Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Oonko mä ainut jonka mielestä kengät jalassa treenaaminen on vähän turhaa?

Ite en oo koskaan pitänyt mielekkäänä laittaa mitään töppösiä jalaan, paljon lepposampaa on treenailla ihan sukat jalassa tai paljain varpain.

Jotenkin vähän sama tuotteistus havaittavissa tässä kun lenkkikenkienkin kanssa, eli pitää olla vimpan päälle hienot ja kalliit kengät jalassa, jotta hommasta tulee yhtään mitään. Kummasti se ihminen silti on juoksennellut jo ennen adidaksiakin.

Sisäpeleihin sisäpelikengät, lenkille lenkkikengät, maastoon maastokengät, kävelyyn kävelykengät, salille salikengät, sisälle sisäkengät, radalle ratakengät, koripalloon koripallokengät...
Punttitreenissä pitää sitten olla ainakin hanskat, rannetuet, kyynärtuet, vetohihnat, salikengät, polvituet, vyö, tekninen t-paita, housut ja sukat - You get the point.

I got the point, mutta ootko koskaaan kokeillu kyykkäämistä edellämainituilla, esim painonnostokengillä? aivan ameriikkaa oli, kun ensimmäisen kerran löin nuo samaiset karhun herculekset - tai mitkä lie nyt ovatkaan - jalkaan. samaan tukkuhintaan 29,90 lähti myös tähän suuntaan, eivätkä muuten ole mitkään kävelykengät, kuten aikaisemmin on huudeltu. intersportin myyjä tursaisi finnin ja ohjasi seuraavaa myyjää kohti. hän sitten tiesi kertoa, että niitä on tilattu jostain syystä ihan saatanasti, ja siksi lähtevät niin halvalla. 3,2cm näyttäis olevan korkoa kantapäässä, tiedä häntä sitten ovatko herculekset vai mustanaamiot, mutta kävelemään en noilla kyllä lähtis.

kyykkyyn nämä siis kätevät, ja penkissäkin tuovat mukavasti tukevuutta, eikä niitä nyt pois tule otettua lpppureenienkään ajaksi. vetopäivä menee sitten sukkasiltaan. kenkien lisäksi repusta löytyy voimanostovyö (prismasta 20e, ei häävi mutta halpa ja ajaa asiansa), mankkua ja vesipullo. loput listaamasi härpäkkeet joutavatkin roskiin, ellei vammat/vaivat jotain erityistä vaadi.

Kiitos vaan suuresti bustedi, menin hieman arastellen tuonne kolmisopen intersporttiin ajatellen, että tokkopa siellä oikeasti mitään painon-osto kenkiä on. Mutta mitä silmäni näkevätkään, varsin ehdat karhun nostokengät ovh: 149€ nyt 29.90€. Fuuu! Onneksi olin käymässä vierailukäynnillä Kuopiossa. Hassua sinänsä ajattelin juuri aamulla tilailla uudet kengät, mahdollisesti do winit, koska ystäväni niitä on kehunut varsin mainioiksi kopistimiksi, mutta onneksi tuli lukaistua hieman threadia. :) kiitos vaan tästä tarjouksen tietoon tuomisesta.

Juuri tätä tarkoitan, eikös sen oikean paikan kuuluisi olla sellainen missä tanko ei satuta?

Mulla oli ainakin aluksi vaikea löytää paikkaa, jossa tanko ei sattuisi. Olin kai vaan niin luinen kaveri :) Jos ei niskanikamiin satu tms., niin ei se pieni kipu kyykätessä haitaksi ole. Koita vetää lapoja yhteen ja pitää katse eteenpäin, kyllä se oikea paikka sieltä ajan kanssa löytyy. Suht alas se tanko kyllä tulee, aluksi tuntuu, että se tippuisi jo pois selästä niin alhaalla, mutta kyllä se siellä ihan hyvin pysyy.

Mä ostin just Järvenpään Prismasta tollaset converse kopiot, makso 5e ku oli 50% alennus. Toimii leveempään kyykkyyn mun mitta suhteilla saatanan hyvin. Suosittelen ku ei toi hinta päätä huimaa! :dance:

editti vain

Muissa liikkeissa sitten onkin noi Adidaksen ironwork kolmoset.

Mä ostin just Järvenpään Prismasta tollaset converse kopiot, makso 5e ku oli 50% alennus. Toimii leveempään kyykkyyn mun mitta suhteilla saatanan hyvin. Suosittelen ku ei toi hinta päätä huimaa! :dance:

editti vain

Muissa liikkeissa sitten onkin noi Adidaksen ironwork kolmoset.

Ei muuten ne kopiot kestä puoliakaan siitä mitä aidot.. Itellä oli kympin kopiot ni johan repatti joka kulmasta muutaman kyykkytreenin jälkeen.

Ei muuten ne kopiot kestä puoliakaan siitä mitä aidot.. Itellä oli kympin kopiot ni johan repatti joka kulmasta muutaman kyykkytreenin jälkeen.

No eipä tolla niin väliä, ku vähä kokeilu mielessä ostin. Ennen siis kyykkäsin painonnosto kengillä.

Jep, tänään tuli postissa nuo Do-Winit ja pääsin testailemaan. Kyllä on ihan erilainen tuntuma, kyykky putoaa helposti pohjaan(aika kapea high bar kyykky), ei kaadu eteen eikä koske lonkankoukistajiin. Itsellä siis tuo vanhempi malli 4cm kannalla ja on just hyvä mulle. Suosittelen muille jäykkänilkkaisille!

Sopiva tangon paikka löytyi ainakin itselläni siten, että otin tangon mahdollisimman tukevaan kohtaan ja aloin sillä tekemään. Olihan se alkuun kivuliasta, mut muutaman kerran jälkeen kipu oli vähentynyt huomattavasti ja pian kipu katosi lähes kokonaan.

Olen tässä nyt ajatellut, että ottaisin selkätreeniin maven lisäksi ton polvilta vedon mukaan, mutta ongelmana on, että salilta ei löydy minkäänlaisia korokkeita. Ainoa vaihtoehto olisi smith-laitteessa polvilta veto, mutta onko järkevää liikeradan suhteen?:rolleyes:

Teen etukyykkyä ja usein treeneissä on joku 2-4 sarjaa 2-4 toistoa, erittäin kovaa (ei siis mitään täys maximeja) Niin kannattaako sen ajan käyttää polvitukia? En usko, että ne polvet menee "rikki" ihan siitä niin kuin ne olisivat "aina tuettuina", mutta mitä mieltä olette kannattaako käyttää? Siis syy tähän olisi aikalailla se, että ilman hyviä lämmittelyjä kun teen kyykkyä niin polvi saattaa naksahtaa kun nousen ja silloin se on vähän aikaa kipeä (päivä pari) niin en haluaisi olla polvivammainen koko ikääni koska tein kyykkyä liian suurilla painoilla.

En mä ainakaa käytä etukyykys koskaa mitää. Mut siis ei niistä mitää haittaakaa oo.

Toho Smitti veto kysymykseen en osaa vastata. Oon kokeillu ja totesin että ei tää nyt oikee oo hyvä. Jos sun salilla on racki nii tee siin.

Kokeilemalla selviää.

Eli, postasin tuonne jo aikasemmin, että mitä kannattaisi tehdä kun kyykky tanko on ns. vinossa, ei niin että toinen puoli oli alempana kuin toinen, vain että toinen on taempana kuin toinen.
Sitten että mihin lihaksiin rive vaikuttaa? Ajattelin kokeilla sitä Maven rinnalla (jos vaikuttaa samoihin lihaksiin). Tiettyhän sekin on aikalailla koko kropan liike, mutta mitkä lihakset eniten työssä?

Jos vetää pitkään ristiotteella ilman vaihtelua niin se saa ainakin aikaan kyseisen ilmiön. Toinen puoli selästä on heikompi. Jton kanssa juttelin siitä ja asia korjaantui itselläni yhden jalan variaatioilla kyykystä, vedosta ja prässistä.

Jos vetää pitkään ristiotteella ilman vaihtelua niin se saa ainakin aikaan kyseisen ilmiön. Toinen puoli selästä on heikompi. Jton kanssa juttelin siitä ja asia korjaantui itselläni yhden jalan variaatioilla kyykystä, vedosta ja prässistä.

Muttakun olen vain muutamman kerran vedellyt vahvemmalla ristiotteella ja muuten pelkästään myötäotteella koska veto painot ovat pienet.

trnaja: -Enpä varsinaisia tukia suosittelisi, mutta sellaiset neopreni lämmittimet on hyvästä. Mutta eipä nekään poista ongelmaa, joka johtuu huonosta lämmittelystä ja liian suurista painoista. Eli ennen lisätukia opetellaan lämmittelemään kunnolla ja noustaan painoissa sitä mukaan kun voima ja hallinta riittää niiden nostamiseen.

"Teen etukyykkyä ja usein treeneissä on joku 2-4 sarjaa 2-4 toistoa, erittäin kovaa (ei siis mitään täys maximeja) Niin kannattaako sen ajan käyttää polvitukia? En usko, että ne polvet menee "rikki" ihan siitä niin kuin ne olisivat "aina tuettuina", mutta mitä mieltä olette kannattaako käyttää? Siis syy tähän olisi aikalailla se, että ilman hyviä lämmittelyjä kun teen kyykkyä niin polvi saattaa naksahtaa kun nousen ja silloin se on vähän aikaa kipeä (päivä pari) niin en haluaisi olla polvivammainen koko ikääni koska tein kyykkyä liian suurilla painoilla."

Eli, postasin tuonne jo aikasemmin, että mitä kannattaisi tehdä kun kyykky tanko on ns. vinossa, ei niin että toinen puoli oli alempana kuin toinen, vain että toinen on taempana kuin toinen.
Sitten että mihin lihaksiin rive vaikuttaa? Ajattelin kokeilla sitä Maven rinnalla (jos vaikuttaa samoihin lihaksiin). Tiettyhän sekin on aikalailla koko kropan liike, mutta mitkä lihakset eniten työssä?

Pohkeet, Olkapäät, Epäkkät, Selkä, Reidet ainakin :whip:

Back
Ylös Bottom