Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Kyykkäsin viimeksi smithissä, kun oli muut paikat varattuna. On kyllä aivan perseestä verrattuna normaaliiin (siis pääliikkeenä)

Paljon parempi ku se eka. Lantiota vois koittaa pitää lähtöasennossa vähän ylempänä. Laske myös katsetta ihan reilusti alaspäin (=niska suoraksi). Ja laske tanko tolleen ku tossa edellisessä sanottiin.

vedossa tangon voi kyllä laskea paljon rennomminkin, ellei nyt kerrostalon yläkerrassa treenaa. toki parempi tekniikka tossa, luojan kiitos! ihan selkee fokus siihen alaselkään pitää saada ja vaikka videoit joka hiton noston, että saat sen tuntuman pään sisälle myös. pitkäkinttusena sun pitää hieman oainaa polvia enempi tangon yli, mutta yks vaihtoehto vois olla semilevee sumovetokin.

Eräs tyyppi salilla ehdotti mulle low bar kyykkyä alaselän pyöristymisongelmaan. Tai pikemminkin siihen, että en saa pysäytettyä kyykkyä tarpeeksi ajoissa vaan aina menee väkisin liian syvään. Ehkä sarjasta pari meni ok, mutta loput liian syvään, ja taas alaselkä pyöristyy. Venyttelyllä tuota kait saisi korjattua, mutta toisaalta kyykkyni ovat olleet melkoisen syviä ja siitäkin on varaa leikata. Nojoo. Asiaan: Low bar kyykyn tekniikkaa olen nyt harjoitellut ja tänään tuntui, että saattoi löytyä.

Miltä näyttää? Viimeisellä toistolla horjahdin vähän eteenpäin, siitä ei tarvitse mainita.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
micko_L: No ei näytä kyllä hyvältä. Polvet menee aivan liikaa eteen, alaselkä pyöristyy etkä pääse tarpeeksi syvälle. Tollanen low bar voimanostokyykky vaatii paljon enemmän liikkuvuutta ja on teknisesti vaikeampi, joten en oikeastaan edes tajua miksi teet sitä, jos et ole kisoihin menossa.

micko_L: No ei näytä kyllä hyvältä. Polvet menee aivan liikaa eteen, alaselkä pyöristyy etkä pääse tarpeeksi syvälle. Tollanen low bar voimanostokyykky vaatii paljon enemmän liikkuvuutta ja on teknisesti vaikeampi, joten en oikeastaan edes tajua miksi teet sitä, jos et ole kisoihin menossa.

Alaselkä pyöristyy mulla high bar -kyykyssäkin mielestäni vielä pahemmin. Tarkoituksena harjoittaa liikkuvuutta, mutta sillä välin ajattelin jättää kyykyt sen verran vajaiksi, ettei alaselkä pyöristyisi. En vain saa niitä pysähtymään jos tanko on korkealla. Sain neuvona, että tanko matalammalle, niin kyykky pysähtyy aikaisemmin itsestään.

Tässä mulla parit kyykyt, niin kuin olen ne yleensä tehnyt ja pari yritystä jättää kyykky vajaaksi ennen kuin alaselkä pyöristyy.

Ongelmana tuossa on painopiste, se kun menee liiaksi eteen. Asiaan auttaisi että hankit ensiksi kunnon kengät, paini tai painostokengät silloin alat saamaan myös pakaran ja takareiden mukaan nostoon. Yritä pitää myös rintapystyssä ja sitä kautta keskivartalo tiukkana.

Tee ilman kenkiä pienellä/kohtuullisella raudalla erittäin rauhallisia toistoja siten, että keskityt pitämään painon kantapäillä. Suurin ongelma tuossa on nimenomaan painopisteen hallinnassa. Kun saat painon pysymään kantapäillä, niin ei muuta kuin polvia ulos ja rintaa ylös. Lonkille liikkuvuusjumppaa ja vatsalihasten oikea aktivointi niin katoaa se pyöristyminenkin.

Alaselkä pyöristyy mulla high bar -kyykyssäkin mielestäni vielä pahemmin. Tarkoituksena harjoittaa liikkuvuutta, mutta sillä välin ajattelin jättää kyykyt sen verran vajaiksi, ettei alaselkä pyöristyisi. En vain saa niitä pysähtymään jos tanko on korkealla. Sain neuvona, että tanko matalammalle, niin kyykky pysähtyy aikaisemmin itsestään.

Tässä mulla parit kyykyt, niin kuin olen ne yleensä tehnyt ja pari yritystä jättää kyykky vajaaksi ennen kuin alaselkä pyöristyy.

Noi on silti paljon parempia kuin sun low bar kyykyt. Keskikroppa vaan tiukempana, rinta ulos, katse eteen tai yläviistoon, ei alas.

Kyykky on uusi liike minulle ja sitä olen nyt muutamaan kertaan tehnyt. SS-ohjelmalla lähdin tällä viikolla tekemään. Tänään tehdessä tuntui kuin en olisi päässyt tarpeeksi alas kun oli ne 5x työsarjat kyseessä. Jotenkin ei vaan pystynyt laskeutumaan siten että olisi ollut reidet <90 kulmassa. Tanko oli tuollain low bar tyyppisesti. Liekö syynä se, että oma liikkuvuuteni on suurinpiirtein samaa tasoa sen rautatangon kanssa? Vai pitääkö vain laittaa sen verran painoa, että varmaan pystyy laskeutumaan riittävän alas? En halua tehdä mitään muka kyykkyjä jotka jää puolitiehen..Sitä vaan että oisko kyseessä enemmän puutteita keskikropan voimassa vai liikkuvuudessa?

Noi on silti paljon parempia kuin sun low bar kyykyt. Keskikroppa vaan tiukempana, rinta ulos, katse eteen tai yläviistoon, ei alas.

Kiitos neuvoista. Low bar -asento tuntui kyllä paremmalta kuin tuo, mutta ilmeisesti tuntuma oli väärä. Lisää harjoittelua sitten vaan.

micko_L: Ei noi nyt niin pahalta näyttänyt noi sun high bar kyykyt (nähny isoilla raudoilla kyykättävän paljon surkeammin). Muutamia juttuja:

1. Käännä jalkateriä vaan sivummalle, niin saat vietyä polvia paremmin ulos laskun aikana.
2. Orankia kompaten: keskikroppa tiukemmaks, rinta ulos (koita pitää rinta pystysuorana koko kyykyn ajan)
3. Laskeudu hitaammin alas, niin ei tuu yhtä helposti sitä sukellusta jolloin sulla alaselkä pyöristyy (kun meet nopeesti monttuun, keskikroppa ei pysy tiukkana eikä rinta suorassa)

QasQp7Q.jpg

Laitetaas nyt kyykkyjen lisäksi mave arvosteluun.

Telooko tällä selkänsä vai näyttääkö siedettävältä?

Nyt kun kyykkytekniikkaa hion, niin olen yrittänyt katsella muiden tekniikoita tavallista enemmän, mutta ei tunnu tuolla salilla juuri kukaan tekevän niiauksia kummempia.

Nyt kun näyttää että tämä punttien kolistelu maistuu enemmänkin niin laitetaas tässä vaiheessa video tekniikasta. http://www.dehemic.net/media/video/mave_1.mp4
Mitähän tuossa lähtis parantamaan tai mitä selkeitä (terveydelle vaarallisia) virheitä kitkemään?

Puristusvoima on se mikä itellä tökkää ekana, mutta se ei liene niinkää tekniikkaongelma. 1kpl CoC:ia löytyy ja toinen on tulossa, remmejä en halua käyttää..
Toinen ongelma että jotenki onnistun telomaan polveni tuolla tangolla, ehkä enemmän alaslaskussa ? Pitäskö tanko laskea vielä alemmas ennenku rupea taivuttamaan polvia vai? :)

micko_L: Näyttää kuin sun lanneranka pyöristyis vähän ihan alaosasta en ole varma. Jos, niin se pois. Kuoleta joka toisto lattiassa. Noi lenkkarit vai mitkälie pois jalasta kun vedät.

Back
Ylös Bottom