Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

ny se selkä sitte meni takakyykyssä... takareidet on kyllä ainaki nii helvetin juntturassa että siks varmaa vetää väkisin sen selän pyöreeks alaalla. kai se on siirryttävä etukyykkyn kuhan tämä selkä paranee..

niinpä. leveissä kyykyissä sääri pysyy suht helpolla pystyssä, joten se kanta voi heikentää tasapainoa. en kyl suosittele.

emillime tarkottanee medialista? sen aktivointiin pitäs polvee työntää enempi eteen tai sit reisipenkissä tehdä sitä loppuosaa. ei leveeltä kyykkääjien reisiä suotta kutsuta joskus nimellä turnip thigh.

Rupes etukyykkykin kulkemaan kun älysin iskeä tankoon vetoremmit joista saa sitten otteen nätisti, ei tartte ranteita vääntää IMO epämiellyttävään asentoon. Sitäpaitsi tuo liike kun ei forkkuja rasita muutenkaan niin tuskimpa paljoa haittaa on että käyttää vetoremmejä paremman otteen toivossa? Itse ainakin meinasin jatkossa etukyykkyjä vetää näin, toimii.:puntti:

Mulla karkaa kovissa kyykky- ja mavesarjoissa polvet keskelle. Molemmissa tapauksissa tää on luonnollisesti huono juttu, mutta mitä asialle voisi tehdä? Mulla on selkä selkeästi vahvempi kuin jalat, joten maastavedossa ongelma on varmaan heikossa alaosastossa? Muistan jostain lukeneeni, että ongelmaan vois auttaa loitontajien ja lähentäjien eristävät liikkeet.

Onko takakyykyssä suositusta milloin pitäisi alkaa käyttää vyötä? Kyykky nyt 115kg 8-10sarjoilla, ja selässä ollut viimeksi ongelmia kun aloittelin kyykkäämään, nyt ei ole pitkään aikaan ollut :)

semmonen 80-85% on aika ok vyölle. kyl sitä pitää myös oppia käyttään, et siitä saa paremmin hyötyy.

Ei varsinaisesti kyykkykysymys, mutta alko tuossa viikko takaperin vihlomaan kyykkäilyn jälkeen polven etuosassa, mistähän tässä voisi olla kyse? Pieni vihlonta tuntuu jatkuvasti kävellessä polven etuosassa ja varsinkin silloin kun polven laittaa lukkoon ja työntää kroppaa eteenpäin sekä myös sellaista ihmeellistä turvotuksen tunnetta polvessa. Kävin asiasta lekurilla (Mehiläinen), mutta se nyt oli yks tyhjän kanssa, lääkärin mielestä ei mikään ollut rikki. Multa on leikattu pari vuotta sitten ristiside sekä kierukka ja oon siitä asti kyykännyt pohjaan ilman kipuja.

Juttelin asiasta salillmme yhden pt:n kanssa joka totesi, ettei saisi kyykätä kuin max. 90 asteen kulmaan :) totesin et vähän saman kuin penkissä jättäisi tangon laskematta rintaan asti. Mikähän tässäkin pt:n heitossa oli ideana.

Ei varsinaisesti kyykkykysymys, mutta alko tuossa viikko takaperin vihlomaan kyykkäilyn jälkeen polven etuosassa, mistähän tässä voisi olla kyse? Pieni vihlonta tuntuu jatkuvasti kävellessä polven etuosassa ja varsinkin silloin kun polven laittaa lukkoon ja työntää kroppaa eteenpäin sekä myös sellaista ihmeellistä turvotuksen tunnetta polvessa. Kävin asiasta lekurilla (Mehiläinen), mutta se nyt oli yks tyhjän kanssa, lääkärin mielestä ei mikään ollut rikki. Multa on leikattu pari vuotta sitten ristiside sekä kierukka ja oon siitä asti kyykännyt pohjaan ilman kipuja.

Juttelin asiasta salillmme yhden pt:n kanssa joka totesi, ettei saisi kyykätä kuin max. 90 asteen kulmaan :) totesin et vähän saman kuin penkissä jättäisi tangon laskematta rintaan asti. Mikähän tässäkin pt:n heitossa oli ideana.

En nyt ole mikään polviekspertti, mutta voi olla patellan jänne tulehtunut. Varsinkin jos olet kyykkäillyt tiuhaan tai tehnyt sen lisäksi jotain pallopeliä tms. missä on hyppyjä/suunnanmuutoksia.

^^ Sulta on tullut mielestäni niin hyviä vinkkejä ajan saatossa et pidän sua jo melkosena ex- perttinä. Mulla tulee sellane viis sarjaa kyykkyjä + lämpät päälle viikos ja kerran kolmessa viikkosa tuplareenit jaloille sekä kerran viikos sisäfutis pelit.

Oletan siis, että jalkatreenit hetkeksi tauolle? Tänään kävin kyllä pyllistelemässä ja kipu tuntui vasta kun meni 90 asteen alle.

^^ Sulta on tullut mielestäni niin hyviä vinkkejä ajan saatossa et pidän sua jo melkosena ex- perttinä. Mulla tulee sellane viis sarjaa kyykkyjä + lämpät päälle viikos ja kerran kolmessa viikkosa tuplareenit jaloille sekä kerran viikos sisäfutis pelit.

Oletan siis, että jalkatreenit hetkeksi tauolle? Tänään kävin kyllä pyllistelemässä ja kipu tuntui vasta kun meni 90 asteen alle.

Tossa on niin monta juttua mitkä voi vaikuttaa. Jotkut 90 asteen kyykyt voi minusta heittää jorpakkoon. Tämmösiä nyt tulee mieleen, osa on mutuilua:
Käytätkö polvilämppäreitä? Jos et niin hanki välittömästi. Lämmittele paremmin.
Meneekö sulla kyykätessä polvet paljon yli varvaslinjan? Jos ihan hirveästi menee yli niin kokeile leventää vähän asentoa ja polvia enemmänkin ulos kuin eteen.
Jos ja kun menet ihan pohjaan niin sä et saa missään nimessä päästää rennoksi niin, että se paine tulee polvelle.
Lähdetkö ns. knee breakilla alas eli polvet liikkuu ensin? Jos niin kokeile taipua lonkista eka.
Hiero jääpalalla ne polvet heti treenin jälkeen 5-10 min per polvi. Myös ne futistreenit!
Jos koskee kunnolla ja/tai tuntuu heikkoutta niin vaikka viikon verran lepoa ja tulehduskipulääkekuure(näitä ottaisin joka tapauksessa).
Koskeeko sekä etu- että takakyykky? Jos toinen ei koske niin tee sitä(ylläri).

^^Noiden neuvojen lisäksi pidä huoli riittävästä vedenjuonnista ja sopivasta suolamäärästä. Kuiva kierukka ei liu'u silleen ku kuuluis.

^^Noiden neuvojen lisäksi pidä huoli riittävästä vedenjuonnista ja sopivasta suolamäärästä. Kuiva kierukka ei liu'u silleen ku kuuluis.

Luin ton ja pelästyin että oon eksyny johonkin punttimimmien ihmeketjuun. Mutta puuh, se olikin POLVIkierukka josta oli kyse. Uhhuh, raksutti jo että hetkinen...

Kiitoksia vinkeistä, kokeillaampa noita. Oon kyllä ollu aina erityisen tarkka lämmittelyistä ja venyttelyistä ennen kyykkäilyä ja sellaista sukkamallista polvitukea käytin vuoden verran leikkauksen jälkeen. Mielestäni tekniikassakaan ei ole valittamista, vois kyl joskus jonkun videon räppästä tänne arvosteltavaks.

Yks mahdollinen tekijä polvikipuun on se kun leikatun jalan reiden ympärysmitta on 3cm vähemmän ja välillä kyykätessä tuntuu että nosto tapahtuu toispuoleisesti.

Jossei muuta ni teippaan kintun niin vitun jumiin että se 140kg (5x5) tulee vaikka väkisin.

Luin ton ja pelästyin että oon eksyny johonkin punttimimmien ihmeketjuun. Mutta puuh, se olikin POLVIkierukka josta oli kyse. Uhhuh, raksutti jo että hetkinen...

Mun mielestä tää kierukka (polvesta puhuttaessa) on ylipäätään jotenki vähän huono sana. Englannin meniscus on paljon kivampi.

Back
Ylös Bottom