yleistys
En jaksanu postata ihan kaikkiin erikseen enää joten laitan tähän tärkeimmät asiat mitkä pitää muistaa kyykätessä.
1. alaselkä tulisi pitää ehdottomasti mahdollisimman suorana.
2. Katse eteen ja ylös... tämä auttaa huomattavasti sen selän suorana pitoon.
3.Kun lähdet viemään tankoa alas on todella tärkeää että suoritat ennen sitä suuren hapenoton eli keuhkot täyteen ja vatsa mahd pulleaksi.
Samalla alat jännittää sitä lantionseutua eritoten vatsalihaksia painojen määrän suhteeseen lujaa!!!
4. Jokainen toisto keskittyen kuin se olisi ensimmäinen ja uusitaan 3.kohta
Tähän lisään vielä joitain huomaamiani virheitä ja haittoja mitä olen havainnut ja itselläni ollut.
1.Vatsalihakset/alaselkä liian heikko kannattamaan yläkroppaa+ tankoa => liian suuret painot...
2.liike suoritetaan väärällä asennolla ja/tai liian hätäiseen jolloin asento on aivan perseestä ja kuten esim minulla aikoinaan polvet lähtee vetää keskelle, mitä EI SAA tapahtua.
3.Liian jäykät reidet, pohkeet tai kuten itselläni akiles jänteet.
kunnon lämmittely ja niiden venyttely tuo paljon paremman tuntuman liikkeeseen.
Ja nyt asiantuntijat saa tulla repimään nää mun neuvot palasiksi ja ilkkumaan huonoja neuvojani, niin mä pääsen taas turhautuneena potkimaan mummoja tuolla kuntoutuskeskuksen edessä joohan? :evil:
En jaksanu postata ihan kaikkiin erikseen enää joten laitan tähän tärkeimmät asiat mitkä pitää muistaa kyykätessä.
1. alaselkä tulisi pitää ehdottomasti mahdollisimman suorana.
2. Katse eteen ja ylös... tämä auttaa huomattavasti sen selän suorana pitoon.
3.Kun lähdet viemään tankoa alas on todella tärkeää että suoritat ennen sitä suuren hapenoton eli keuhkot täyteen ja vatsa mahd pulleaksi.
Samalla alat jännittää sitä lantionseutua eritoten vatsalihaksia painojen määrän suhteeseen lujaa!!!
4. Jokainen toisto keskittyen kuin se olisi ensimmäinen ja uusitaan 3.kohta
Tähän lisään vielä joitain huomaamiani virheitä ja haittoja mitä olen havainnut ja itselläni ollut.
1.Vatsalihakset/alaselkä liian heikko kannattamaan yläkroppaa+ tankoa => liian suuret painot...
2.liike suoritetaan väärällä asennolla ja/tai liian hätäiseen jolloin asento on aivan perseestä ja kuten esim minulla aikoinaan polvet lähtee vetää keskelle, mitä EI SAA tapahtua.
3.Liian jäykät reidet, pohkeet tai kuten itselläni akiles jänteet.
kunnon lämmittely ja niiden venyttely tuo paljon paremman tuntuman liikkeeseen.
Ja nyt asiantuntijat saa tulla repimään nää mun neuvot palasiksi ja ilkkumaan huonoja neuvojani, niin mä pääsen taas turhautuneena potkimaan mummoja tuolla kuntoutuskeskuksen edessä joohan? :evil:
Vai onko mun kyykky tekniikassa sitten jotain outoa, mitään ideoita millä sais pidettyä selän suorempana? Tankoa pidän ihan normaalisti sen "lihatyynyn" päällä mikä selkään aina muodostuu mentäessä kyykky-asentoon, eikä satu koskaan.