Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on youtubessakin kun skydrive näköjään takkuaa jotain. Jullekyykky - YouTube En tiedä miksi se nyt sitten muuttui 240p laaduksi..
Joka tapauksessa mulla tahtoo siis lähteä kaikki takakyykyt painosta huolimatta tuolla samalla tavalla ylös pohjasta. Enkä ole vielä toistaiseksi löytänyt siihen mitään ratkaisua.
Näyttäis olevan myös aika huonot välitykset kapeaan syväkyykkyyn = pitkä reisi ja lyhyt torso. Noilla välityksillä kyykky tuppaa kaatumaan helposti eteen.
Mavessa yleensä ensimmäinen nosto on mulla vaikein. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia? En tiiä sitten korjaantuuko vai huonontuuko se tekniikka seuraavaan nostoon ku on tuonu sen tangon jo alas vai onko se liikerata lyhyempi, mutta nousee huomattavasti helpommin ylös.
Lisäks oon pannu merkille pientä lihasepätasapainoa jaloissa. Oikeessa jalassa on jo silmämääräsesti hieman enemmän massaa kuin vasemmassa, tämä saattaa johtua siitä että oon vahvasti oikeajalkainen (ja kätinen). Kyykätessä lähellä maksimipainoja huomaa nostossa epätasasuutta, jos vähänkin keskittyminen herpaantuu, nimittäin vasen puoli jää roikkumaan. Lisäks toi tuntuma on erilainen oikeessa ja vasemmassa jalassa kyykätessä, ottaa vähä eri paikkoihin. Ei varmaa kannata hirveesti alkaa näin alotteluvaihees korjailee/ muutenki aika vaikeeta olis. Välillä kyl pistää arveluttamaan ku esim kovan kyykkypäivän jälkeen vasen jalka on arempi ku oikee. Nyt jos oikeen ajatusta vääntelee ni sehän on hyvä, ku sit sen vasemman pitäis kehittyy paremmin ja näin sais oikeeta kiinni, mutta jos nyt ei kuitenkaan. :jahas:
En kyl pompottele siinä, tanko käy ihan tukevasti maassa ja sitten lähtee uus veto. Kelailin tos et siin ekas nostos asento on varmaan syvempi ja jalat enemmän koukussa, jos vaikka johtuu siitä. Anyways, vois laittaa tost omast maveilust videoo tänne, jos nyt (tietotekniikka)taidot riittäis :D
Olen nyt treenannut taannoisen polviopeeration jälkeen vuoden ja sain Marraskuussa luvan alkaa treenata jalkoja. Nyt on kyykkyä tehty ja tuntuu että vatsalihakset ovat niin heikot että on vaikeuksia pitää paketti kasassa kyykyssä. Kokeilin vyön avulla ja sain 40 kiloa nostettua sarjapainoa eikä tuntunut edes niin raskaalta kuin 40 kilon nousun voisi kuvitella? Vatsoja siis ei ole tullut pahemmin tehtyä, mutta alaselälle Mavea olen saanut tehtyä jo 3,5 kuukautta. Joten onko mitenkään mahdollista että vatsalihat ovat niin heikot ettei paketti pysy kasassa?
Mavessa yleensä ensimmäinen nosto on mulla vaikein. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia? En tiiä sitten korjaantuuko vai huonontuuko se tekniikka seuraavaan nostoon ku on tuonu sen tangon jo alas vai onko se liikerata lyhyempi, mutta nousee huomattavasti helpommin ylös.
Lisäks oon pannu merkille pientä lihasepätasapainoa jaloissa. Oikeessa jalassa on jo silmämääräsesti hieman enemmän massaa kuin vasemmassa, tämä saattaa johtua siitä että oon vahvasti oikeajalkainen (ja kätinen). Kyykätessä lähellä maksimipainoja huomaa nostossa epätasasuutta, jos vähänkin keskittyminen herpaantuu, nimittäin vasen puoli jää roikkumaan. Lisäks toi tuntuma on erilainen oikeessa ja vasemmassa jalassa kyykätessä, ottaa vähä eri paikkoihin. Ei varmaa kannata hirveesti alkaa näin alotteluvaihees korjailee/ muutenki aika vaikeeta olis. Välillä kyl pistää arveluttamaan ku esim kovan kyykkypäivän jälkeen vasen jalka on arempi ku oikee. Nyt jos oikeen ajatusta vääntelee ni sehän on hyvä, ku sit sen vasemman pitäis kehittyy paremmin ja näin sais oikeeta kiinni, mutta jos nyt ei kuitenkaan. :jahas:
Onko muuten jumppapallolla seinään tuetulla kyykyllä olemassa jokin kuvaava nimitys? Jumppapallohack?
Tein eilen etureisitreenin päälle reidenojennuksen sijaan, 3x10 sarjat ja eipä tarvi paljoa lisäpainoa syliin että saa hyvät hapot etureisille. Muutoin liike tuntui hieman samanmoiselta kuin reidenojennus, kohdelihas sai kyytiä tosi hyvin eikä käy selälle lainkaan. Ja aivan täydellä liikeradalla saa hapoteltua. Tuntuu että vasta kun ajaa etureidet ihan loppuun niin alkaa löytyä tuntuma myös "sviipistä". En oikein osaa liikkeitä muuten tuonne ulkosyrjään kohdistaa.
Onko muuten jumppapallolla seinään tuetulla kyykyllä olemassa jokin kuvaava nimitys? Jumppapallohack?
Oliko kyseessä tämän näköinen liike?
FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- [url]www.fastspace.fi --[/url]
Voisin yhtyä osittain kans Donan mielipiteeseen. Voit late katsella itsekin tuota sinun kyykyn ala-asentoa ja väkisin pitkillä reisillä joko polvet on todella edessä tai sitten perse takana ja julletellaan. Itselläni oli sama vaiva enkä meinannu millään hoksata (tai myöntäny itselleni etten tuolla tyylilllä voi tehdä) polvia en voinu viedä eteen, koska se aiheutti kipuja.
Minun vinkki: paina niitä polvia sivulle, niin pääset kyykkäämään pystymmässä. Se vaatii hieman totuttelua ja pakaroitten vahvistamista, mutta onnistuu.