Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
riippuu vähän millasella ohjelmalla treenaat.. Ite jatkaisin tuota 3x10 niin kauan kuin on progressiota, eli seuraavaksi 72,5 tai 75 kg ja kun menee kolmannessa sarjassa 12 (10-10-12) niin taas painoa lisää.En tiiä onko oikee topic, mut jos saan kyykys 70kg kolme kymppii ja vikal sarjal 13, ni pitäiskö mennä 80kg 5x6? :D Vähä tymä kysymys ku kokeilemallahan se selviää, mut mielenkiinnosta kysäsen. :D
Julleen ei pysty samasta syystä ku takakyykkyynkään. Oisko romanialainen sit tilalla?
Ja soutu ja leuat kuuluu aina treeniin.
Olen opetellut kyykkäämään syvälle, kuten useimmiten neuvotaan. No nyt sitten jalkapäivien jälkeen pakaralihat on kyllä kuin piiskauksen jäljiltä, mutta muissa jalkalihaksissa ei tunnu välttämättä mitään. Pitäskö sitten keskittyä lisäämään muiden liikkeiden osuutta (kuten kasvattaa SJMV:n sarjamäärää) vai mitä, että tuntuis reisissäkin?
Sama ongelma pätee myös niihin päiviin, kun jostain syystä teen kyykyn sijaan prässiä. Eniten tuntuu perseessä, eikä juuri muualla.

Tätä on varmaan kysytty joskus aikaisemminkin, mutta en jaksa alkaa kahlaamaan kaikkia yli 100 sivua lävitse. Eli itselläni on probleemana että liikkuvuus ei riitä edes lähelle 90 asteen kyykkyä luulisin tämän johtuvan lyhyistä akillesjänteistä sekä tiukoista lonkkanivelistä. eli olisko kellään joitain venytyksiä mitä voisi tehdä. Kiitoksia![]()
Juu olen kokeillut tuota lankkua jalkojen alla mutta en vielä silloinkaan pääse 90 asteeseen saatika atg
Juu olen kokeillut tuota lankkua jalkojen alla mutta en vielä silloinkaan pääse 90 asteeseen saatika atg
Taitaa olla liikkuvuus kysymys. Itellä ainakin tämä: http://www.defrancostraining.com/ask_joe/archives/ask_joe_08-10-03.html on pitänyt liikkuvuutta todella hyvin yllä. Teen siis melkein joka päivä kerran, eikä kestä kuin 10 min, joten ei ole ajasta kiinni. Löytyy sieltä sivua alas kelaamalla nimellä Joe D's Agile Eight.

Sellainen vähän kapeampi kyykky ei kyllä vaadi minkäänlaista liikkuvuutta, jos on painonnostokengät tai lauta kantapäiden alla. Uskallan väittää, että olen olen pakkiksen top 5 rautakanget listalla ja helposti pääseen pohjaan.![]()
Kuinka leveellä pitäs jalat olla mavessa?
Oranki tossa jokunen sivu sitten sanoi, että kaks nyrkin leveyttä kantapäiden välissä ja kolme mokomaa isovarpaiden välissä. Tuo ei tietenkään ole mikään tarkka ja ne jalathan voi olla just niin leveellä ku ite tykkää, mut mun mielestä toi neuvo on ollu suorastaan uskomattoman hyvä (kiitti Oranki!). Polvia kannattaa painaa vähän ulospäin mavessakin.
Tuo jalkojen asento ja polvien ulospainaminen pitää minusta mennä käsien leveyden ehdoilla. Kädet kannattaa nostossa jännitettynä ehdottomasti mennä luotisuoraan alas nostomatkan takia ja jalat/polvet ei sais hangata niihin. Pienikin kitka voi olla paha isommilla kuormilla.Oli tossa viime viikolla loisto jalkapäivä, kyykkyyn lisää malmia ja SJMV lisää malmia... Kaikinpuolin hyvä päivä.
Mutta ah ja voi, koitti hauis-selkä joka alkaa mavella. Laitoin siihenkin lisää malmia, mutta tekniikka vaan jotenkin hajos. Tuntu että polvet tulee tielle.. Kuinka leveellä pitäs jalat olla mavessa? Pitääpi taas googlailla videoita asiaan, tuntuu etten koskaan saa tota kondikseen.
Niin, nyt siis alaselkä ollut kolme päivää jumissa. :l Pysty melkein mitään vähääkään painavaa poimimaan lattialta ilman että alaselässä tuntuu.