Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Itsellä oli samaa ongelmaa kun low-bar kyykkyä alottelin. Perus puukepistä kiinni kahdella kädellä ja pyörittelet käsiä edestä selän taakse ja takasin. Kannattaa alkuun ottaa varovasti ettei paikat mene rikki, mutta jos joka päivä vähän teet, niin parissa viikossa alkaa jo olkapäiden venyvyys olla ihan eri luokkaa.

Toinen vaihtoehto on että pidät liian kapealta kiinni, itse kun teen low-barina niin pidän niin leveältä kiinni kuin telineet antaa myöden. Samoin itsellä saattuu olkapäihin jos yrittää kapealta ottaa kiinni.

joku sanoi että kannattaa kokeilla ottaa ensin apinaote, ja vasta sen jälkeen peukalot tangon ympäri.
satuin vaan tämän muistamaan, itse en ole penkkiä tehnyt vuosiin niin en osaa enempää keskusteluun varmaan osallistuakaan.
muutenkin ollut meikäläisellä lahnapenkkiä ne penkit, notkoa en ole koskaan edes oppinut, joten tekniikka on luultavasti mulla surkea :D
Kyykystä oli kyse?

Toinen vaihtoehto on että pidät liian kapealta kiinni, itse kun teen low-barina niin pidän niin leveältä kiinni kuin telineet antaa myöden. Samoin itsellä saattuu olkapäihin jos yrittää kapealta ottaa kiinni.

Kyllä melkosen leveää otetta on aina tullut käytettyä. Toisaalta jos nappaa todella leveältä kiinni, tuntuu että takaolkapäiden muodostama "kuoppa" jää pienemmäksi ja tankoa on taas hankalampi pitää kohdillaan. Kai tämäkin sitten ajan kanssa paranee, niinkuin kyykyssä yleensäkin tuon tangon paikka.

Hyvää huomenta liikkeen teen kyykky päivänä apuliikkeenä, onko järkevää tehdä samaa apuliikettä kahdelle eri treenille (kyykky/mave) kaksi kertaa viikossa?
Jos teet kyykkyä ja maastaveto samalla viikolla niin alaselkä on varmasti jo melko kovilla ilman että tehtäisiin yhtään sarjaa hyvää huomenta liikettä. Voit ottaa sjmv:n joka toisella viikolla maven tilalle, teetkö muuten kyykyn leveällä vai kapealla?

Jos teet kyykkyä ja maastaveto samalla viikolla niin alaselkä on varmasti jo melko kovilla ilman että tehtäisiin yhtään sarjaa hyvää huomenta liikettä. Voit ottaa sjmv:n joka toisella viikolla maven tilalle, teetkö muuten kyykyn leveällä vai kapealla?

Onko siinä jotain ihmeellistä, että tekee kyykyn ja maven samalla viikolla?

pakkiis: ootko kokeillut gluteham raisea? se vahvistaa takareisiä enemmän alaosasta, vähän kuin reidenkoukistuskone.
Jos joku liike ottaa yhtaikaa takareisiin ja alaselkään niin kannattaa epäillä onko suoritustekniikka kunnossa, koska välissä on kuitenkin pakarat joiden pitäisi tehdä isoin työ ja säästää alaselkää ja takareisiä liialta venytykseltä.
Selänojennuspenkki on hyvä testi, jos se tuntuu eniten alaselässä ja takareisissä, on tekniikka pielessä ja pitäisi puristaa pakaroita yhteen ja jännittää alavatsaa kovempaa.
Jullessa myös reilusti vaan persettä taaksepäin, maha tiukaksi ja polvia koukkuun tarpeeksi niin ei takareidet kinnaile.. jos lantio kippaa eteenpäin niin silloin takareisiin tuleeliian kova venytys ja ne menee heti tukkoon.

Ei siinä mitään ihmeellistä ole, mutta jos vedät kyykyssä ja mavessa sarjat loppuun niin alaselkä ottaa aika kovaa rasitusta. Ainakin minulla .

Eikös sitä kuulukkin rasittaa :) Jos nyt mutulla heitän niin suurin osa treenaa kyykyn ja maven kerran viikossa mikäli voimaa haetaan. Kyllä se alaselkä kestää kuhan tekniikka on kondiksessa!

Back
Ylös Bottom