Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Jullikka sanoi:
Usein on tosiaan prässinkin 'vika'.Jos selkänojasta löytyy säädettävyyttä,niin alaspäin vaan pari pykälää niin ei selkä enää pyöristy.

No ei pysty säätämään kun kelkan paikkaa, että ihan vehkeestä se prässi. Ollaan pyydetty kyllä kunnon prässiä, saa nähdä tuleeko koskaan.

rahkanaama sanoi:
Onko muuten kuinka haitallista kun en treenaa prässiä koskaan (ei jalkaprässi laitetta käytettävissä) vaan kyykkäilen pelkästään?

Ei.

Eli antaisko tuo jalkaprässi kyykkääjälle mitään lisäarvoa jalkatreeneihin?

Prässistä voi olla apua, mutta myös pelkästään tangolla ja painoilla pärjää ihan hyvin.

Mulle on ollut prässistä apua kyykkyyn silloin kun en ole pystynyt kyykkäämään. Teen prässin leveähköllä jalka-asennolla. Näin pystyn tekemään pitkän ja syvän liikkeen (jos painoa ei ole liikaa): Jalat ei ota kiinni vatsaan eikä polvet rintakehään vaan menevät
sivuilta ohi.

mulle on ihan sama kuinka porukat prässäilee/kyykkäilee...ihmettelen kovasti kun joskus tyypit valittaa toisten tyyleistä...sitten on eria asia mikäli kehutaan omilla tuloksillaan joissa suoritukset ovat vajavaisia...

osatoistot voivat olla kovaakin kovempia kun puhutaan lihaksen kasvatuksesta...itse suosin etureiskoille osakyykkyjä sekä jalkaprässiä, jalkojen takaosastolle sitten otan kyykyn syvemmältä ja leveämmällä jalka-asennolla.

keep on squattin' :rock:

Jullikka sanoi:
Usein on tosiaan prässinkin 'vika'.Jos selkänojasta löytyy säädettävyyttä,niin alaspäin vaan pari pykälää niin ei selkä enää pyöristy.

Ja on se kumma, kun Davidin jalkaprässin selkätuki on kiinteä. :down:
Puolikkaat osatoistot on prässissä ihan ok- kyykyt teet niin alas ettei selkä pyöristy.
Laitatteko prässissä muuten jalkalaudan samaan kulmaan kuin kiskojen kulma?

Force sanoi:
Minkälainen on 90 asteen kulma kyykyssä? Mitä kulmaa tuo asteluku ilmoittaa?
Toi kiinnostaa kanssa,joku vois kehitellä piippaavan kulmamittarin polven ympärille
joka ilmoittaisi kisasyvyyden(en oo inssi vaan asentaja).Loppuis se arvostelu kyykyn syvyydestä.Ja vielä mikähän on oikea kulma kisakyykyssä?Siinä jollekin valmis liikeidea. :thumbs:

Siis kisakyykyssä kulmalla ei ole mitään väliä. Reiden pitää olla lattian suuntainen.

demoni sanoi:
Siis kisakyykyssä kulmalla ei ole mitään väliä. Reiden pitää olla lattian suuntainen.

Ja eri tavalla sanottuna; reiden yläpinta lonkkanivelen kohdalta alempana kuin polven yläpinta.

Joku joskus sano että ei olis hyväks jos selkä lähtee pyöristyy prässissä, onko näin?

Treeniä nyt takana reilu ½vuotta ja tulin siihen tulokseen että pakkohan se on nyt alkaa kyykkäämään, onhan se sen verran "äijä" liike. Aikaisemmin olen tehnyt kyllä askelkyykkyä jalkatreenin lopuksi, mutta varsin pienillä painoilla (50kg * (10/per puoli)). Prässissä 10 toistoa menee kutakuinkin 200kg + kelkka. Takareisille otan sjmv:tä. Treenaan nyt kesällä enemmän voima painotteisesti joten minkälainen olisi hyvä ohjelma reisille kerran viikossa, että kyykyssä lähtisi romu nousemaan? Kiitos etukäteen kaikille jotka auttavat.

Optimus sanoi:
Treeniä nyt takana reilu ½vuotta ja tulin siihen tulokseen että pakkohan se on nyt alkaa kyykkäämään, onhan se sen verran "äijä" liike. Aikaisemmin olen tehnyt kyllä askelkyykkyä jalkatreenin lopuksi, mutta varsin pienillä painoilla (50kg * (10/per puoli)). Prässissä 10 toistoa menee kutakuinkin 200kg + kelkka. Takareisille otan sjmv:tä. Treenaan nyt kesällä enemmän voima painotteisesti joten minkälainen olisi hyvä ohjelma reisille kerran viikossa, että kyykyssä lähtisi romu nousemaan? Kiitos etukäteen kaikille jotka auttavat.
Kokeile tehdä muutama viikko vaikka tällaista. Eli tämä on yksinkertainen voimaohjelma kyykkyyn joka tehdään kerran viikossa.
Painoa sen verran että menee juuri ja juuri (85% voisi olla lähellä tuota painoa). Lopuksi voi tehdä pikkupainoilla parit pitkät sarjat.
Pari kuukautta tein juuri tuolla ja nousu oli takuuvarmaa.

1.vko 4*4*x
2.vko 5*4*x
3.vko 4*4*x+2.5kg

Tänäänpä kokeilin ensimmäistä kertaa kyykkyä. Tyhjällä tangolla siis. Heti alussa tuli ongelmia, nimittäin miten fakissa saan siitä tukevan otteen? Kun raapasin sen tuohon niskan kohdalle, niin "Ei perkele, en saa otetta". Jos vein kädet liian kauas, en saanut siitä otetta ja jos vein liian lähelle, alkoi sattumaan etuolkapäissä perkeleesti. Onkos kyseessä siis liian taipumattomat etuolkapäät, koska tämä oli 2 päivän taon jälkeen, niin tuskin on mikään lihas jumissa?

Kiitokset vastauksista.

Tuntuu aika hassulta. Itselläni tanko käytännössä lepää hartiaosastolla ja sormet vain löyhästi pitävät sitä paikoillaan. Mitään puristusta ei siis niinkään ole. Venyttelyä sitten vain, jos pahemminkin tuppaa olkapäitä vääntämään.

Wildemar sanoi:
Tuntuu aika hassulta. Itselläni tanko käytännössä lepää hartiaosastolla ja sormet vain löyhästi pitävät sitä paikoillaan. Mitään puristusta ei siis niinkään ole. Venyttelyä sitten vain, jos pahemminkin tuppaa olkapäitä vääntämään.

Niin siis en minäkään mitää kädet punasena -otetta siitä pidä, mutta silti kädet ei tunnu edes taipuvan sinne. :D

Kokeile laskea tankoa alemmas. Ei oo ainakaan mulle tullu enää sen jälkeen kipuja kun ton oon tehny.

Back
Ylös Bottom