Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Tuntuu olevan räjähtävyyttä ihan kivasti.

Shane Hamman is not your average guy. This 5'9 man has a 22-inch neck, 22-inch biceps, 22-inch calves, 35-inch thighs, a 47-inch waist and a 62-inch chest.
Hamman, who says he eats whatever he sees, and usually consumes up to 7,000 calories a day, is not only a weightlifter, but is an overall athlete. He can dunk a basketball with two hands, has a vertical standing leap of 36 inches, has a handicap of eight and can hit a golf ball 350 yards.

Ed Coanin Ifp ajoilta tekemä 423kg:n kyykky sataseen on mun mielestä se "kovin" kyykky.

Muutama tunti sitten oli jalkatreeni, ja nyt särkee päätä niin perkuleesti, vaikka oon ottanu nyt jo 800mg Ibusalia.

Särky alkoi, kun olin kyykännyt ja vääntänyt prässissä viimesen sarjan. Samaan aikaan alkoi vähän oksettaan, ja näkymään tähtiä. Puuskuttelin jonkun aikaa, ja ajattelin, että tämä vain kuuluu kovaan jalkatreeniin. Särky ei ollut vielä kovin voimakasta, ja olo parani muutenkin ihan normaaliksi. Tein vielä muutaman ojennuksen ja kuokistuksen sekä pohkeet.

Kotiin päästyäni iski kuitenkin uudestaan päänsärky. Nyt kipu oli vaan paljon kovempi. Menin nukkumaan, mutta nyt kun kömmin ylös, niin sattuu edelleen niin maan vitusti. Aloin miettiin, että onkohan tässä kysymys migreenistä. Äitillä on usein migreenikohtauksia, ja se joutui lopettaan salilla käymisen juuri tän tyyppisten oireiden takia. Jotain häikkää tässä nyt tosiaan on, koska ei normaalisti pitäis kovan reenin laukaista täällaista päändärkyä.

Onko muilla ollu vastaavia kokemuksia, ja jos tämä toistuu vielä, niin mitäs sitten?

Ei sitten ole tullut mieleen mennä LÄÄKÄRIIN??!!! Ja nukkuminen äkillisesti alkaneen päänsäryn ja Ibusalin kanssa ei ole ehken fiksuin idea, jos olis ollu huono tuuri ja verisuoni päästä poikki, niin et olis ehkä koskaan enää heränny. Eli siis, mene LÄÄKÄRIIN!!!!

migreeni

Ulle: mitä muita oireita? Näköhäiriöitä? Sahalaitaisia valojuovia tai mustia pallukoita näkökentässä? Etäisyyden tajun häiriöitä? Valoarkuutta? Hmm, olit näköjään tähtiä nähnyt ja oksettanut oli, voisivat myös olla migreenin oireita.

Itellä todettiin migreeni 15-vuotiaana. Sitä ilmeni eniten lukion ekalla (ehkä kymmenkunta kertaa), kun oli ressiä liikaa, liikuntaa liian vähän. Siitä asti olen aktiivisesti jotain liikuntaa harrastanut, ja migreeniä on yhden ainoan kerran ollut. Sehän iskee yleensä kovan stressin _jälkeen_. Tuo mun ainoa aikuisiän migreeni iski justiinsa, kun olin aloittanut ensimmäisessä kunnon työpaikassa. Ekoille "lomille" lähtiessäni (n. kuukausi töitten alkamisen jälkeen) meni päivä migreeniä potiessa.

Muuten ei voi kuin yhtyä JohnnyB:n lausuntoon: mene hyvä mies lääkäriin!

Olisi kyllä ehdottomasti pitänyt mennä lääkäriin. Olin omassa diagnosissani kallistunut niin vakavasti migreenin puoleen, etten pitänyt tilannetta vaarallisena. Onneksi olin oikeassa. Nyt on viimein alkanut noi Ibusalit vähän potkia, eikä olo ole enää kovin huono.

Oikeastaan muita oireita ei ollut, kuin kova päänsärky, pahoinvointi ja silmien sumeneminen. Saattaa olla, että parin viikon takaisella flunssalla oli vielä jotain tekenmistä asian kanssa, vaikka viikon olen jo reenannut. Seurailen tilannetta, ja jos vielä tulee tän suuntaisia oireita, menen johonkin tutkimuksiin.

POks

Mulla tuli kerran kovan penkkisarjan jälkeen kun nousin niin hirveä kirvely ja pistäminen otsaan. Yöllä heräsin siihen kipuun. Otsa oli kipeä pari päivää verisuonen kohdalta.

Koittakaas reenataa pääkipeänä..

Joskus on tullut sellainen mieletön päärärky (niskan ylimpien nikanien kohdalla)
Sen voi saada aikaan kun noston aikaan kääntää päätä !?
Hieronta autaa ehkaisemään ks. vaivaa kohtuulisen hyvin.

Originally posted by spdfreak
..entä kellään prässiä tehdessä näkynyt semmoisia kirkkaita pallukoita leijailemassa pitkin salin seiniä...suomeksi tähtiä.
Pelottavaa sekin...

En prässissä, mutta mavessa olen kyllä tähtiä nähnyt. Elikkäs sellaisia pieniä valopilkkuja jotka menevät miten sattuu silmissä? Verenpaineet on kunnossa, joskus ollut yläpaine alle 100, nykyisin noin 110. Alapainetta en nyt muista. Kai se on sitten niin että ponnistuksen aikana paineet hyppää punaiselle... Eipä tosta mitään haittaa ole ollut. Hetken se vaan kestää ja sen aikana melko veikeä olo :D

Salilla yksi heppu puhui, että sillä on joskus kovassa kyykkysarjassa tullut verta päästä, "koko päänahan läpi"(siis ei haava, vaan verta tuli laajalta alueelta).

Tietääkseni moni tekee pompulla,ainakin aika ajoin.

Tosin pompputekniikka asettaa vaatimuksia tekniikalle, joten se ei taida olla oikein vasta-alkajalle.

Eihän tarvitse joka toistolla pomputtaa, mutta onhan se hyvä variaatio kuten merkkinosto tai boxikyykky, etenkin kun se venytys (englanniksi strech-reflex) auttaa siinä alussa.

Vahva tekniikka - vaikeammat nostot

riksraksjapoks..

Mulla sattui taannoin kanssa kova pääkipu, mutta Hackilla vääntäessä! Tämä johtui siitä, kun mulla on aina ollu noi trapetsiukset ja levatorit niin herkästi jumittavia ja kovaa sarjaa tehdessäni jännitin käsituista trapseja ja lopetettuani sarjan alko armoton hedari joka pisti polville salin lattialle.. Ilmeisesti äärimmäisen kova pään-ja niskanseudun jännitys loi kovat paineet päähän..Pelästytti kyllä 'jonku' verran. tämän jälkeen sai hackit jäädä pariksi vuodeksi. Nyt olen alkanut puskea tosissani Hackia taas, mutta eri tekniikalla, eli jätin käsien vaikutuksen kokonaan pois ja ristin kädet rinnalle kahvojen puristamisen sijaan.. ja nyt on kaikki ollut ok!

"I can see the stars of the futureeeeh..."

Originally posted by spdfreak
..entä kellään prässiä tehdessä näkynyt semmoisia kirkkaita pallukoita leijailemassa pitkin salin seiniä...suomeksi tähtiä.
Pelottavaa sekin...

Joo tuttua kamaa, viimeksi Hackin jälkeen...

Tuttu Juttu TV:lta

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=6216 Joo tuollain minulle kävi ja tuon takia jouduin oleen lukiosta koeviikolta 3 päivää pois. Elikkä aloitin treenaamisen enkä tehny lämmittelyä kunnolla niin hauista tehdessä tuntu kuin pää olis räjähtäny ja sen jälkeen todella kovaa sykkivää päänsärkyä monta päivää aina pienissäkin rasituksessa alko esim. noustessa tuolilta. No lääkäriin en jaksanu kuitenkaan mennä koska päänsärky häipy pikku hiljaa ja löysin hyvän linkin ponnistuspäänsärystä jota mullakin lienee ollut http://www.migreeni.org/Pages/migreeni.html Ponnistuspäänsärky:

Vittumaisinta tossa oli ettei päänsärkylääkkeetkään tehonneet. Seuraavilla sali kertoilla päänsärkyä ilmeni lievänä mutta aina kun alkotuntuun niin levähdin ja parin kymmenen minuutin puolella teholla tehdyn treenauksen jälkeen pystyi tekeen jo kunnolla,eikä päässä enää tuntunu.

Alko vähän tossa jo skitsottaan et tuliko aivoverenvuoto tai jotain kun monta päivää päässä jyskytti. Toisaalta taas pitäs käydä punkteeraan poskiontelot kun taitaa olla PO.tulehdus ja saatto toi johtua siitäkin. Tärkeintä on ainaki se et se menee ohi.

Olen sattuneesta syystä tehnyt viime aikoina kyykkyä eräänlaisena volyymitreenityyppisenä hengityskyykyn muotona; 4x10 melko lyhyillä palautuksilla. Viimeinen sarja on todella tiukka ja siinä hengittelen sitten pitkään ja hartaasti toistojen välissä, jotta saisin sen kympin täyteen. Kahdessa viime treenissä on käynyt niin, että viimeinen sarja on jäänyt kahdeksanteen ja yhdeksänteen toistoon. Syy tähän on sellainen, että rintakehä ikäänkuin kramppaa ja hengitys salpautuu, ja tulee vähän samankaltaisia oireita kuin hyperventiloidessa. Se on aika pelottava tunne, kun kestää aikansa ennenkuin kykenee hengittämään normaalisti. :eek:

Käykö teille usein jotain vastaavaa?

Ei tunnu rintakehässä mutta pallean kohdalta menee ihan jumiin, että tuntuu kuin joku olisi puukottanut vatsaan ja hengittäminen sattuu eikä meinaa oikein palautua millään. Olisikohan mulla väärä hengitystekniikka tai jotain, huono sarjakunto on ainakin.

Originally posted by strong
Ei tunnu rintakehässä mutta pallean kohdalta menee ihan jumiin, että tuntuu kuin joku olisi puukottanut vatsaan ja hengittäminen sattuu eikä meinaa oikein palautua millään. Olisikohan mulla väärä hengitystekniikka tai jotain, huono sarjakunto on ainakin.

Jonnekin rintakehän ja pallean seudulle tuo minun kramppi on ilmaantunut, ei sitä sen tarkemmin osaa paikallista. Sitä vaan säikähtää pirusti, kun luulee että nyt tuli noutaja. Epäilen huonoa sarjakuntoa, hengitystekniikkaa ja heikkoja vatsalihaksia. Kyllä kyykkysarja loppuun asti vietynä on kokonaisvaltaisinta treeniä!

Joo Hyvinkäälle asti piti lähteä, että löytyi noi Karhun kengät. Postimyynnillä ei kannata tilata. Karhun koot on nimittäin ylisuuret. Normaalin 8:n tai 8.5:n jouduin vaihtamaan 7:aan.

Kengät onkin sitten kyllä olleet hintansa väärti. Kyykyt, erityisesti etukkyykky ja kyykkyvala ovat helpottuneet kummasti. Eikä vetokaan tunnu pahalta, vaikka kantapäässä on pientä palaa.

Back
Ylös Bottom