Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Fatso
Olen itse jonkin verran harrastanut pitkää sarjaa MYÖS kyykyssä. Jos jotain vinkkiä tästä parin vuoden rupeamasta voi sanoa niin ehkä se että lähtee suht pienistä painoista liikkelle ja tekee toistoja RUNSAASTI, 1-3 sarjaa riittää treenikerralla (se van taytyy kokeilla että millainen fiilis on 1. sarjan jälkeen.)
Sinun vahvuselle jässikälle kuviteltu treeni suunnitelma vaikka tässä (kilot viitteellisiä):
a) 100kg * 50, tee useammassa erässä kunnes menee ilman taukoa (siis sellaista jossa laitat tangon räkkiin takaisin)
b) 140kg *30-40 tässä pitäsi alkaa riittää 1 sarja jota pusket toistoissa eteenpäin muutama toisto/treenikerta
c) 180kg *25-30 --II--
noissa nuo toistot siis "jakson" lopputavoiteita joiden jälkeen raskaampaan painoon. 1x viikossa pitäs riittää.
Tämä siis oletuksella että et ole kovin lähellä tuota 180kg:n 30 toistoa.
Huippu itsellä on jäänyt vaatimattomaan 140kg * 21 tilaan, on sen verran oksettavia tehdä jo tuommosillakin painoilla. Hyi olkoon, mutta kai se täytyy taas joskus yrittää ylemmäs :urjo:

Originally posted by Samppo
PP 1
JK 1.62
MV 1.51
Kuulunko mä vähemmistöön kun mulla kyykky on vahvempi kun mave? Jotenkin olisin luullut että näinpäin on tavallisempi noi suhteet, siis ainakin niillä jotka ovat kauemmin treenanneet. No jotta päästään taas enemmistöön niin ei muuta kun maveen kolmisenkymppiä lisää että päästään tasoihin! :evil:

Originally posted by Hannibal
Ei liity jalkatreeneihin, maitohappoihin ja kestävyyteen kylläkin. Minulla kun kävi tuo olkapää vaivaamaan, eikä oikein pystynyt enää normaaleja raskaita punnerruksia rintaliikkeinä tekemään, kävin tekemään vinopenkissä käsipainoilla pitkiä sarjoja. Aloitin painolla, jolla sain vajaat 20 toistoa. Tein 3 sarjaa samalla painolla, kaikki sarjat aivan loppuun saakka. Taukoja pidin 3-5 min sarjojen välissä. Kolmannessa sarjassa alkoi olla jo pahasti hapoilla, kun yleensä jo toisen sarjan toistomäärät jäivät reiluun puoleen ensimmäisestä sarjasta. Seuraavassa rintatreenissä sama hoito. Kun sain ekassa sarjassa 30 toistoa, otin seuraavassa treenissä isommat hanttelit käyttöön. Nyt on menossa reilut 50% painavammat hanttelit kuin aloitettaessa, joten taisi tuossa voimaakin tulla mukana. Mutta nyt kehitys tuntuu pysähtyneen, joten jotain uutta tartteis tehrä.

Originally posted by tappara
Sinulla taitaa olla maastavedon maailmanennätys? Meinaan, kun tuosta nopeasti laskee, niin jotta nuo suhteet pitäisi paikkansa ja kyykyn eduksi maveen olisi 30kg, niin tulokset pitäisi olla suunnilleen näin, tai kovempia:
pp 270
jk 437,4
mv 407,7
![]()

Monesta lähteestä olen lukenut että pitkät sarjat toimisivat erityisen hyvin jaloille ja selälle (vrt Rikhard75Originally posted by Hgu
Vähän ohi otsikon, mutta miksi tämä fakta toimisi vain reisiin?? Eikös reisilihakset ole samaa kamaa kuin esmes rinta ja hauis?
). Eli kehon suurimmille lihasryhmille. Originally posted by tappara
Juu, vitsihän se oli, oon kuitenkin sua jäljessä tarkistuslaskelmankin jälkeen, joten :kippis1:

Originally posted by beginner
tossa on myös toi yhden käden maastaveto. mitä ootte mieltä, kannattaako tehdä heti seuraavana liikkeenä normaalin vedon jälkeen?