen tuollaisen kyykkysarjan jälkeen tarvitsee taikka pystyy kovin paljoa muuta tekemään ainakaan kovin tehokkaasti.

Originally posted by Samppo
PP 1
JK 1.62
MV 1.51

Kuulunko mä vähemmistöön kun mulla kyykky on vahvempi kun mave? Jotenkin olisin luullut että näinpäin on tavallisempi noi suhteet, siis ainakin niillä jotka ovat kauemmin treenanneet. No jotta päästään taas enemmistöön niin ei muuta kun maveen kolmisenkymppiä lisää että päästään tasoihin! :evil:

Sinulla taitaa olla maastavedon maailmanennätys? Meinaan, kun tuosta nopeasti laskee, niin jotta nuo suhteet pitäisi paikkansa ja kyykyn eduksi maveen olisi 30kg, niin tulokset pitäisi olla suunnilleen näin, tai kovempia:

pp 270
jk 437,4
mv 407,7

:)

Maitohappokestävyyden parantamiseen on usealla toiminut seuraava ja ikävänä sivuvaikutuksena on jalkojen koon kasvu joka johtaa uusien housujen epätoivoiseen etsintään.

Kokeileppa seuraavaa:

Salin varustuksesta riippuen smithkyykky tai kyykky vapaalla tangolla.

Tee ensimmäinen sarja tyhjällä smithillä tai laita vapaaseen tankoon kympit päihin.

15 toistoa.

Jos treenaat kaverin kanssa niin kaveri nopealla tempolla tangon alle.

Jos yksin niin pidä tauko lyhyenä.

Lyö seuraavaan sarjaan 10 kiloa lisää ja taas 15 toistoa.

Jatka kunnes sarjassa toistot jää alle 15 pakkotoistot ym mukaan luettuna.

Jos pääset esim 130 kg asti on toistoja tullut nopeassa tempossa 150 kpl.

Tulokset paranee hyvää tahti viikosta toiseen mielestäni mm juuri maitohappokestävyyden paranemisen takia.

Ja kun painot lähenee 200:aa on jalatkin varmaan jo aika isot.

Originally posted by Hannibal
Ei liity jalkatreeneihin, maitohappoihin ja kestävyyteen kylläkin. Minulla kun kävi tuo olkapää vaivaamaan, eikä oikein pystynyt enää normaaleja raskaita punnerruksia rintaliikkeinä tekemään, kävin tekemään vinopenkissä käsipainoilla pitkiä sarjoja. Aloitin painolla, jolla sain vajaat 20 toistoa. Tein 3 sarjaa samalla painolla, kaikki sarjat aivan loppuun saakka. Taukoja pidin 3-5 min sarjojen välissä. Kolmannessa sarjassa alkoi olla jo pahasti hapoilla, kun yleensä jo toisen sarjan toistomäärät jäivät reiluun puoleen ensimmäisestä sarjasta. Seuraavassa rintatreenissä sama hoito. Kun sain ekassa sarjassa 30 toistoa, otin seuraavassa treenissä isommat hanttelit käyttöön. Nyt on menossa reilut 50% painavammat hanttelit kuin aloitettaessa, joten taisi tuossa voimaakin tulla mukana. Mutta nyt kehitys tuntuu pysähtyneen, joten jotain uutta tartteis tehrä.

Tuo on aika pitkästi menetelmä millä olen treenannut nyt suurimman ajan, saman olen huomannut, paino/toistokatto tulee väkisin vastaan jossain vaiheessa.
Yksi kikka on se että kun tasaus tulee on alentaa painoja pari askelta alaspäin ja lähteä yrittämään uudestaan. Toinen on se että yksittäinen sarja raskaammilla (6-10) toistoa ennen noita pitkiä sarjoja auttaa... ainakin maksimivoimaan. Kolmas on se että vaihtaa liikkeen jolloin joutuu tavallaan alusta aloittamaan kapuamisen ylöspäin.

Minullakin noudattaa aika hyvin tuota pudotusta toistomäärissä esim. 27 -> 16 -> 12, luulin jo että olen jotenkin kummallinen kun tippuu noin paljon :)

Originally posted by tappara
Sinulla taitaa olla maastavedon maailmanennätys? Meinaan, kun tuosta nopeasti laskee, niin jotta nuo suhteet pitäisi paikkansa ja kyykyn eduksi maveen olisi 30kg, niin tulokset pitäisi olla suunnilleen näin, tai kovempia:

pp 270
jk 437,4
mv 407,7

:)

Ei juma! Sä oikeesti laskit ton! :lol1:

Juu en oo maailmanennätysmies... valitettavasti.... vielä... myönnän oli huonosti kirjoitettu... jk on 15kg mavee edellä. Laskepa siitä uudelleen! Muuten mun on pakko tarkistaa millä metodilla noi suhteet oikein pitää laskea! Voin mä laittaa ne kilomäärätkin jos joku muu osais laskea paremmin kuin mä (jk/pp ja mave/pp eiks niin?) Tarkoitin että miten paljon pitäis kiriä jotta toi mave olis 0.10-0.20 kyykkyä edellä, niinkuin täällä monella näyttää olevan!

Tämä selvennökseksekkeksi! :)

Re: Re: Maitohappokestävyyden parantamisesta pitkissä kyykkysarjoissa

Originally posted by Hgu
Vähän ohi otsikon, mutta miksi tämä fakta toimisi vain reisiin?? Eikös reisilihakset ole samaa kamaa kuin esmes rinta ja hauis?
Monesta lähteestä olen lukenut että pitkät sarjat toimisivat erityisen hyvin jaloille ja selälle (vrt Rikhard75 :eek: ). Eli kehon suurimmille lihasryhmille.

Toinen pointti on, että jalkoja treenatessa nämä pitkät sarjat sovelletaan yleensä kyykkyyn, jolloin tulee peliin myös aineenvaihdunnallinen sekä hormonaalinen boosti, mitä intensiiviset pitkät kyykkysarjat saavat kehossa aikaan.

Itse en usko että tuollaiset 20 toiston sarjat toimisivat yhtä hyvin esim. kaikkien suosimassa penkkipunnerruksessa.

Juu, vitsihän se oli, oon kuitenkin sua jäljessä tarkistuslaskelmankin jälkeen, joten :kippis1:

Originally posted by tappara
Juu, vitsihän se oli, oon kuitenkin sua jäljessä tarkistuslaskelmankin jälkeen, joten :kippis1:

Ei muuta kun tsemppiä treeniin niin jonain päivänä säkin saavutat mun tulokset:
pp 270
jk 437,4
mv 407,7
...oikeesti toi kyykky on kyllä nykyään jo lähemmäs 600 kiloo...
eh ehe... :lol2:

vitsit sikseen! Nyt siirrytään kuolemanvakavaan asiaan: Sulla on oikeanlainen signature ja kuva! :evil: Manowar rulaa!! (...maidenin jälkeen tietty!)

"The Gods made heavy metal!" Kiittäkäämme nyt kaikki jumalia raskaasta raudasta! Aamen!! :)

Onkos kellään pakkislaisista tietoa, minkälainen liike tuo Zercher-kyykky on? Voimailijat, voimanostajat, onks tiatoo? (Saavat toki muutkin vastata.) Monet kehuvat sitä hyväksi apuliikkeeksi kyykkyyn ja maveen, missään en vain ole nähnyt suoritustapaa. Searchiä käytin, ei täällä ole selitystä. Tietsikan hakua (työpaikan tietsikka, ei Googlea) käytin, ei tulosta.

Selitys käy. Jos olisi osoitetta, vielä parempi.

nimim. kummastelija :confused: :confused: :confused:

Kiitos, kaverit! Oikeastaan olen kesäisin tehnytkin tuota liikettä tietämättä sen nimeä. Meinaan, että kiven kanssa. Asun pitkät pätkät kesämökillä enkä millään viitsi ajaa sieltä joka toinenkaan päivä taajamaan pelkästään treenaamaan, joten käytän saatavilla olevia keinoja. Tiedän pari paikkaa, joista löytyy vaihtelevan kokoisia kivenmurikoita. Niitä sitten nostan maasta, otan syliin ja kyykkään, punnerran ylös jne. Tuo kivikyykky on näköjään ihan sama kuin zercher.

Your imagination sets the limits.;)

Hyvä liike, jossa on nostamisen meininki. Testosteronen kuvista poiketen, itse tykkään puristaa kädet nyrkkiin enkä ottaa toisesta kädestä kiinni, koska tämä vääntää kynärvarren pirulliseen kulmaan ja tuska lisääntyy. Liikkeen väitetään auttavan keskivartalon hallintaan, mutta eniten se mielestäni vaikuttaa fiilikseen. Jos ette muuta keksi, niin kokeilkaa Z-maastanostoa eli sama ote ja tnko maasta ylös. Ei taida tavallinen erkki taipua tai jos taipuukin, niin ei ojennu:)

Pus,

S

tossa on myös toi yhden käden maastaveto. mitä ootte mieltä, kannattaako tehdä heti seuraavana liikkeenä normaalin vedon jälkeen?

Back
Ylös Bottom