Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Kiitokset vinkeistä. Pitää nyt katsoa joko alottaisi ensi viikolla lyhemmillä sarjoilla. Jotenkin vaan takaraivossa kutkuttaa vielä se, että saisiko kympit tehtyä tuolla 150 vielä. Pitänee varmaan perehtyä tuohon 3x4->6x6 tarkemmin. Samalla myös voisi harkita tuota 2 kertaa viikkoon kyykkäämistä. Jotenkin vaan tuntuu, että jalat ei ehdi palautua kunnolla nytkään kun tekee kerran viikkoon kyykyn ja kerran maven.

Se, että ne jalat on kipeät ei tarkoita etteikö ne ois palautuneet. 3xviikkoon kyykky tai 2xkyykky+1xveto on aika peruskauraa josta kaikkien pitäis kyllä palautua.

Nyt tulee vinkki, jonka jokaisen voimailua harrastavan olisi optimaalisen kehityksen kannalta tajuttava ennemmin tai myöhemmin: Lihaksen ei tarvitse olla palautunut ennen kuin sitä voi treenata uudestaan. :)

Kiitokset vinkeistä. Pitää nyt katsoa joko alottaisi ensi viikolla lyhemmillä sarjoilla. Jotenkin vaan takaraivossa kutkuttaa vielä se, että saisiko kympit tehtyä tuolla 150 vielä. Pitänee varmaan perehtyä tuohon 3x4->6x6 tarkemmin. Samalla myös voisi harkita tuota 2 kertaa viikkoon kyykkäämistä. Jotenkin vaan tuntuu, että jalat ei ehdi palautua kunnolla nytkään kun tekee kerran viikkoon kyykyn ja kerran maven.

Se, että ne jalat on kipeät ei tarkoita etteikö ne ois palautuneet. 3xviikkoon kyykky tai 2xkyykky+1xveto on aika peruskauraa josta kaikkien pitäis kyllä palautua.

Paskat sen palautumisen kanssa. Pari kymppiä viikossa ei varmasti kovin pitkään vie kehitystä eteenpäin, ja on alettava tekemään enemmän. Ei sitä treeniä tartte pelätä eikä varsinkaan täydellisesti palautua seuraavaa kertaa varten, sitä varten on kevennysviikot.

Totta, olen tehnyt joskus aikaisemmin 3x viikkoon kyykkyä ja 2x kyykky + vetoa ihan hyvällä menestykselläkin. Tuulta päin siis.
Mietin vain tuota palautumista vielä, koska oman järjen mukaan jos treenaa aina kun superkompensaatio on siellä sin-käyrän alavaiheessa niin eikös kehitys periaatteessa lähde vain alamäkeen? Vai meneekö se sit niin että se vaihe on paljon nopeammin, mutta domsit jatkuu vaikka keho olisi jo valmis ottamaan uutta reeniä vastaan.

domsit ei kerro palautuneisuudesta niinkää. kuten mainittua, ei kropan tarvi olla täydellisen palautunut, että voitas tehdä uus treeni. ite teen pahimmillaan/ parhaimmillaan 4-6h kiipeilytreenejä joka päivä pari viikkoa putkeen ja voin kertoa, ettei se kroppa fresseimmillään oo enää. silti kehitystä haetaan. jos väsyneenä pystyy tekeen kovempia suorituksia, kyllä kunnolla palautuneena pystyy vielä parempaan. tän takia treenejä kannattaa rytmittää eritasosiin viikkoihin tai edes kova-kevyt. toki jossain vaiheessa kropalle pitää ja kannattaa antaa aikaa kunnon palautumiseen ihan vammojen välttämisenkin takia, mutta ei sen tarvi tapahtua treenistä toiseen.

Kumpi oikeestaan on pahempi kyykyssä: Selkä pettää eteenpäin vai se, että yliampuu sen suorana pitämisen jolloin taivuttaa sitä taakse liikaa. Tuli selkä aika ikävästi kipeeks kun kyykkäilin keskiviikkona.

Kumpi oikeestaan on pahempi kyykyssä: Selkä pettää eteenpäin vai se, että yliampuu sen suorana pitämisen jolloin taivuttaa sitä taakse liikaa. Tuli selkä aika ikävästi kipeeks kun kyykkäilin keskiviikkona.

Pääsääntöisesti kyykky ei ole ikinä liian pysty, ainakaan selän loukkaantumisriskin kannalta. Lannerangan yliojentuminen on asia erikseen.

Mites suhtautua tässä dieetillä tämmöseen asiaan: 3 kg laihtunu jo tässä kevään aikana ja isoissa liikkeissä (penkki, mave ja kyykky) on sarjapainot noussu 10 kg dieetin alun jälkeen. Kaikissa liikkeissä melkein joka reenikerralla PR:t paukkuu. Nyt tosin kyykyssä on jotenkin tuntunut, vaikka olen vähän ottanut deloadia, että jotenkin ei vaan jaksa puskee. Tekniikka tuntuu kaatuvan päkiöille ja jotenkin vaan löysän oloista kyykkäämistä. Kaksi tai kolme viikkoa taaksepäin niin paketti pysy samoilla painoilla kasassa ja oli jotenkin kauheen hyvä draivi.
Treenaan siis 1-jakosella reverse pyramidilla ja välillä olen ottanut kyykyn kevyemmin ja tehnyt etukyykkyä ihan huvikseen, kun on tuntunut että ei vaan lähde todella raskaat sarjat takakyykyssä.

Onhan se siis ihan hyvä näin dieetillä, että 10 kg sarjapainot noussu ja -3kg painosta pois ja sitten vähän junnaa. Mutta ihmetyttää vaan, kun ikinä en ole näin vahva ollut penkissä tai mavessa ja painoa saa heittää joka viikko sen 2,5 kg lisää, mutta kyykyssä on nyt tullut pieni seinä vastaan.

Tee kyykky ennen mavea, ellet jo tee niin
Kyykyn ja maven teen aina ekana. Kierto on treeni-lepo-treeni-lepo-treeni-lepo-lepo.
Kyykyn teen kierron ekana ja tokana treeninä ja maven kierron vikassa treenissä, jotta kerkee palautua hyvin kahden lepopäivän aikana seuraavaan kyykkytreeniin.

Osaisikohan joku viisas suoralta kädeltä sanoa, nostosuoritusta näkemättä, missä mahtaa piillä ongelman ydin, kun mavettaessa tanko repii sääret verille ja housut hajalle. Mavea on verisistä sääristä huolimatta tullut jo jonkun verran tehtyä ja tuntuu, että mitä paremmassa (turvallisemassa, selkä ja ranka suorana) asennossa olen, sitä lähempänä säärtä tanko liikkuu. :'( Liikkuvuudesta ja tekniikastahan tässä on tietysti kyse, en vaan oikein pysty paikallistamaan vikaa.

Olen pitkähkö, sopusuhtaisilla raajoilla varustettu kaveri ja mavettaminen on kivaa. Tai olisi, jos sitä pystyisi tekemään ilman säärisuojia.

Osaisikohan joku viisas suoralta kädeltä sanoa, nostosuoritusta näkemättä, missä mahtaa piillä ongelman ydin, kun mavettaessa tanko repii sääret verille ja housut hajalle. Mavea on verisistä sääristä huolimatta tullut jo jonkun verran tehtyä ja tuntuu, että mitä paremmassa (turvallisemassa, selkä ja ranka suorana) asennossa olen, sitä lähempänä säärtä tanko liikkuu. :'( Liikkuvuudesta ja tekniikastahan tässä on tietysti kyse, en vaan oikein pysty paikallistamaan vikaa.

Olen pitkähkö, sopusuhtaisilla raajoilla varustettu kaveri ja mavettaminen on kivaa. Tai olisi, jos sitä pystyisi tekemään ilman säärisuojia.

Ei toi niinku maastavetoa ajatellen oo välttämättä huono. Itse asiassa hyvä vaan, jos tanko liikkuu lähellä kroppaa. Joko vaan kestät tuon tai sitten voit ostaa jotkut pitkät ja paksut (jalkapallosukkia muistuttavat) sukat. Tai vaikka leikata vanhoista sukista jalkaosan pois ja laittaa säärien ympärille jo valmiiksi korkealla olevien sukkien päälle. Tietty voit myös koittaa vetää tanko vähän edempänä, mutta se ei välttämättä oo itse liikkeen kannalta hyvä juttu.

Back
Ylös Bottom