Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Katabolic sanoi:
Itse kyllä jättäisin koko kyykyn pois ja ottaisin vaikkapa sen jalkaprässin tilalle. Turha on IMO riskeerata että selkä hajoaa lisää, kyllä ne jalat prässilläkin kasvavat.

Samaa mieltä olen itsekin, vaikka kyykky hyvä liike onkin, ei sekään ole korvaamaton, mutta se selkä sitten onkin jo korvaamaton. Eli prässillä, hackilla sun muilla saa kinttuja kuritettua ihan mukavasti.

näköjään linkit ei toimi niin kuitenkin tarkoitin seuraavia tuotteita:
Kettler Universal -monitoimipenkki ja
Punnerrus- ja dippiteline Multi-Power Fitness

Kyllä nuo pari päivää sitten ainaki meni minne piti. Mutta kysymys kuluu: jos ostan nuihin vielä sen tangon, painot, hauislaudan ja käsipainot niin pystynkö treenaamaan koko kropan vaikka DC-tyylillä? Ala-/ylätalja pitäs varmaan kans joskus ostaa, mutta ei taidan olla tuohon sopivia. Ajattelin kokeilla DC-tyyliä, koska olen saanut käsityksen, että se on toimiva. En vaan millään jaksa lukea tuota koko threadia :nolo:

Sen vuoksi ajattelin kotona treenata, koska lähimmälle salille on tooodella pitkä matka, jos joku ihmettelee.

Suosittelen aluksi hst:tä, se on helpompi kuin dc joka on ymmärtämäni mukaan aika vaativaa. Hulkki, toolate yms muut voi varmaa kertoa enemmän. ja itselläni on wrangen penkki joka ei näyttävästi ole enää myynnissä, mutta siinä on taljat yms, ja sillä voi helposti treenata koko kropan, ja jalkakyykky teline penkki ja tanko ja käsipainot(säädettävät)+ painot niin pitäisi pystyä helposti treenamaan koko kroppa.

Kettlerin penkkiä katoin siksi, kun siinä saa säädetyä takakenoon tuon penkin.

Nyt alkaisi olemaan ne ajat, että pitäisi sijoittaa näihin vehkeisiin. Jos saisi kokeneimmilta vähän vinkkejä mhin kannattaisi sijoittaa, koska nyt ei puhuta pienesti rahoista. Monta eri vaihtoehtoa on jo tullut katseltua. Pyytäisin mielipiteitä ja vihjeitä, asiallisia sellasia :) Tarkoituksena koko kroppa 3-jakoisen näin etukäteen suunniteltuna (Työntävätät/Vetävät/Jalat)

Seuraavia on tullut katseltua:
Nuo, mitkä on jo edellä mainittu

Sama penkki kuin edelle ja powerrack (käsipinot, tangot jne...)

York Power Station 3000 Multi Gym ( http://www.prosportuk.com/detail/2/28/292 tuossa vähän detaljia). Löytyy Suomestakin.

Pelkkä punnerruspenkki, jossa on vähän muitakin yhdistelmiä ( http://www.puntari.fi/web/sa_etori/...i_tuotteet.jsp?Tuotenro=402&Toimittajaid=8644 )

Omiakin ehdotuksia saa esittää!

:offtopic:
Ja enhän rikonut sääntöjä laittaessa nuo linkit?

Tuo York:n multihyperkeskus näyttäis pätevältä, kun siinä ois peckdeck, jalkojen koukistajat ja ojentajat sekä ylätalja, ja myös koska sillä voi tehdän vapaapainoillaki kyykkyä. Mutta jotenkin epäilyttää, koska olen kuullut pääasiassa vain huonoa kuntokeskuksista.

Eli noissa liikkeissä selkä menee ihan jumiin, luultavasti siitä syystä, koska mulla on jo pitkään ollut selkävaivoja muutenkin. Ei auta venytykset eikä mikään muukaan. Eli ihan korvaavia liikkeitä noille. Tietenkään ei samaa rasitusta saa mistään, mutta jos nuo pitää vaihtaa, niin mitkä tilalle?

Tuolla Hulkin kotisivulla oli kuvaa. On muuten sitten ihan hirveä liike.

hack.jpg

Ja sama liikkuvana kuvana...

SLHackSquat.gif

Älä vaan päästä polvia suoraksi/lukkoon tolleen kun toi ukko tuossa.

Aarne sanoi:
Eli noissa liikkeissä selkä menee ihan jumiin, luultavasti siitä syystä, koska mulla on jo pitkään ollut selkävaivoja muutenkin.

Ja lääkärillähän on käyty? Joku asiantunteva kiropraktikko tai fysioterapeuttikin voi osata hoitaa homman ja pääset taas tekemään tangolla kunnolla noita liikkeitä. Jos joskus pääset kuntoon niin tuon hack kyykyn voi muuten sitten tehdä kanssa tangolla...

284hack2.jpg

284hack1.jpg

itse tein aikanaan just tuollai tanko käsillä roikkuen hackkia,mutta alko tuntumaan väärinpäiseltä maastavedolta...eikä jaksanut pitää tarpeeksi suuria painoja näpeillä,että jalat kehittyis..se oli joskus sillon ihan alussa..ennen ku uskalsin vääntyä oikealle jumppasalille:rolleyes:
voihan tuota ihan aloittelijat tehdä,mutta jos pitemään jumpannu jo niin antaa kyllä sormivoimat kenellä tahansa periksi ennen reisiä.

Pulla sanoi:
No kyykyyn nyt Hack-kyykky ja prässi, ei pitäs kummankaan rassata selkää olleskaan. Maveen en kyllä keksi...

Prässi kyllä ottaa meikäläisen mielestä selän alafileisiinkin jo senkin takia, että vaikuttaa paljolti takareiskoihin ja pakaroihin. Selkä myös pääsee ala-asennossa varsin helposti pyöristymään edes snadisti, jos siihen ei kiinnitä erityistä huomioita.

zztop sanoi:
voihan tuota ihan aloittelijat tehdä,mutta jos pitemään jumpannu jo niin antaa kyllä sormivoimat kenellä tahansa periksi ennen reisiä.
Miten olisi vetoremmit? Olen niiden kova vastustaja, mutta hackkyykky tangolla on ainoa liike, johon ne ovat suorastaan välttämättömät, eivät vain tarpeelliset. Viimeksi viime viikolla tein ja tykkäsin. Noin 10-v on reeniä takana, eli en ehkä enää käy aloittelijasta. :D

Ainiin, mikään sarja viime viikon reenissä ei ollut yli 5 toistoa ko liikkeessä, mutta tuntui silti kivasti etureisissä reeni.

Jos suoritustekniikasta puhutaan (siis viitaten noihin kuviin tankohackista), niin jättäisin korokkeet kantapäiden alta pois ja pitäisin joitain muita jalkineita, kuin lenkkareita.

Noille liikkeille ei mielestäni ole mitään korvaavia liikkeitä, mutta jos niitä nyt ei syystä taikka toisesta voi tehdä niin Prässi, Hack jaloille ja Julle, Käsipainonosto etuviistosta selälle ovat hyviä. Jos treenaat vyöllä niin sen heität nyt ensimmäisenä nurkaan ja otat sellaiset painot, kun tämän hetkinen kuntosi sallii ilman vyötä. Mikä on ongelmasi selässä? Jumiin meneminen voi johtua liika treenaamisesta tms.

Eikö tuo tangolla tehty Hack muka sitten tee kipeää selkään, jos kerran mavekin tekee? Ja onko tuo kovinkaan tehokas jaloille muutenkaan.
Minä teen selkäkipujen vuoksi prässiä tai normaali Hackia. Veto hieman polvien yläpuolelta korvaa mulla maven...ottaa selkään, mutta ei satu.

Wildemar sanoi:
Prässi kyllä ottaa meikäläisen mielestä selän alafileisiinkin jo senkin takia, että vaikuttaa paljolti takareiskoihin ja pakaroihin. Selkä myös pääsee ala-asennossa varsin helposti pyöristymään edes snadisti, jos siihen ei kiinnitä erityistä huomioita.
Juuh, tuossa onkin tosiaan tärkeätä ettei siinä prässissä vaan löhöä vaan kiinnittää siihen asentoon oikeasti huomiota. Rinta kannattaa olla kaarella ja pää nojaa siihen tukeen. Kun asento on oikeanlainen pääsee liikkeessä huomattavasti syvemmälle ilman, että takapuoli nousee penkistä tai alaselkä pyöristyy.

-- Edit --
Ja toi tyyppi joka vääntää hack-kyykkyä tangolla rikkoo kyllä alaselkänsä, sen verran pahalta toi nosto näyttää.

Back
Ylös Bottom