Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Okei, aika selkeästi palaute on siis nyt se, että suuremmat painot eivät AINOASTAAN LIHASKASVUA ajatellen kompensoi aavistuksen pienempää liikerataa. Hieman oudolta edelleen kuullostaa, mutta uskotaan nyt fiksumpia ja tehdään vaikka kompromissi, että ensin kaksi sarjaa isommilla painoilla tuohon "mun tyyliin" ja sitten painoja alas ja kaksi sarjaa syvältä ilman penkkiä.

Voimasuoni, on kyllä niin pimeitä venyttelyjä, että kannattaa maksaa se yksi fyssarikäynti vaan. Ei netin välityksellä noita saa selitettyä. Mutta lihaksistosta sen verran, että venyttelyt koskee lonkan kiertäjiä, koukistajia, etureisiä (sivusta jos tarkkoja ollaan), nivusia ja takareisiä. Eikä se nyt ole saletti, että on sama vika.

Voi penkkikyykkyäkin tehdä syväkyykkynä kunhan löytää jostain sopivan matalan alustan.
Hyöty tästä on se että kaikki suoritukset ovat saman syvyisiä.

Itsellä selkä sen verran hajalla että en uskalla enää kyykätä ilman sopivaa alustaa perseen alla. Salilta löytyy säädettävä boxi ja laitan sen niin että kun istun siihen kunnolla niin ollaan hieman alle vaakatasossa. Tällöin hipaisemalla saadaan varmasti tarpeeksi syvä kyykky.

Jos vedän ilman mitään alustaa niin kyykyt menee aina pohjaan ja selkä ei kestä sitä. Huvittavaa kyllä että kyykky on korkeampi mutta rautaa ei voi laittaa niin paljon. Varmistusraudat power-rackiin ja "syvyyden estäjä" perseen alle niin uskaltaa taas kyykätä kovia sarjoja.

No jännitä sitä vatsaa. wtf. Jos et siihen pysty niin voimatasot on syöpäsairaan mummon tasolla. :D

Ite aattelin ens viikola kokella miten vedot sujuu ilman vyötä. Kyykyssä en aio koska tunnen saavani siitä aika paljon hyötyä. Vedossa taas ei oo tosta harmainta hajuukaan, välissä tuntuu että koko vyö ei tue mitään.

kyllähän mä jännitän, mut saa aika paljon keskittyy siihen et pysyy jännittyneenä :D no ehkä siihen tottuu

Muistaakseni Fuhrer sanoi jossain topicissa joskus että "nielaistaan hapet mahaan", tai sitten se oli joku muu... Itse en tuota tapaa osaa, otan syvään happea ja jännitän vaan keskivartaloa niin perkeleesti, toiminut tähän asti. Itsellänikin menee siihen keskittymiseen varmaan joidenkin mielestä naurettavan kauan, mutta on se sen arvoista kun paikat pysyy ehjänä "kovissa" raudoissa itselleen.

Oon alkanu kyykkäämää painonnostotyylisesti ja nuo tasapohjaset Converset tuntuvat vähän huonoilta siihen. En siis tarvitse kenkiä kuin kyykkyyn, en painonnostoliikkeisiin. Onko tähän jotain suositeltavaa mallia? Saako intersportista hyviä kyykkykenkiä?

Oot alkanut kyykkäämään painonnostotyylisesti ja tarvitset kenkiä kyykkyyn, mutta et painonnostoliikkeisiin? En tiiä ymmärsinkö, mutta varmaan kaikki tärkeimmät kenkävaihtoehdot on tässä ketjussa mainittu ja sopivat kyykkyyn kuin painonnostokenkä kyykkyyn. :)

Kyllä, eikö olekin loogista? Mutta alanpa lukemaan tätä ketjua. Ja jos joku tosiaan tietää että sattusko Intersportista saamaan _hyviä_ kenkiä niin ois ihan mukava, ei tarttis netistä alkaa tilaamaan. :)

Vähän vaan sekoittaa nämä kannan korkeudet päätä. Ilmeisesti tuo 1-2cm on ihan riittävästi.

Kyllä, eikö olekin loogista? Mutta alanpa lukemaan tätä ketjua. Ja jos joku tosiaan tietää että sattusko Intersportista saamaan _hyviä_ kenkiä niin ois ihan mukava, ei tarttis netistä alkaa tilaamaan. :)

Vähän vaan sekoittaa nämä kannan korkeudet päätä.

Intersportissa myydään ainakin Adidaksen Power Perfect II -kenkää. Tuli juuri itselle ostettua kyseiset tossut - maksoi 110e ja on kyllä jokaisen euron väärti ollut. Näissä on se about 3cm korko ja toimii mulla ainakin hyvin, kyykkäilen myös painonnostotyyliin high-barina ja syvältä.
Myyjä meinas ettei muita painnonnostokenkiä myytäisikään Suomen kivijalkaurheiluliikkeissä.

Mitä tulee noiden Adidasten hyvyyteen niin mun kokemus- ja vertailupohjalla on paha mennä sanomaan, mutta internetti oli sitä mieltä että nää on tositosi hyvät ja oon nähnyt myös tälläset muutaman kovan kyykkääjän jalassa salilla.

Joo eiköhän tämä ja edelliset kommentit noiden adidasten puolesta ole riittävät. :D Pitää käydä Intersportissa noita kattelemassa!

Mulla on kans nuo Power Perfect II kengät tosi hyvät kengät on, mutta jos kyykkäät leveällä asennolla niin tuo korko noissa voi olla liian iso. Ite kyykkään nykyään painonnosto tyyliin niin nuo on täydelliset....

edit. nyt vasta huomasin, että kirjotitkin tuossa ylempänä kyykkäväsi painonnosto tyyliin :D

Vaihdoin vanhat Do-winit uusiin ja olen erittäin tyytyväinen. Todella mukavat jalassa ja korko on n. sentin matalampi kuin vanhassa mallissa.

Joo eiköhän tämä ja edelliset kommentit noiden adidasten puolesta ole riittävät. :D Pitää käydä Intersportissa noita kattelemassa!

Mie ostin nuo omat adidakset silleen että on just tiukat jalkoihin, sitten niitä saunassa vähän lämmittelin niin muovautu aika kivasti jalkaan :) Eikä varmasti hölsky!

Pitkällisen hakemisen jälkeen löysin yhen nettisivun mistä löytyy Power Perfectit. Savonlinnasta ei löytyny mistään ja Interistä sanottiin että menee 1-2kk saada tilattua niitä. :face:

On a side note, löysin kyl tämmöset popot jotka ois paljon huokeammat. Kokemuksia? Luulisi Saken myyvän ihan laatutavaraa. http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/painonnostokengat-p-2985.html

Back
Ylös Bottom