Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Varmaan käsien rasvaaminen? Eihän se nahka muuten siitä hajoa ellei kädet ole todella kuivat.

No mitä vittua... hajoaahan se jos sitä tarpeeksi hinkkaa vaikka ois kuinka rasvannu. Uskoisin, että jotenkin alasviennissä karhennukset vähän hankaa tai jotain. Ehkä kokeilen jotain teippejä.

Vedättekö te sormilukolla vai mistä ihmeen kohdasta se nahka tarkalleen hajoo? Mulla peukalo on ainoo joka säästyy jäljiltä.

Joku urheiluteippi varmaan helpoin ratkasu.

Vedättekö te sormilukolla vai mistä ihmeen kohdasta se nahka tarkalleen hajoo? Mulla peukalo on ainoo joka säästyy jäljiltä.

Joku urheiluteippi varmaan helpoin ratkasu.

Sormilukko sormilukko. Onhan se sentään Pakkis-approved tapa ja sillä saa kuulemman paljon naisia.

No mitä vittua... hajoaahan se jos sitä tarpeeksi hinkkaa vaikka ois kuinka rasvannu. Uskoisin, että jotenkin alasviennissä karhennukset vähän hankaa tai jotain. Ehkä kokeilen jotain teippejä.
no suosittelen vaihtamaan tankoa jos on karhennukset sitä luokkaa että repii kädet verille. Iho ei normaalisti hajoa ellei se pääse todella pahasti kuivumaan ellei sitten jokin riko sitä ihon pintaa. Ei maastavedossa kuitenkaan tanko pyöri käsissä.

Ei kyllä kellään "normaalilla ihmisellä" hajoa mavessa. Vai käytätkö nyt sitten sormilukkoa, nimittäin silloin sen voi jotenkin ymmärtää. Ratkaisukin on hyvin yksinkertainen: Älä käytä sormilukkoa.

Ei kyllä kellään "normaalilla ihmisellä" hajoa mavessa. Vai käytätkö nyt sitten sormilukkoa, nimittäin silloin sen voi jotenkin ymmärtää. Ratkaisukin on hyvin yksinkertainen: Älä käytä sormilukkoa.

En käytä. Hmmm... voi se olla että ne on kuivuneet, koska isotretinoiinikuuri on päällä (kuivattaa mestoja). Ainakin toistaiseksi rasvailun lisäksi joudun käyttämään jotain rullalaastariviritelmiä apuna.

Osaako ketään nyt sanoa mitään tohon mun kipuiluun?

Ei osaa, koska tuollainen satunnainen kipu voi johtua mistä tahansa. Lepää se jalka kuntoon ja jatka kyykkäämistä, jos ongelma ei toistu niin hyvä ja jos toistuu niin sitten voi miettiä syitä tarkemmin. Tekniikasta kukaan ei voi sanoa mitään ilman videota.

Laitetaas taas vähän päälle kuukauden opettelun jälkeen tekniikka arvosteltavaksi. Kengät jätin ensin kokonaan pois, mutta otin jonkin ajan kuluttua converset käyttöön kun oli lattiat niin kylmät. Kesällä varmasti varaa olla ilmankin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^ Omat kyykyt tekee (ja on tehnyt vuosia) juuri samaa eli pohjasta lähtiessä perse ampuu taakse ja kyykky lähtee ylös pienen julletuksen kautta. Olen yrittänyt saada korjattua tuota kaikenmaailman keinoilla, mutta toistaiseksi ei ole vielä löytynyt vastausta millä pitkäreitinen ja lyhyttorsoinen saisi kyykyn nätiksi jullettamatta liikaa. Tarjoan tuopin sille joka osaa sanoa miten saan "työnnettyä lantiolla" ampumatta persusta taakse pohjasta lähdettäessä. Etukyykyssä ei taas ole mitään vastaavia ongelmia, eikä tuo pieni jullettelu takakyykyssäkään ole itseä haitannut.

Jea. Ehkä nyt vihdoin tuo alkaa olla kuosissa. Julletuksen tiedostan ja se johtunee vatsaliasten (?) väsymisestä. Pari ekaa toistoa tossa mun mielestä meni ilman jullea ja tuota edelliset sarjat kokonaan ilman.

^ Omat kyykyt tekee (ja on tehnyt vuosia) juuri samaa eli pohjasta lähtiessä perse ampuu taakse ja kyykky lähtee ylös pienen julletuksen kautta. Olen yrittänyt saada korjattua tuota kaikenmaailman keinoilla, mutta toistaiseksi ei ole vielä löytynyt vastausta millä pitkäreitinen ja lyhyttorsoinen saisi kyykyn nätiksi jullettamatta liikaa.
Heh, kyselin itse just saman ongelman korjaamiseksi neuvoja apuliikkeisiin edellisellä sivulla, mutta itsellä menee kehon välitykset päinvastaisesti eli olen ns persjalkainen ja koivet on lyhyet suhteessa torsoon. Silti hanuri ampuu ylös nopeammin kuin mitä lantion saa työnnettyä eteen joten kyykkysarjoissa etenkin viimeiset toistot on tuollaisia mietoja jullen ja kyykyn hybridejä.

Jea. Ehkä nyt vihdoin tuo alkaa olla kuosissa. Julletuksen tiedostan ja se johtunee vatsaliasten (?) väsymisestä. Pari ekaa toistoa tossa mun mielestä meni ilman jullea ja tuota edelliset sarjat kokonaan ilman.

Jos mietit julletuksen syytä lihasten heikkouden näkökulmasta niin se heikko paikka ei todennäköisesti ole vatsalihakset vaan etureidet. Eli kun etureidet väsyy niin sää ponnistat perseen ylös ilman että painot lähtee nousemaan samaan tahtiin. Sit se loppunosto tulee etureisiä vahvemmalla takareisi-selkä osastolla nostaen ylös.

Laitetaas taas vähän päälle kuukauden opettelun jälkeen tekniikka arvosteltavaksi. Kengät jätin ensin kokonaan pois, mutta otin jonkin ajan kuluttua converset käyttöön kun oli lattiat niin kylmät. Kesällä varmasti varaa olla ilmankin.

Matalakantaisena Converset eivät välttämättä ole optimaalinen kenkä noin kapeaa kyykkyyn, jossa polvi painuu eteen. Suosittelisin painonnostokenkää. Perushyvältä tekniikka näyttää. Tekisin tekniikkaan sen muutoksen, että aloittaisin liikkeen siitä, että lantio lähtee ensimmäisenä liikkeelle ja taaksepäin. Nyt sulla lähtee lantio tippumaan ts. liike alkaa siitä, että polvi painuu eteen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^ Omat kyykyt tekee (ja on tehnyt vuosia) juuri samaa eli pohjasta lähtiessä perse ampuu taakse ja kyykky lähtee ylös pienen julletuksen kautta. Olen yrittänyt saada korjattua tuota kaikenmaailman keinoilla, mutta toistaiseksi ei ole vielä löytynyt vastausta millä pitkäreitinen ja lyhyttorsoinen saisi kyykyn nätiksi jullettamatta liikaa. Tarjoan tuopin sille joka osaa sanoa miten saan "työnnettyä lantiolla" ampumatta persusta taakse pohjasta lähdettäessä. Etukyykyssä ei taas ole mitään vastaavia ongelmia, eikä tuo pieni jullettelu takakyykyssäkään ole itseä haitannut.

Työnnä lantiota eteen. Jos keskittyy työntämään persettä ylös, niin käy juuri kuten IVa sanoi: etureidet supistuu ennen kuin ne ovat edes osallistuneet nostoon. Samalla takareiden pitenevät eli ne eivät todellakaan osallistu silloin. Mulla oli samaa ongelma joka johtui huonosta tekniikasta: oli väärä käsitys siitä mitä eri lihasten pitää kyykyssä tehdä. Nykyään kun keskityn työntämään lantiota eteenpäin, kyykyt nousevat paljon räjähtävämmin ylös. Asiaa auttoi myös se, että jätin vyön pois. Silloin ei ole paljon varaa julletella tai tanko ei nouse.

Tekisin tekniikkaan sen muutoksen, että aloittaisin liikkeen siitä, että lantio lähtee ensimmäisenä liikkeelle ja taaksepäin. Nyt sulla lähtee lantio tippumaan ts. liike alkaa siitä, että polvi painuu eteen.
Eikös se tällaisessa kyykyssä väistämättä vähän tältä näytä? Kyykkyjä on erilaisia ja voimanostokyykku lähtee siitä, että lantio lähtee taakse ja polvet ei paljoa paikkaansa muuta. Jos taas tehdään tällaisia kyykkyjä missä polvet tulee kovasti eteen, on liikkeen vähän pakko olla tuollainen, tai muuten istuttaisiin ensin taakse ja alhaalla työnnettäisiin lantio ja polvet eteen ja sieltä taas ylös. Voisi näyttää mielenkiintoiselta.

Back
Ylös Bottom