Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun kyykkäilystä ei tuu mitään. Olen kokeillut eri leveyksillä,liian leveä tekee vähän hallaa nivusille jotka muutenki jalkatreenien jälkeisinä päivinä kipeytyvät (käyn hierojalla niin ei ole siinä vika) olen myös kokeillut siten että lähden viemään polvia ulos ja istun väliin ja sieltä ylös, sekä että vien polvia eteen ja siitä alas, en yli jalkaterien kumminkaan, siitä huolimatta tulosta ei tule. Ammattilaisen tekemä ohjelma käytössä myös. Pian totean että kyykky loppuu vallan jos ei ala näkymään. Sama vika ollut jo tovin ja syö motivaatiota. Haetaan "isoja" rautoja sitten vaan penkissä ja mavessa ja kasvatetaan jalkoja eri tavalla jos ja kerta kun ei auta.
ei pitäs olla syytä sattua, ellei polvet jotenki kierry nostaessa. meneekö paine päkiälle?
Se, etteivät polvet saa mennä jalkaterien yli, on 100% urbaani legenda. Oletko kokeillut laittaa 2,5 tai 5 kilon limppuja kantapäiden alle - jos nuo auttavat, niin homma kinnaa nilkkojen liikkuvuudesta.vien polvia eteen ja siitä alas, en yli jalkaterien kumminkaan, siitä huolimatta tulosta ei tule
voi se hyvin ärtyä siitäkin, että lähtö on about puolikyykystä ja et vaan oo tottunut. muis polvikulmissa kipuja?
mulla on vasemassa nilkassa niin surkea liikkuvuus että pitää käyttää painonnostokenkiä ja lisäksi paksua kumimattoa. en tiedä onko joku vamma kun jompikumpi nilkka on muljahtanut useita kertoja mutta tossa nilkan etupuolella tuntuu kipua jos koittaa työntää polvea yhtä pitkälle kuin oikeassa jalassa ja kantapää nousee aiemmin ilmaan.Käytän niitä painonostokenkiä niin ei pitäisi tarvita levyjä alle sitten enää. Nojuu montaa eri mieltä kansa on oikeasta kyykky tekniikasta. Youtubesta katsellut monen moista tyyliä esim juuri polvien paikasta missä kulkee, toki nähnyt kun moni tekee high bar squattia niin siinähän ne menee yli jalkaterien reilusti toisilla ja nostettu isoja romuja myös sillä tavoin.
Aika monien treeni päivyreistä yms. lukenu, et porukka tekee noita hip thrusteja & glute bridgejä ihan vitullisilla romuilla.
Siis tyyliin jopa 50kg+ isommilla, mitä vaikka kyykkyjä ja mavejaan. Onko toi liike sit sen verran helppo, et saa isoja romuja käyttöön, vai tekeekö tota monet jotenki päin vittua?
En oo ite juurikaa tehny, paitsi kokeillu kerran nopeesti.
tänkin suhteen sit se tavoite hieman eri esim voimanostajalla ja pituushyppääjällä. voimailijan kannattaa kokeilla aika syvääki lähtöö jalatki jollain korokkeella. loppuojennus on tärkee, muttei senkää yli tarvi mennä.
Onko muuten prässissä, hackissa ja muissa koneissa sama että pitäisi pitää paine kantapäällä enemmän? Olen noissa erilaisia jalkojen leveyksiä ja asentoja kokeillut mutta ei ole vakiintunut yhtä ja oikeaajos kantapää nousee, sillon noston linjassa on vika ja se pitää korjata. päkiälle ei paine saa mennä missään vaiheessa.
epäilen myös tuota liikkuvuusvajetta. jos polvi menee varpaiden yli ees 5cm ja kantapää pysyy maassa, ei oo tarvetta akillesjänteitä venytellä. kyykyn leveys on sillon se yks tarkasteltava juttu ja liian kapee se ei saa olla.
yleiskyykkynä semmonen hartialevynen ja jalkaterät hieman ulospäin on hyvä lähtökohta.