Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Onko jollain tietoa tai arvauksia että onko näistä nyrkkeilykengistä kyykkäämiseen? Kestääkö tuo kantapää nuljuamatta? Tuohan ei ole täysin tasapohjainen kuten painikengät vaan siinä on pikkuisen tavaraa kantapään alla. Tulossa tosin naishenkilölle jolla kyykkyraudat hyvin pienet, mutta kiinnostaa yleisestikkin että olisi nyrkkeilykengistä salitreeniin yleiskengäksi ja kyykkäämiseen.

Onko jollain tietoa tai arvauksia että onko näistä nyrkkeilykengistä kyykkäämiseen? Kestääkö tuo kantapää nuljuamatta? Tuohan ei ole täysin tasapohjainen kuten painikengät vaan siinä on pikkuisen tavaraa kantapään alla. Tulossa tosin naishenkilölle jolla kyykkyraudat hyvin pienet, mutta kiinnostaa yleisestikkin että olisi nyrkkeilykengistä salitreeniin yleiskengäksi ja kyykkäämiseen.
Mulla ei ole just samanlaisia, vaan jotkut adidaksen tekeleet eikä niistä kyykkäämiseen ole. Kun on kerrat Power Perfecteillä kyykännyt, ei muut kengät tunnu enää miltään ;) Maveen nuo nyrkkeilytossut on kyllä hyvät, pohjat ainakin pitää.

Mulla ei ole just samanlaisia, vaan jotkut adidaksen tekeleet eikä niistä kyykkäämiseen ole. Kun on kerrat Power Perfecteillä kyykännyt, ei muut kengät tunnu enää miltään ;) Maveen nuo nyrkkeilytossut on kyllä hyvät, pohjat ainakin pitää.

Oliko nuo sinun kengät siis ihan tasapohjaiset painikengät vai pienellä kannalla olevat nyrkkeilybootsit?

Oliko nuo sinun kengät siis ihan tasapohjaiset painikengät vai pienellä kannalla olevat nyrkkeilybootsit?
Tasapohjaset, mutta ongelmaks tuli lähinnä se pohjien pehmyys. Jos ei ollut lankkua kantapäiden alla ei kyykky kulkenut, jos oli niin tuli jalkapohjat aina kipeiks, kun ei oo mitään tukee tuolla holvin kohdalla. Varmaan jotkut paksumpipohjaset converset olis paremmat, jos tarkotus on ettiä monipuolisia salikenkiä.

Pakko varmaan hommata viimein kyykkykengät, niillä saattaisi olla tasapainoakin parantava vaikutus, itselläni kun on pieniä rakenteellisia ongelmia tuon suhteen tuolla tasapainoelimissä eli lähinnä tangon kanssa kävely on aika haparaa. Niissähän on aika leveä tuo pohja.yms
Varmaan DO-WIN:it voisi hommata, tähän asti kyykännyt saman merkkisillä painitossuilla mutta ei ne mitkään kovin tukevat isoilla raudoilla kyykkäilyyn ole.

meneekö joku mettään ku edellispv:nä mavessa tuntu tuolla niinku iha häntäluussa saakka. pelottaa vaan että teenkö oikein mutta salilla yks jätkä kattos ni sanos ainakin että selkä pysyy hyvin kasassa

@ans
Veikkauksena heitän, että sulla menee SI-nivel(ristiluun ja suoliluun liittymä) "lukkoon". Itselläni on lähes aina sama raskaan kyykyn/vedon jälkeen. Tuon avaamiseen omin voimin on erinäköisiä konsteja jotka voi toimia tai olla toimimatta. Itse menen aina selälleen sängylle. Tämän jälkeen:
1. yritä kurottaa jaloilla poispäin niinkuin tavallaan yrittäisin saada lisää pituutta kroppaan
2. jalat lähes suorina kierrä polvia sisäänpäin ja paina persettä suoraan alas
3. laita oikea nilkka vasemman päälle jalat aivan suorina ja jännitä pakaroita kovaa, toista toiselle puolelle
4. nosta oikea jalka polvi koukussa 90 astetta ylös ja kierrä sitä vasemmalle rauhallisesti hengittäen, toista toiselle puolelle

Noita itse teen ja yleensä ennen pitkää kuuluu sellainen ihan selvä pamaus kun se SI-nivel aukeaa.

@ans
Veikkauksena heitän, että sulla menee SI-nivel(ristiluun ja suoliluun liittymä) "lukkoon". Itselläni on lähes aina sama raskaan kyykyn/vedon jälkeen. Tuon avaamiseen omin voimin on erinäköisiä konsteja jotka voi toimia tai olla toimimatta. Itse menen aina selälleen sängylle. Tämän jälkeen:
1. yritä kurottaa jaloilla poispäin niinkuin tavallaan yrittäisin saada lisää pituutta kroppaan
2. jalat lähes suorina kierrä polvia sisäänpäin ja paina persettä suoraan alas
3. laita oikea nilkka vasemman päälle jalat aivan suorina ja jännitä pakaroita kovaa, toista toiselle puolelle
4. nosta oikea jalka polvi koukussa 90 astetta ylös ja kierrä sitä vasemmalle rauhallisesti hengittäen, toista toiselle puolelle

Noita itse teen ja yleensä ennen pitkää kuuluu sellainen ihan selvä pamaus kun se SI-nivel aukeaa.
Mulla on samaa vaivaa, nivelen saan paukahtamaan vähän eri metodilla vaan. Eli toinen vaihtoehto on:

1. Mene päinmakuulle kovalle alustalle, kädet suoraan sivuille
2. Paina lantiota lattiaa kohden, pidä lantio mahdollisimman paikallaan liikeen ajan
3. Lähde nostamaan oikeata jalkaa ilmaan kantapää edellä. Kierrä jalkaa takaviistoon ja ylöspäin, suuntana vasen kämmen. Jos liikerata on oikea, saat nivelen paukahtamaan.
4. Toista nostamalla vasenta jalkaa oikeaa kättä kohden.

Kiropraktikko tekee saman, hinta 70€ laaki.

Itse vaihdoin juuri Do-Win PN kengät tasapohjaisiin painitossuihin kyykätessä. Tuntuu taas hyvältä polvissa. Do-Winin kanta ehkä hieman liian korkea (ainakin mulle). Tai sitten en osaa tekniikkaa vieläkään, vaikka on kyykkäilty jo kohta 10 v.

Yks kaveri käyttää mun mielestä aika erikoista tekniikkaa takakyykyssä. Sillä on alaselkä kaarella taakseppäin ja ylävartalo on ihan pystysuorassa. Itse oon aina pyrkiny pitämään selän koko matkalta suorassa. Onko toinen parempi/vaarallisempi? Itse en lähtis tollasta selkäkaarella juttua kokeileen. Jos oon oikeessa ja selkä kaarella on väärä/huono tekniikka niin olis kiva että olis hyvät perustelut ja pystysin kertoon tolle kaverille oikeemman tekniikan koska se sano itse että alaselän kuuluu olla kaarella kyykätessä kun opetti tänään muutaman hepun kyykkäämään tolla tavalla.

Kysymykseni koskee maastavedossa tangon irroittamista maasta. Se on selkeesti se "heikko" kohta mun vedossa ja sitä pitäis nyt parantaa.

Osaisko joku enemmän asiasta tietävä kertoa mulle miten petrata tätä?

Kun ei ole vissiin kellään kokemusta nyrkkeilykengillä kyykkäämisestä niin pitänee tehdä pioneerityötä ja hommata itselle nuo Lonsdale Rapidit. Sitten onkin neljät erilaiset jalkineet salille. Kunnon välineurheilua prkl.

Kysymykseni koskee maastavedossa tangon irroittamista maasta. Se on selkeesti se "heikko" kohta mun vedossa ja sitä pitäis nyt parantaa.

Osaisko joku enemmän asiasta tietävä kertoa mulle miten petrata tätä?

Onko pieneellä korokeella seisominen hyödyllistä tässä? Muistaakseni oon sellasta joskus lukenut. Jos on, tarvis varmaan munkin alkaa vetämään välillä pienellä korokkeella seisten. Sitten kun oon sen tangon ylös maasta saanut, se kyllä nousee hyvin ylös asti.

@Edari
Juu noita tapoja on kyllä monta ja yleensä ne vaatii keskivertoa parempaa oman kropan tuntemusta/lihashallintaa. Sama juttu rintarangan aukomisessa omin voimin.

tekeekö kukaan maastavetoa rive asennosta? eli koipi painotteisemmin. apuliikkeenä johonki tarkotukseen tai vaan yleisliikkeenä? vai onko mitään hyötyä kun voi kyykkiä ja mavettaakin erikseen. ei oo ihan heti tarkotus kyllä testa mut tuli vaan mieleen :D

Back
Ylös Bottom