Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Kyykky ja MaVe samassa treenissä, jos niin miten, ja kannattaako? Onko vuorottelussa järkeä (joka toinen kyykky joka toinen mave)? :)

Voi tehdä samassa treenissä. Järjestys on ilmeisesti vähän ihmisestä kiinni, mutta mulle ainakin sopi paremmin niin, että teen maven ensin. Tietysti toi vuorottelu, et tekee toisen kevyesti joka toinen viikko, on ihan järkevää, ja sillon kannattaa tehä se raskaampi niistä ensin. Ite tein kummatkin raskaana samassa treenissä joka viikko ja mulla toimi hyvin, mut kaikilla ei välttämättä.

Toimii hyvin myös niin päin, että ottaa kevyen kyykyn ensin (mikäli esim 1-jakoisella kyykkää 3x viikossa) ja sen päälle mavea kovaa. Kyllähän ne syö toisiaan jos ottaa molemmat kovaa, teki kummin päin vaan. Ehkä kovat sarjat olisi parempi ottaa ensin etukyykky ja sen päälle mave, jos haluaa saada sekä kyykkäämisestä että mavesta paljon irti samassa reenissä.

Kyykky ja MaVe samassa treenissä, jos niin miten, ja kannattaako? Onko vuorottelussa järkeä (joka toinen kyykky joka toinen mave)? :)
Itse suosin kyykyn tekemistä ensin. Mavessa etureisien väsymys ei haittaa niin paljon kuin kyykyssä se että takareisistä meinaisi puhti loppua.

Oisko teillä suositella mitään hyvää kyykkyohjelmaa tuon normaalin (tässä tapauksessa elaston 2-jakoisen) salitreenin päälle? Tilanne nyt se, että penkki mennyt 10 kilolla kyykyn ohi ja kyllä vituttaa!

Oisko teillä suositella mitään hyvää kyykkyohjelmaa tuon normaalin (tässä tapauksessa elaston 2-jakoisen) salitreenin päälle? Tilanne nyt se, että penkki mennyt 10 kilolla kyykyn ohi ja kyllä vituttaa!

jto:n 3x4-->6x6 toimii erinomaisesti ja sillä tulee voiman ohella lihaakin. Toisinaan kannattaa ottaa max ykkönen alkuun. Esim. jos olet edellisesssä treenissä tehnyt 6x6 niin seuraavassa max ja sitten 3x4 uudella raudalla.

Riippuu vähän sun tyylistä. Jos teet suht pystyjä kyykkyjä kapealla niin luultavasti etureisistä loppuu ruuti. Jos voimanostokyykkyä niin varmaan perse/takareidet. Tekniikassakin voi olla vika, jos et osaa tasapainottaa tuota hip draivia. Laita videota niin katellaan.

En uskalla videota ruveta laittamaan mutta googletin Rippetoen kyykky hip drive videon ja sen avulla jo parani hieman asento ja ojennus.

Nyt rupee niin pahasti painelemaan että, viittisittekö vastata muutamaan kysymykseen?

Tein tuossa 5kk sitten mavessa 1rm enkan, 170kg. Silloin sarjoissa tuli yks all-out-sarja 147,5x9. Sitten lähti wendlerin ohjelma ja myöhemmin dc, jossa vetelin polvenalta ja SJMV joten mave jäi. SJMV:ssä tuli hyvää kehitystä (aina ollut suhteessa maveen hyvä), viimesin all-out-sarja 145x 13. Testasin sitten nytten äsken uutta maximia maveen ja 3 toiston sarjaa samalla.

Vedin 1rm 170 (2 toisto meni failureen) ja 160x2. Mistä johtuu tämä AIVAN JÄRJETTÖMÄN SURKEA maximikunto??? Ja muutenkin melkein sama toistomaksimi sjmv ja maven välillä??

Kuitenkin aina välillä tullut tehtyä muutamia 3-5 toistonkin sarjoja tuon 5kk aikana wendlerillä, suurimmaks osaksi kuitenkin 10~ toistoa.

Onko ongelmakohta vatsat? Alaselkä?? Kyykyssä tuli 117,5x3 ihan pohjasta ja voimapyörää menee polviltaan 15~ kevyesti
Onko yleinenkin ongelma maastavetäessä pitkiä sarjoja bodytreeninä?

Käytättekö jotain pehmusteita tuossa tangossa? Itse kun teen etukyykkyä yli 50kg alkaa tanko porautua olkapäihini ja käsiin ikävästi. Onneksi salilla on muutama pala jotain vaahtomuovin tapasta, niin saa ne laitettua tangon ja ihon väliin.

Käytättekö jotain pehmusteita tuossa tangossa? Itse kun teen etukyykkyä yli 50kg alkaa tanko porautua olkapäihini ja käsiin ikävästi. Onneksi salilla on muutama pala jotain vaahtomuovin tapasta, niin saa ne laitettua tangon ja ihon väliin.

Lihakset toimii hyvänä pehmusteena, suosittelen! :)

Lisää lihaa olkapäihin ;) Ei vaan, kyllä se tangon paikka löytyy sieltä ihan kurkulta, ja etuolkapäät tulevat kuin kiiloiksi siihen toiselle puolelle. Eli tanko ei varsinaisesti ole olkapäiden päällä, toki jossain määrin näin on.

50 kiloset fitness likat tekee etukyykkynsä paljaalla tangolla ja toppi päällä... nyt oikeesti :wall:

Otin taas kyykkyä videolle josko jotain palautetta saisi. Keskikropasta alkaa pikkuhiljaa löytyä riittävästi paukkua, mutta mitäs vidua tuolle polvien kääntyilylle pitäisi tehdä? Toinen silmiinpistävä juttu on tuo kuinka paljon polvet antaa eteen...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hmm, en tiiä, mut musta näyttäs siltä, että pidät tankoa aika alhaalla, joten kyykkyasennon pitäis olla vähän kumarampi eteen. Tai vitustako minä tiiän, kysy Orangilta.

Ihan hyviltä nuo minusta näyttää, osa vähän etupainoisia. Eipä noi polvet mitenkään pahasti kääntyile sisään. Jos kuitenkin häiritsee niin ulkokiertoon lisää liikkuvuutta(piriformis-venytyksiä) ja voimaa loitontajiin/ulkokiertäjiin.

Mitä eroa on Rippentoen opettamalla mavella ja sillä "tavallisella"? Tuossa Rippentoen versiossa aloitusasennossa jalat ovat miltei suorassa. Kumpi olisi yleisesti ottaen parempi?`

Joo ja tyhmä kysymys, mutta toivottavasti joku tietää minkälainen tuo Rippentoen suosima maastaveto on.

Back
Ylös Bottom