Pistetäänpä nyt vaikka tähän ketjuun. Yleisheikko aloittelija, pituutta 186cm, painoa joku 85kg, yrittää aloitella Starting Strengthillä treenaamista taas parin vuoden tauon jälkeen. Joskus olen käynyt muutaman kuukauden tai jopa vuoden salilla tekemässä milloin mitäkin suht olemattomin tuloksin ja sitten taas ollut enemmän tai vähemmän taukoa. Nyt koetan saada ennen kaikkea liikeradat kuntoon, etten riko itseäni ja saisi tuloksiakin aikaiseksi. Olen kankea ja pitkäraajainen.
Etukyykyssä menee mielestäni suht hyvällä tekniikalla joku noin 50 kg sarjapainona kun käy reidet oikeasti vaakatasossa eli aika syvällä. Maastavetoa tein nyt ensimmäistä kertaa pitkän tauon jälkeen, ja tuntuu että jo 70 kilolla alkaa tekniikka kärsiä ja perse nousta olkapäitä ennen, vaikka nosto sinänsä ei pahalta tunnukaan. Otin sitten kymmenen kiloa pois (eli tangossa hurjat 60 kg) ja mielestäni pystyin tekemään kohtalaisen hyvällä tekniikalla maven loppuun. Kun olin tehnyt mavesarjan 60 kilolla, piti saada painot pois tangosta ja arvelin että se on mukavampi tehdä jos tanko on räkissä ylhäällä eikä maassa. Vedin sen sitten raakana rinnalle ja siitä räkkiin.
Eikös tässä nyt ole jotain aika omituista, jos pystyn vetämään raakana rinnalle saman verran romua kuin millä pystyn tekemään hyvällä tekniikalla mavea? Riven tekniikka oli varmaan aika kehno, mutta kyllä se ihan hyvin rinnalle nousi. Onko minulla vain aivan helvetisti liian vähän romua mavessa, vai kertooko tämä enemmän siitä, että toinen osa kropasta on paljon heikompi kuin toinen? Keskivartalo heikompi kuin jalat, jalat heikommat kuin selkä tms?