Heippahei, tää on mun ensi ensimmäinen virallinen kosketus tälle palstalle, toki olen jo pitkään silloin tällöin tänne eksynyt etsiessäni tietoa internetin jännittävästä maailmasta. Viimeinkin uskaltauduin ihan rekisteröitymään asti ja annankin itsestäni suunnattoman viisaan kuvan seuraavalla idioottimaisella kysymyksellä, johon minun pitäisi tietää vastaus ft:n koulutuksellani

(puolutaudun sillä, että en ollut ihan skarppina biomekaniikan ja kuormitusfysiologian tunneilla... enkä ole kyseisen alan tietämystä tarvinnut moneen vuoteen muuta kuin omien tapaturmieni jumppautuksessa :D)
Mutta siis... mulla on reilu kuukausi sitten tehty nilkan nivelsiteiden korjausleikkaus ja vihdoin haavojen parantumisen ja lastasta eroon pääsemisen jälkeen ajattelin alkaa nilkkajumpan lisäksi vahvistaa 5 viikon levon surkastuttamia lihaksiani. Ongelma on seuraavanlainen: TRX:n kanssa kevennettyä askelkyykkyä tehdessäni en saa tuntumaa pakaraan, vaan takajalan etureisi polttelee lähes koko liikkeen ajan, sekä terveessä että leikatussa jalassa. "Normaalia" askelkyykkyä tehdessäni minulla ei tällaista ongelmaa ole ollut, mutta nilkan heikon liikkuvuuden takia en pysty sitä vielä tekemään ja siten pyyhkimään ongelmaa maton alle.
Oma tulkintani ongelmasta on se, että molempien alaraajojen lihakset ovat aivan totaalisen jumissa ja superkireät, joka saa aikaan tuon poltteen etureidessä (huom. tunne ei ole siis venyttävä, vaan lihaspoltetta, kuin lihas ei jaksaisi tehdä töitä), kun kireä lihashan on tunnetusti heikko lihas. Mitä mieltä kokeneemmat salijörmyt olette, pääsenkö ongelmasta eroon ahkeralla venyttelyllä vai onko TRX-askelkyykyn tekniikassa jotain, mikä minulta menee ohi? Vai voiko olla, että etureiteni ovat vaan niin järjettömän huonossa kunnossa, etten jaksa tehdä kyseistä liikettä? (ei kai sentään :wtf: )
Jalkani ovat jotakuinkin lantion leveydellä, pyrin pitämään painoa etummaisella jalalla niin paljon kuin pystyn hävittämättä tuntumaa liinoista ja aiheuttamatta kipua leikatulle jalalle. Askeleen pituutta olen yrittänyt muuttaa, mutta ei oikeastaan muuta tilannetta. Keskivartalo ainakin
tuntuisi pysyvän kuosissaan ja mitä peilistä olen katsonut niin näyttää ihan ok:lta...
Askelkyykky on yksi parhaimmista liikkeistä joita tiedän enkä millään haluaisi sitä kuntoutusajan TRX- ohjelmasta tiputtaa pois vain sen takia, että en osaa
Toivottavasti sepostuksestani sai jotain selkoa...