Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Selvä. Voishan tuota koittaa, mutta ite ajattelin että voisko tota samaa 90kg koittaa vaikka 3x6?

voi, tai voit vaikk pudottaa painoa ja tehdä 3*8*75. viikon päästä 3*8*80, siitä viikko 3*8*85 ja viikko etiäpäin uudemman kerran kokeilet 3*8*90. kun olet failureen asti mennyt niin on odotettavissa ettei kulje sen paremin seuraavassakaan reenissä, siksi vois olla hyvä keventää välillä.

voi, tai voit vaikk pudottaa painoa ja tehdä 3*8*75. viikon päästä 3*8*80, siitä viikko 3*8*85 ja viikko etiäpäin uudemman kerran kokeilet 3*8*90. kun olet failureen asti mennyt niin on odotettavissa ettei kulje sen paremin seuraavassakaan reenissä, siksi vois olla hyvä keventää välillä.

Okei :D Ehkä olisi hyvä keventää kyllä, kun tässä nyt on menty semmosella 2,5kg lisää joka viikko progressiolla tammikuusta asti suunnilleen :D aloituspainot oli sillon 3x10/40kg ja nyt siis ollaan tuolla 90kg.. seuraavassa jalkatreenissä aattelin sitten laittaa tankoon 80kg ja tehä vaikka 3x10-12.

Okei :D Ehkä olisi hyvä keventää kyllä, kun tässä nyt on menty semmosella 2,5kg lisää joka viikko progressiolla tammikuusta asti suunnilleen :D aloituspainot oli sillon 3x10/40kg ja nyt siis ollaan tuolla 90kg.. seuraavassa jalkatreenissä aattelin sitten laittaa tankoon 80kg ja tehä vaikka 3x10-12.

Miks keventää jos voi kehittyä? Pidät vaan huolen että toiston laatu ei kärsi suuremman kuorman takia.
Jos nimittäin oot 50kg saanu lisää sarjapainoa niin jaloissa pitää olla merkittävä muutos.

Niin Fuhrer.. se seinä tuli sitten eilen vastaan kun tavoite oli saada 3x8/90kg. Sarjat meni näin: 8,6 ja 5 ja viimeisen sarjan kuudes toisto ei nousut ylös asti. Ja kyllä oon huomannu kyllä suurimman muutoksen omassa kehossani nimenomaan jaloissa ja etenkin siis reisissä, ne on oikeesti kasvanu :) samaten jalkaprässi oli alussa 3x10/80kg ja nyt 3x10/180kg.. aloitin tuon siis samaan aikaan kun kyykyn tekemisen eikä salitaustaakaan ole kuin vähän päälle puoli vuotta takana. Ajattelin vain siis tehä jatkossa seuraavasti kun teen siis 2 jakoisella ohjelmalla yläkroppa/jalat jaolla että ekassa jalkatreenissä teen 3x6/90kg kyykkyä ja toisessa loppuviikon treenissä 3x10-12/80kg alkuun ja siitä sitten pikkuhiljaa taas nostelemaan kuormaa. Tosin en tätä 2 jakoista enää jatka kuin tämän kuun, kun elokuussa aloitan arskan kultasen kuusikon :)

E: Ja tämä yläkroppa/jalat jako on toiminut tämän puolivuotta mulla ihan helvetin hyvin tai itse ainakin oon tyytyväinen ja aion tehdä tätä myös ensi keväänä..

Kiitos vinkeistä. Tänään oli taas mavepäivä ja olin varautunut nyt magnesium paloilla, ja pito oli huomattavasti parempi. Otteita oon jo aikaisemmin käyttänyt niin, että myötäotteella aloitan lämmöt ja ekat sarjat, ja sitten ristiote käyttöön. Mave on kyllä huippu liike!

Oiskos jollain näyttää jtn oikeaoppista kyykkyvideota? Itellä taitaa olla ongelmana kyykyn syvyys, että en pääse ihan niin syvällle kun pitäisi, vaan jää hieman vajaaksi siitä 90 asteesta.

http://www.youtube.com/watch?v=OtF_UfaGOZk Tämä on kaiketi ennenkin ollu pakkiksella ja yleisesti hyväksytty :D

Ja 90astetta ei ole mikään virallinen kyykyn syvyys. Voimannosto kyykky on siten, että: Reiden yläpinta on lonkkanivelen kohdalta alempana kuin polven yläpinta.

Koko matkalta vaan ne kyykyt ellei ole voimannosto tähtäimessä tai sitten pitää puhua puolikyykyistä.

Tekniikka kohdalle, venyttelet ja malmia niskaan niin pääseet vetää jarruraidat tatamiin.

http://www.youtube.com/watch?v=OtF_UfaGOZk Tämä on kaiketi ennenkin ollu pakkiksella ja yleisesti hyväksytty :D

Ja 90astetta ei ole mikään virallinen kyykyn syvyys. Voimannosto kyykky on siten, että: Reiden yläpinta on lonkkanivelen kohdalta alempana kuin polven yläpinta.

Koko matkalta vaan ne kyykyt ellei ole voimannosto tähtäimessä tai sitten pitää puhua puolikyykyistä.

Tekniikka kohdalle, venyttelet ja malmia niskaan niin pääseet vetää jarruraidat tatamiin.

Pitääkö tuolta alhaalta tulla noin helvetillistä lentoa ylös? :D eli siis noin räjähtävästi.

ahaa eli pitää ponnistaa kunnolla? PItääkin seuraavalla kerralla kokeilla tuota räjähtävyyttä siihen liikkeeseen..

Juu aina vaa reippaasti ylös. Väsyy paikat vaa turhanpäiten jos sinne jää turhia ihmettelemään.

Niin mitä?

sitä vain, että minkähän ihmeen takia ei kannattaisi pystypunnerrella, jos penkkiin haluaa panostaa? kyseessähän erinomainen yläkropan voimanmittari, sekä hyvä ja tärkeä apuliike penkille. lisäksi vahvat olkapäät ehkäisevät loukkaantumisriskiä, monilla kun penkissä tahtovat juuri ne olkapäät paukkua. kehitys tietyn liikkeen apuliikkeissä ei tietääkseni koskaan ole hidastanut itse pääliikkeen kehitystä, vai onko mulla nyt menny jotain pahasti ohi?

sitä vain, että minkähän ihmeen takia ei kannattaisi pystypunnerrella, jos penkkiin haluaa panostaa? kyseessähän erinomainen yläkropan voimanmittari, sekä hyvä ja tärkeä apuliike penkille. lisäksi vahvat olkapäät ehkäisevät loukkaantumisriskiä, monilla kun penkissä tahtovat juuri ne olkapäät paukkua. kehitys tietyn liikkeen apuliikkeissä ei tietääkseni koskaan ole hidastanut itse pääliikkeen kehitystä, vai onko mulla nyt menny jotain pahasti ohi?

Ihan hyvin ymmärrän senkin näkökulman, että pystäriä vältellään kovan penkkijakson ollessa käynnissä. Ottaa nuo etuolat penkatessakin sen verran osumaa, että kova pystypunnerrus siihen päälle saattaa vain olla haitaksi. Itse en kyllä pystäriä kovin kovaa tee, jos penkissä on kova jakso käynnissä. Menee olkapäät aivan juntturaan ja alkavat kipuilemaan. Vaan tässäkin saattaa jollekin toimia toisin.

jos pystärin tekee kovan penkin jälkeen, niin ei siitä juuri mitään irti saakkaan, vaan menee lähinnä kevyenä apuliikkeenä. semmoisenaankin on silti mielistäni huomattavasti parempi vaihtoehto kuin viparit joka ilmansuuntaan tms. IMO on parempi tehdä pystäri omana päivänään, ja panostaa siihen yhtälailla.

jos pystärin tekee kovan penkin jälkeen, niin ei siitä juuri mitään irti saakkaan, vaan menee lähinnä kevyenä apuliikkeenä. semmoisenaankin on silti mielistäni huomattavasti parempi vaihtoehto kuin viparit joka ilmansuuntaan tms. IMO on parempi tehdä pystäri omana päivänään, ja panostaa siihen yhtälailla.

Minä en moiseen kunnolla pysty, vaan mieluummin panostan penkkiin ja kapeaan penkkiin +johonkin suht' raskaaseen ojentajaliikkeeseen. Olkapäille riittänyt loistavasti viimeaikoina kevyet pystärit ja ennenkaikkea viparit sivulle ja taakse. Etuolkien suoran treenaamisen oon jättäny aika vähälle. Monella on muutenkin olkapäät ensimmäinen joka ottaa itseensä liian kovasta treenaamisesta ja varsinkin punnertamisesta.

Minä en moiseen kunnolla pysty, vaan mieluummin panostan penkkiin ja kapeaan penkkiin +johonkin suht' raskaaseen ojentajaliikkeeseen. Olkapäille riittänyt loistavasti viimeaikoina kevyet pystärit ja ennenkaikkea viparit sivulle ja taakse. Etuolkien suoran treenaamisen oon jättäny aika vähälle. Monella on muutenkin olkapäät ensimmäinen joka ottaa itseensä liian kovasta treenaamisesta ja varsinkin punnertamisesta.

niin tekee, mutta voisko se osalla johtua juuri niistä heikoista olkapäistä? vahvat ojentajat menevät vähän hukkaan penkkiä ajatellen, jos nostot kusee heikkoihin olkapäihin. mene ja tiedä, en tietenkään kehota ketään väkisin vääntämään, jos eivät kestä. minä pystyn panostamaan molempiin, ja niin pystyy aika moni muukin, eikä silloin pystärin jättämistä taka-alalle kannata IMO kenellekkään suositella. pysyvätpähän ainakin rikkoutumisherkät olkapäät mukana kehityksessä.

Back
Ylös Bottom