Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mark rippetoe kaikkien Starting Strength aloittelijoiden sankari. Katonko väärin vai pyöristyykö toi alaselkä tuossa lopussa?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meikän mielestä Rippetoe tuossa aloittaa kyykyn väärin. Polvet lähtee eteenpäin heti liikkeen alussa, kun pitäisi työntää lantiota taakse.

Täällä on taas Pakkiksen kaikkitietävät voimanostoprofessorit vauhdissa tuomitsemassa jonku kyykkytekniikkaa, joka on kyseistä liikettä tehny ennenku olette ees syntyneet. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Ei koske Fuhreria, postauksistas päätellen tiedät aika paljon joten minäkin odotan mielenkiinnolla kuulla että mikä tuossa on väärin. Onhan tuota Rippetoen tyyliä haukuttu "good morning -squatiksi", itse pidän tuosta tekniikasta.

Täällä on taas Pakkiksen kaikkitietävät voimanostoprofessorit vauhdissa tuomitsemassa jonku kyykkytekniikkaa, joka on kyseistä liikettä tehny ennenku olette ees syntyneet. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

OMFG. Tämä on netti foorumi.

Elikkä kukaan, joka ei ole ehtinyt syntyä ennen kuin herra X on tehnyt/sanonut jotain, ei omista oikeutta kritisoida herra X:ää?

Sanopa itse onko tuo se tekniikka, josta hän saarnaa SS:ssä?

Totta vitussa jokainen saa kritisoida ketä tahansa haluaa mutta kuten itse sanoit, tämä on "netti foorumi" joten aina pitää suhtautua varauksella mitä ihmiset sanoo. :D

En ole lukenut SS:n kuin pikaisesti pdf-tiedostona läpi mutta kyllä tuo on se tyyli mitä Rippetoe neuvoo omalla foorumillansa (Oma osio jengin kuvaamille videoille, joissa Rippetoe sitten arvostelee tekniikan ja antaa neuvoja)

Ei saatana, Rippetoe on muistaakseni kohta 55 vuotta vanha. Täälläkö kiusataan vanhuksia? :D 55-vuotiaalle ihan hyviä kyykkyjä.

Katse on alaspäin. --> Taivastako pitäisi katsoa?

Liike lähtee polvista eikä lantiosta. --> Samaan aikaan kyllä lähtee lantio ja polvet liikkeelle.

Kaveri ei edes purista tankoa. --> Pitäisikö?

Eikä yläselkä näytä olevan tiukkana. --> Kyllä näyttää.

E: Moniko täällä on lukenut kirjan?

Vähän arvelin että tuo video aiheuttaa tän reaktion. Ne jotka fanittaa Rippetoeta keksii tekosyitä ja viittaa loppujen lopuksi miehen meriitteihin "Eihän mies voi väärin kyykätä kun kirjankin kirjoittanut". Ne jotka taas tietää miltä oikeanlainen kyykky näyttää irvistää vähäsen ja pistää kämmenen otsalle.

Kyykky näyttäisi paljon paremmalta jos katse olisi vähän enempi ylöspäin, ei siinä jos hyvältä tuntuu mutta olen minä kyllä nätimpiäkin kyykkyjä nähnyt

Kieltämättä hieman ihmetytti että onpiko miehen kyykkytyyli oikeasti tuollainen? No, jotkut ovat paljon parempia opettamaan kuin tekemään, kaiketi Rippetoe kuuluu jälkimmäiseen ryhmään. En tosin irvistänyt enkä laittanut kättäkään otsalle, mutta enpä tuota kenelekkään ohjeistukseksi menisi esittelemään.

"Vähän arvelin että tuo video aiheuttaa tän reaktion. Ne jotka fanittaa Rippetoeta keksii tekosyitä ja viittaa loppujen lopuksi miehen meriitteihin "Eihän mies voi väärin kyykätä kun kirjankin kirjoittanut". Ne jotka taas tietää miltä oikeanlainen kyykky näyttää irvistää vähäsen ja pistää kämmenen otsalle."

Ja mitä tulee "tyylipuhtaaseen kyykkyyn" niin niitäkin kun on monenlaisia, pääasiassa riippuen ihan tavoitteista ja kehon mittasuhteista. Painonnostajilla on upeita kyykkyjä, jotka eroavat täysin monen voimanostajan kyykyistä. Ei kuitenkaan voi sanoa että kumpainenkaan tyyli kyykkiä olisi väärin. Molemmat kun harjoittelevat sillä tyylillä, mistä eniten hyötyvät.

Maastavedon tukiliikkeenä?

Back
Ylös Bottom