Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Ratu sanoi:
Taannoin salilla lätkänpelaajakaverini manasi kyykkyä tehdessään rahatilannettaan. Ei ole raaskinut ostaa kunnon kyykkykenkiä. Peloitteli minuakin sanomalla että kyykky ilman kyykkykenkiä on myrkkyä polville.
Mitä mieltä pakkislaiset ovat asiasta? Onko tavallisilla tasapohjaisilla salikengillä kyykkääminen varma tapa saada polvet rikki. Ei millään viittisi sijoittaa 100-150 euroa kenkiin, ellei se ole todellakin kannattava sijoitus. Kyykkään naurettavan pienillä romuilla ilman siteitä.

Kyykyssä käytettävissä kengissä tulisi minun tietääkseni olla tasainen, kova pohja, ja mahdollisesti jonkin verran korkoa riippuen treenaajan mittasuhteista ja käytetystä kyykkytyylistä. Tavallisissa lenkkareissa ei varmaan kannata kyykkäillä -- polville ei varmasti tee hyvää se, että pohja nuljuu ja vatkaa joka suuntaan! Toinen asia, mikä aiheuttaa polviongelmia joillekin, on pystykyykky reilun koron kanssa. Polvet menevät tällöin reippaasti eteen varpaiden yli ja niihin kohdistuu suuri rasitus.

Arnoldin kyykystä: mies on muistaakseni itse todennut jossain seminaarissa (n:nen käden tietoa...), että hänen kyykkyennätyksensä oli vain 530 paunaa (n. 240 kiloa). Frank Zane oli kuulemma häntä voimakkaampi kyykkääjä. Penkissähän mies on kuitenkin ottanut 500 paunaa, ja maastavedossa reilusti yli 300 kiloa.

SavioM sanoi:
Arnoldin kyykystä: mies on muistaakseni itse todennut jossain seminaarissa (n:nen käden tietoa...), että hänen kyykkyennätyksensä oli vain 530 paunaa (n. 240 kiloa). Penkissähän mies on kuitenkin ottanut 500 paunaa

Eli Arska olikin PENKKIHAUISPELLE :curs:

Arskalla oli superkapea keskivartalo. Voihan olla, että se oli keskivartalosta kiinni, jos Arska ei tuon enempää kyykännyt. Vahvat ja/tai paksut jalat ei aina tarkoita kovaa kyykkyä. Jollain voi kyykky jopa kanittaa siitä, että olkapäiden liikkuvuus ei anna myöten, jolloin tankoa ei saa kunnolla niskaan ja ranteisiin sekä olkapäihin sattuu.

Joo joo tiedetään, että ohut keskivartalo voi olla vahva ja Leino on nostanut ja tähdet, tähdet. Mutta joissain tapauksissa ohut keskivartalo voi olla myös heikko.

Tuollaiseen kyykkyn olen törmännyt, mihin lihakseen se ottaa ja onko kannattava/tehokas liike :rolleyes:

Ja sitten myös tuo zottmanin hauiskääntö mihin lihakseen se ottaa?

N.O.Kummonen sanoi:
Arskalla oli superkapea keskivartalo.
Itseasiassa ei ollut. Tämän huomaa jos katsoo Arskaa suoraan edestäpäin. Posetuksissahan hänellä oli tapana olla hieman sivuttain ja vetää vatsaa sisäänpäin, jolloin keskivartalo näytti sutjakammalta kuin se oikeasti oli.

hack- kyykky tangolla on kuin maastavetoa tanko selän takana.

Pitäis löytyä joka salilta tuo hack-laite, ja jos ei löydy niin onpa outo "sali".
Painot riippuu ihan siitä, paljonko kelkka painaa. Olen törmännyt semmoiseen aluminiseen huojuvaan laitteeseen (en mainitse missä) ja sitten meidän 40kg painavaan...

Tangolla voi käyttää ihan hyvinkin painoja, mutta pitää olla tarkkana että selkä pysyy suorana.

Ratu sanoi:
Peloitteli minuakin sanomalla että kyykky ilman kyykkykenkiä on myrkkyä polville.
Shitberries sanon mä.
Ainoa syy, miksi kantapään alle voisi tarvita sen koron on akillesjänteen kireys, joka on korjattavissa venyttelyllä.

maxmussel sanoi:
Pitäis löytyä joka salilta tuo hack-laite, ja jos ei löydy niin onpa outo "sali".
Painot riippuu ihan siitä, paljonko kelkka painaa. Olen törmännyt semmoiseen aluminiseen huojuvaan laitteeseen (en mainitse missä) ja sitten meidän 40kg painavaan...

Tangolla voi käyttää ihan hyvinkin painoja, mutta pitää olla tarkkana että selkä pysyy suorana.
Niin siis meinasin tuota tangolla tehtävää versiota.
Ps. kuinka ihmeessä se pystyy tossa kuvassa pitämään tota tankoa tuolla takaviistossa niin ettei se raasta sen pohkeita/persettä verille, varsinkin jos on vähän enemmän painoja tangossa.

masantti sanoi:
Niin siis meinasin tuota tangolla tehtävää versiota.
Ps. kuinka ihmeessä se pystyy tossa kuvassa pitämään tota tankoa tuolla takaviistossa niin ettei se raasta sen pohkeita/persettä verille, varsinkin jos on vähän enemmän painoja tangossa.

ota selvää ja kokeile salilla itse :hyper:

Taitaa tuo hack-kyykky tangolla olla aika harvinainen näky saleilla nykyään. Kuoleva ja katoava liike...

Back
Ylös Bottom