Toi on varmaan totta että keskivartalon lihakset tukevoittaa kyykkyä ja niihin pitäis kiinnittää huomiota.
Toinen juttu, minkä joku jo sanoikin, ja olen itsekin huomannut, kun opetin emännälleni kyykkyä niin sillä on aika huono liikkuvuus, -elikkäs ei juurikaan venyttele pohkeita ja reiden takaosaa. Kun ne on kireitä, niin ei anna myöten vaikka olis vatsa kuinka hyväsä kunnossa. Kun ruvettiin venyttelemään, niin avot, kun asento korjaantui huomattavasti!
Muutenkin koko kyykyn tekeminen ei oo niin tuskaista kun ei jalat/lonkka/alaselkä kiristä joka suuntaan. Sitten on tietysti liikojen painojen ahmuaminen...voi olla henkisesti kovaa kun huomaa ettei ehkä kyykyssä meekään puhtaasti tehtynä kuin 20-30 kg "normaalia" vähemmän. itse teen mieluummin vaikka pelkällä tangolla ja keskittyen täydelliseen liikkeen puhtauteen, kun ahmuan painoja jotka jaksaisin justinn ja justiin nostaa.
Joku sanoi hyvän vinkin tohon asento-asiaan: pitää nostaessa ajatella, niinkun tukasta vedettäis ylöspäin ja sillä tavalla nousta niin ei perse tuu edellä. Samalla saa ihan mahtavan tuntuman etureiteen ja on hyvä fiilis, kun on treenannut ilman "fuskua".
Itse teen mieluiten aika kapealla asennolla kyykkyä