Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Onnistuu. Joskus tein semmosia viiden sarjoja per jalka muutaman, tuen kanssa, ei ihan pohjaan asti (eli pohje takareiden kanssa yhteen). Eiköhän ilman tukeakin ainakin yksi toisto molemmilla jaloilla mene. Ei ole lähellekään niin raskas tai vaikea liike kuin yhden käden leuka.

Samaa arvelen, kuin D.Yates, että suurimmalla osalla on kyse tasapainon ja notkeuden puutteesta, ei suinkaan voiman, jos ei onnistu yhden jalan kyykky. Tuntuu tosiaan polville vähän vaaralliselta toi liike, joten ei kuulu vakioreeniliikkeisiin.

Vinkki: menkää kysymään joltain painonnostoseuralta, niillä saattaa olla pikkasen halvemmalla... urheilukaupat rahastaa aika paljon. Mutta toisiaankin muistaakseni nahkasakkeltakin saa suht halvalla karhun kengät.

Vinkki2: kannattaa hankkia sellaiset että ne on alussa melko tiukat, kun ne venyy käytössä.

Itse olen aktiivisesti etsinyt painonnostokenkiä jo kuukauden ajan. Karhu ei enää tee kenkiä, eikä puolalaisia "tanssikenkiä" löydy mistään. Halvimmat mitkä löysin oli Adidas Ironwork:it, Eleikolta (http://www.eleikofinland.net).. Hinta 145 €.. Pääkaupunkiseudulta SenSei ja Palloilukeskus myy myöskin.. Hinnat molemmissa 160 €..

Pitihän se kokeilla :D Vasemmalla jalalla ilman tukea 10 toistoa ilman hämminkiä, oikealla jalalla tuettuna ei yhtään toistoa :jahas: Vasen jalka on ns. ponnistava jalka, mutta olipas siltikin iso ero...

80 kilosena enkka oli välillä 15-20(en muista enää tarkkaa lukua). Tuli silloin treenailtuakin noita jonkin verran. Nyt painoa on lähemmäs 90kg ja uskon, että tommonen 10-15 menee vielä. Nyt en kyllä pystynyt testaamaan kun on tuon selän kanssa hieman häikkää :( .

No toki onnistuu ilman tukea. Pidättekö muuten kiinni kädellä sen suorana olevan jalan jalkapohjasta? Mä oon tehnyt sen aina sillein.

Oon joskus treenannutkin yhdenjalankyykkyä sillä lailla että pistän vapaan jalan taakse jonkun matalan pallin tai tuolin päälle. Sitten vaan tanko niskaan ja kyykkyyn. 50kg:lla meni n.10 toistoa. Tosin tuo on ilman tuota toisen jalan tukea todella paljon raskaampaa. Hyvän kyykkytreenin saa nuinkin jos ei oo kyykky telineitä. Smithissä tuo ois varmaan kans kyvä tehdä.

Helposti onnistuu ilman tukea, vanhana lätkä/futis pelaajana on aika voimakkaat jalat :)

Helposti onnistuu ilman tukea.Silloin junnuna kuin pelasin pesäpalloa niin treeneissä tehtiin aina välillä yhden jalan kyykkyä.

Tomi sanoi:
No toki onnistuu ilman tukea. Pidättekö muuten kiinni kädellä sen suorana olevan jalan jalkapohjasta? Mä oon tehnyt sen aina sillein.

Jospa oisin nii notkee että saisin ni tekisin :hyper:
Taidat olla oikea kumiukkeli ;)
pitää venytellä enemmän :wall:

Onnistuu kummallakin jalalla. En ole kokeillut montako toistoa menisi ehkä joku 10 vasemmalla. Vasemmalla menee kyllä selkeästi helpommin kuin oikealla.

Oikealla jalalla menee yksi 40 kilon lisäpainoilla. Ilman tukea ja vasen jalka suorana edessä. Painoa on 90 kg.

Joku venäläinen olympiatason pikaluistelija teki 40 tollasta 50 kilon kanssa... :D

Back
Ylös Bottom