Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mittasin omista Karhu Hercules kengistä ja näissä päkiä 9mm ja kanta 33mm, eli kanta 24mm korkeammalla kuin päkiä. Ite tykkään tästä korosta, mutta matalampikin kanta menisi. Vanhojen Do-Winien 30mm saattaa olla joillekkin liikaa.

Paljonko Power Perfect II:ssa on kanta korkeampi kuin päkiä?
Pikasella mittauksella päkiä n. 0.8cm ja kanta 2.8cm, eli eroa pari senttiä.
Ja Tumppa, samaa mieltä, on helvetin hyvät ollu ainaki tähän asti :D Hyvä ku sai seuran puolesta puoleen hintaan, maksoin rapiat 80e! :dance:

Mikähän on, kun jos yritän kyykkyä vetää niin että jalat normaalia leveemmällä, niin kun menee edes vähän alas niin ei ole yhtään voimaa, vaikka tällä tyylillä yleensä nostetaan enemmän. Voiko olla se että en oo takareisi venytelly oikeen koskaan, ja en ylety edes varpaisiin kun taivutan eteenpäin käsiä? Vähän sama homma kapeella tyylillä, saan just ja just siihen 90-asteen kulmaan jalat, ja ei se paino vaikuta melkeen mitään kun en saa varmaan edes puolia nostettua siitä mitä saan 90-astetta kuin esimerkiks pari senttiä alempaa.

Aikamoinen otsikko tuli, kun en parempaakaan keksinyt. Aiheesta on saatettu joskus puhua, mutta en ainakaan itse searchissa keksinyt oikeita hakusanoja.
Eli itse teen nykyään kyykkyä siten(takakyykky ja vapaalla tangolla), että hipaisen perseellä alaslaskuvaiheessa tuollaista perus salipenkkiä. Kulma on n.90 astetta. En siis missään nimessä pompauta, mutta en jää istumaankaan kuten normaalissa box-kyykyssä.
Olen pystynyt laittamaan paljon isompia rautoja(en egon takia, koska treenaan 97%:sesti salilla yksin) ja tämä on mielestäni saanut reisitreeniini uudenlaista virtaa. Normaalikyykky on varmasti monessa mielessä ns.kuningasliike, mutta alaselkä ja tukilihakset rasittuvat siinä huomattavasti enemmän. Tämä siis ei yleisesti ottaen ole varmastikaan huono asia, mutta uudella tavalla vetotreeni muutaman päivän kuluttua sujuu huomattavasti paremmin palautuneena. Varsinkin etureidet tuntuvat ottavat tästä huomattavasti painojen lisäyksestä erityisen paljon lisää "hittiä". Tuntuu toimivan minulla. Onko joku koittanut ja miten tyrmäätte tämän tyylin täydellisesti? ;)

^ Mulla on sama juttu, kapealla kyykyllä saa rautaa jumalattomasti enemmän kun leveällä. Treenailin 3 viikkoa leveällä tekniikalla, kunnes alko vituttamaan ja oli pakko vaihtaa taas kapeaan että sai kunnon raudat. Kai se on joku tottumattomuuskysymys, kun 99% kaikista kyykkäilyistä elämäni aikana oon ottanu kapealla. Meikäläisellä notkus / venyvyys on todella hyvä, tuskin se mitään meinaa.

Niinno onhan se puolikyykky helpompi liike, varsinkin jos ei tarvi edes syvyyttä miettiä.;)

Ite en kyllä ymmärrä ollenkaan mitä tuolla voittaa, sillä puolikyykky nyt ei muutenkaan ole missään mielessä yhtä hyvä ku täyden liikeradan kyykky.

Niinno onhan se puolikyykky helpompi liike, varsinkin jos ei tarvi edes syvyyttä miettiä.;)

Ite en kyllä ymmärrä ollenkaan mitä tuolla voittaa, sillä puolikyykky nyt ei muutenkaan ole missään mielessä yhtä hyvä ku täyden liikeradan kyykky.

Juu olet oikeassa tuossa ekassa lauseessa, eli helpompihan se tietysti on, siitähän kertovat jo erilaiset sarjapainot. Se mitä sillä voittaa, en osaa sanoa. Nyt jonkin aikaa sitä tehneenä tuntuu vain, että nimenomaan etureidet saavat tuossa todella hyvää kyytiä ja "isommat painot=isommat lihakset". Tyhmältähän tuo tuntuukin, sitä en kiellä. Kokemus nyt vaan puhuu toista kieltä. Takareidet saavat sitten mukavasti hittiä vedossa ja eristävissä liikkeissä. Olen aina ollut full range on motionin kannattaja ja onkin nyt vaikea näin monen vuoden jälkeen kääntää takkia, mutta pitää nyt vielä testailla.

Itse en tee syväkyykkyä vaikka maksettaisiin. Se olis sama asia, kun vetäis kirveellä polviin.

Ite teen puolkyykkyjä 200kg ja reidet seuraavana päivänä ihan täysin paskat, et ei pysty kävelee. Se riittää mulle. Syväkyykky on naisille tarkoitettu pakaraliike. Kyllä puolkyykystäkin tulee pakaroihin rasitusta, mutta syväkyykystä vielä enemmän.

Ei kannata siirtää noita egoilu voimaliikkeitä kehonrakennukseen.

Mä en myös tykkää maastaveto ideasta. Jaloille maastaveto helpompaa, kuin yläkropalla ja varsinkin yläselälle. Itse vedän suorinjaloin kohtuullisilla, mutta rasittavilla painoilla.

Penkinkin olen siirtänyt veke, koska siitä liikaa kuormaa olkapäille.

Better safe than sorry. Itse en ole missannut kuntosalista kertaakaan, toisin kuin eräät idiootit kaiken maailman vaivojen kanssa.

väitättekö että kyykkyhyppyriperse ei ole seksikäs? :hyper: [PROVO] "Syväkyykky on naisille tarkoitettu pakaraliike." [/PROVO]

Itse en tee syväkyykkyä vaikka maksettaisiin. Se olis sama asia, kun vetäis kirveellä polviin.

Ite teen puolkyykkyjä 200kg ja reidet seuraavana päivänä ihan täysin paskat, et ei pysty kävelee. Se riittää mulle. Syväkyykky on naisille tarkoitettu pakaraliike. Kyllä puolkyykystäkin tulee pakaroihin rasitusta, mutta syväkyykystä vielä enemmän.

Ei kannata siirtää noita egoilu voimaliikkeitä kehonrakennukseen.

Mä en myös tykkää maastaveto ideasta. Jaloille maastaveto helpompaa, kuin yläkropalla ja varsinkin yläselälle. Itse vedän suorinjaloin kohtuullisilla, mutta rasittavilla painoilla.

Penkinkin olen siirtänyt veke, koska siitä liikaa kuormaa olkapäille.

Better safe than sorry. Itse en ole missannut kuntosalista kertaakaan, toisin kuin eräät idiootit kaiken maailman vaivojen kanssa.

Oletko trolli vai täysin aivokuollut?

Sinulla on siis hyvin heikot etureidet ja alaselkä, sekä olkapään tukilihaksisto. Luultavasti myös yläselkä.

Mutta ei mitään, jatka vain itsesi kusettamista että kaikki oikeat liikkeet ovat vain naisille tai egoilua.

Ja lue miten bodaritkin treenasi ennenkuin siitä tuli nykyajan kemiallista sotaa, joka on täysin perseestä verrattuna entiseen.

^ Mulla on sama juttu, kapealla kyykyllä saa rautaa jumalattomasti enemmän kun leveällä. Treenailin 3 viikkoa leveällä tekniikalla, kunnes alko vituttamaan ja oli pakko vaihtaa taas kapeaan että sai kunnon raudat. Kai se on joku tottumattomuuskysymys, kun 99% kaikista kyykkäilyistä elämäni aikana oon ottanu kapealla. Meikäläisellä notkus / venyvyys on todella hyvä, tuskin se mitään meinaa.

Vahvat etureidet varmaan.

Tuolla kyykyn syvyydellä on tosiaan hirmuinen merkitys jossain pisteissä kuten yllä tuli ilmi. Esim. eilen joku yleisurheiluja teki täyskyykkyä eka 60 kilolla, sen jälkeen jotain loppuojennuksia kuin ilmaa 170 kilolla(ja lisättäköön että prässi painojen perusteella ei sitä voimaa jaloissa ole normikyykkyä isoilla raudoilla tehdäkkään). Itsekkin kyykkäsin melkein nykysen kyykkymaksimini kun ekoja kertoja kokeilin kyykkyä kun tein sellaiseen perus niiaus tyyliin. Tuo alasmeno tuntuu melkein yhtä raskaalta kuin ylös nousu ja muutenkin tosi epävarma olo aina syvällä. Tosin kun menee tuon mukavuuspisteen alle on aika sama mennä sitten ihan pohjaan asti.

Itseasiassa stereoidit olivat silloin viela pahempia, koska olivat lailisia. Arnoldikin rupes vetamaan ennen 17 vuoden ikaa.

Ylaselkaa saan soutuliikkeissa failureen
alaselkaa saan maastavetoa jalatsuorina failureen kohtuupainoilla
etuolkapaita esim. viparit eteen tai olkapaat koneessa ja naihin ei pysty pistaa kovia painoja, koska failure tulee kylla nopeasti.

Itseasiassa stereoidit olivat silloin viela pahempia, koska olivat lailisia. Arnoldikin rupes vetamaan ennen 17 vuoden ikaa.

Ylaselkaa saan soutuliikkeissa failureen
alaselkaa saan maastavetoa jalatsuorina failureen kohtuupainoilla
etuolkapaita esim. viparit eteen tai olkapaat koneessa ja naihin ei pysty pistaa kovia painoja, koska failure tulee kylla nopeasti.

Ei jessus. Sun on pakko olla trolli.

Onko se sitten eristävien laitteiden ja pienten painojen ansiota että nykyään pro-ukoilla on joku 50kg enemmän lihasmassaa?

Älä puhu jos et tiedä yhtään mistä puhut.

Saa tosiaan huomattavasti enemmän rautaa jos tuo tuoli on sopivan korkea, siitä tuskin jalkojen kasvattamiseen hirveästi hyötyä on mutta voihan se tuoda juurikin uutta intoa jalkatreeniin yms. Kunhan et liian pitkään tee että pääset taas normikyykyn pariin.

No siis ei Yateskin poisti koko kyykyn ja kylla sillakin ihan kivat kintut on. Niita on muitakin liikkeita, riippuu haluaako kayttaa niita hyvaksi. Ota huomioon, etta yatesin geenitkaan ei ollut parhaat.

Kysymys on nyt turvallisuudesta, ei mistaan muusta. Jos sulla kestaa paikat ja olet varma kehostasi, niin go for it. En sano, etta voimaliikkeissa olisi mitaan vikaa, mutta ei ne myoskaan sua edelle tuo.

Itsehän teen myös näitä vajaita pyllistelyjä ja vielä smithissä. Jos minulla ei olisi alaselkä paskana niin ehkä tekisin kyykyt syvemmältä vapailla painoilla, mutta olen sitäkin kyllä välissä koittanut ja kovemman poltteen saan tällä tavalla etureisiin. Ite teen siis smithissä todella matalalta penkiltä, reidet on ehkä vähän yli 90 asteessa ala-asennossa ja melko edessä että rasitus oikeasti menisi kans kunnolla etureisille. Mutta tuo nyt vaan on tietenki yksi liike mun jalkatreeneissä, korvaan tuota vajaakyykistelyä sitten muuten rankaisemalla jalkoja monipuolisesti. Itelle tää sopii kun ei oikeastaan edes ole muuta vaihtoehtoa jos kyykätä haluaa.

En nyt silti väitä että korvaisi normi kyykyn vapailla painoilla, sitähän se ei tee. Mutta voihan tällä saada jotakin etuakin, mm. se että liike on helpompi tehdä puhtaasti ja aina samalta syvyydeltä niin progression toteuttaminen on helpompaa kun ei tarvi jälkikäteen mietiskellä oliko syvyys varmasti sama ku edelliselläkin kerralla. Kaikki tavallaan.

Vahvat etureidet varmaan.

Tuolla kyykyn syvyydellä on tosiaan hirmuinen merkitys jossain pisteissä kuten yllä tuli ilmi. Esim. eilen joku yleisurheiluja teki täyskyykkyä eka 60 kilolla, sen jälkeen jotain loppuojennuksia kuin ilmaa 170 kilolla(ja lisättäköön että prässi painojen perusteella ei sitä voimaa jaloissa ole normikyykkyä isoilla raudoilla tehdäkkään). Itsekkin kyykkäsin melkein nykysen kyykkymaksimini kun ekoja kertoja kokeilin kyykkyä kun tein sellaiseen perus niiaus tyyliin. Tuo alasmeno tuntuu melkein yhtä raskaalta kuin ylös nousu ja muutenkin tosi epävarma olo aina syvällä. Tosin kun menee tuon mukavuuspisteen alle on aika sama mennä sitten ihan pohjaan asti.

Kaipa nuissa etureiskoissa on jerkkua iha kivasti, mut sitte esim mavessa sarjapainot on kans iha kohillaa, joten luulis sitä takapuolellaki olevan voemoo. Tiedä tuosta sitten :wtf:

Back
Ylös Bottom